PDA

View Full Version : Epiphone SG



Kampvuurman
27 maart 2002, 17:43
Ey Ik heb es wat zitten kijkennaar een andere gitaar. Nou viel mijn ook op de epi sg
Maar ik wil weten of de nek nou dunner is dan die van een strat ? Heb em zelf niet kunnen bespelen en kan em 2ehands kopen met paf elementen.

Matje
27 maart 2002, 18:36
Naar mijn weten is de hals dikker dan die van een strat.

episua
27 maart 2002, 19:43
Ik heb zelf ook een epi sg (g400) en de hals is hetzelfde als die van een les paul, veel dikker dan van een strat dus. Als je er een wil kopen let dan even op de stemmechanieken die er op zitten. Sommige epiphone's hebben namelijk onzettend slechte stemmechanieken. Zorg dat een nieuw type koopt waarop zo'n "by Gibson" alnico sticker op de humbuckers zit. By feedback betaal je heel weinig voor epiphone's dus even naar http://www.feedback.nl toe.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: episua op 2002-03-27 19:45 ]</font>

@iro
27 maart 2002, 21:03
Ik heb ook naar die gitaar zitten zien. Zalig ding, en inderdaad kijken naar de sticker by Gibson.

Sandman
27 maart 2002, 22:53
Ik heb me laten vertellen dat zo'n sticker erg weinig voorstelt. De Humbuckers die op een Epiphone zitten hoeven niet eens volgens de Gibsonspecs. te zijn geproduceerd. Met dit in het achterhoofd, zou zo'n Gibsonsticker een commerciele zet zijn.

ekkerman
29 maart 2002, 09:07
hou er wel rekening mee meneer kampvuur zonder profiel dat er op een les paul model of ie nou van epiphone of van gibson is dat er aan de bovenkant een klomp hout zit waardoor soleren voorbij het 12 e vak anders en moeilijker is dan op bijvoorbeeld de door mij persoonlijk geprefereerde fender ik zou dit verschijnsel even testen voor aankoop , tis maar een tip !

Casey
29 maart 2002, 11:09
Houd er ook rekening mee meneer Ekkerman dat een Epiphone SG kloon net als de originele Gibson een gelijmde nek heeft waar nu juist geen klomp zit zoals bij gitaren met een opgeschroefde hals .
De SG , ook van Epiphone is een van de gitaren die juist heel makkelijk berijkbare hoge frets heeft .
Ik heb hem namelijk zelf !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Casey op 2002-03-29 11:13 ]</font>

sash
29 maart 2002, 12:40
Ik heb zelf een Gibson Les Paul en vanaf de 17e fret kan ik nog makkelijk soleren, scheelt toch weer ff vijf frets :razz:

Kitaarhiero
29 maart 2002, 12:58
Op 2002-03-29 09:07, schreef ekkerman:
hou er wel rekening mee meneer kampvuur zonder profiel dat er op een les paul model of ie nou van epiphone of van gibson is dat er aan de bovenkant een klomp hout zit waardoor soleren voorbij het 12 e vak anders en moeilijker is dan op bijvoorbeeld de door mij persoonlijk geprefereerde fender ik zou dit verschijnsel even testen voor aankoop , tis maar een tip !


die klomp hout is alleen bij een die nieuwe serie van Epiphone metal modellen, de beast (explorer copy)

Mitch
29 maart 2002, 14:09
Zeg ekkerman, ik heb jouw opmerkingen over 'klomp hout' al wel eens eerder gelezen, maar ik snap eerlijk gezegd ook niet goed wat je bedoelt ?

episua
29 maart 2002, 19:39
Met een SG standaard kan je toch echt beter in de hoge posities komen dan bij een strat.
Aangezien de meeste strats maar 21 frets hebben, de sg en lp hebben 22.
Om op de quote van Sandman in te gaan over die stickers, ik ken iemand die de "oude" g400 heeft uit 98 en die klinkt veel minder dan mijn nieuwe. Bij de winkel zeiden ze ook dat de nieuwe types beter zijn. Maar in 97 betaalde je voor de epiphone sg (g400) 750 piek. Ik betaalde net iets boven de 1000 piek en hij zit nu op 1200 piek. Daarom kan je nu het beste een bij feedback of een andere grote zaak kopen.

Ic3gl0vE
30 maart 2002, 22:23
Op 2002-03-29 09:07, schreef ekkerman:
hou er wel rekening mee meneer kampvuur zonder profiel dat er op een les paul model of ie nou van epiphone of van gibson is dat er aan de bovenkant een klomp hout zit waardoor soleren voorbij het 12 e vak anders en moeilijker is dan op bijvoorbeeld de door mij persoonlijk geprefereerde fender ik zou dit verschijnsel even testen voor aankoop , tis maar een tip !


lees het topic ff beter mr. Ekkerman
het ging hier om een SG en niet om een Les Paul (je weet wel... SG, angus young :grin:)

Ic3gl0vE
30 maart 2002, 22:25
Op 2002-03-29 14:09, schreef Seymour Paul:
Zeg ekkerman, ik heb jouw opmerkingen over 'klomp hout' al wel eens eerder gelezen, maar ik snap eerlijk gezegd ook niet goed wat je bedoelt ?


de 'hiel' aan de hals, daar bij de body waar je hals dikker wordt. bij de ene gitaar is de hiel veel groter dan bij de andere en een dikke, hoge hiel is nie echt comfortabel/snel

Casey
30 maart 2002, 23:59
Een SG heeft geen hiel , de hals loopt zonder verdikking over in de body .

sash
31 maart 2002, 15:12
Op 2002-03-30 22:25, schreef Ic3gl0vE:


Op 2002-03-29 14:09, schreef Seymour Paul:
Zeg ekkerman, ik heb jouw opmerkingen over 'klomp hout' al wel eens eerder gelezen, maar ik snap eerlijk gezegd ook niet goed wat je bedoelt ?


de 'hiel' aan de hals, daar bij de body waar je hals dikker wordt. bij de ene gitaar is de hiel veel groter dan bij de andere en een dikke, hoge hiel is nie echt comfortabel/snel


Nee hij bedoelt niet de hiel, maar de cutaway die er niet zit, dus waar de elementenschakelaar zit zeg maar.