PDA

View Full Version : gitaar stofferen



rockabilly_rebel
13 april 2004, 01:38
ik heb een ephiphone sheraton gitaar (met f gaten) en wil deze graag laten stofferen. ik wil er een nep tijgervel of pantervel overheen laten lijmen (nepbont). Weet iemand waar ik dat kan laten doen of kan ik dat zelf doen?

iam
13 april 2004, 09:49
wrm zou je zo'n mooie gitaar verneuken? :-?

ik geloof wel dat iemand van dit forum dit zelf gedaan had (ik denk wouter j)

BLOK182
13 april 2004, 10:13
Volgens mij is het niet echt helemaal tof om zo'n hollowbody vol te blad, volgens mij haal je dan wel de lekkere vibe eruit. Die Wouter had een solidbody beplakt trouwens, meen ik me te herinneren.

daron_kurt
13 april 2004, 11:00
wrm zou je zo'n mooie gitaar verneuken? :-?



+1


ik geloof wel dat iemand van dit forum dit zelf gedaan had (ik denk wouter j)

+1, geloof ook dat het wouter j was...

Swan
13 april 2004, 11:04
soms n Direct fan? :evil:

Johannes
13 april 2004, 12:24
geen supporters hier.....

birt
13 april 2004, 12:40
ik loop al lang met het idee rond om in navolging van mijn koeienvel-gitaar een soort ontwerp te maken waarmee ik mijn gitaar allerlei uitzichten kan geven, jeans gitaar, leder gitaar, jute gitaar, fluweel, zijde...
dus als ik een genoeg tijd heb...
ik hou je op de hoogte! :)

bert k
13 april 2004, 13:45
Gewoon schuurpapiertje erover, en een heleboel Bisonkit. Ik zou wel een stofje nemen dat een beetje flexibel is, kan je het mooi straktrekken.

Sliver
13 april 2004, 19:56
dan krijg je dus een pooiergitaar toch

amon
13 april 2004, 20:07
als je het roze doet wel ja....

Kjiratsiekoedel
13 april 2004, 20:34
'k denk dat het toon zuigt

THW
13 april 2004, 20:38
lijhkt me een beetje nichterig staan :-?

wietse
13 april 2004, 20:40
ik heb een ephiphone sheraton gitaar (met f gaten) en wil deze graag laten stofferen. ik wil er een nep tijgervel of pantervel overheen laten lijmen (nepbont). Weet iemand waar ik dat kan laten doen of kan ik dat zelf doen?
niet doen ,denk dat hij daarna een stuk slechter gaat klinken ,weet ik eigenlijk wel zeker.
en het is ook nog zonde voor zo'n gitaar.

bert k
13 april 2004, 21:52
Als je nou helemaal onder de indruk bent van al die watjes die het zonde vinden en die dus geen klote van Rock&Roll begrijpen :-D dan kan je natuurlijk ook een soort condoom maken, losse voor- en achterkant en met klitteband vastzetten.
En zorg dat je verkering krijgt met een meisje dat van naaien houdt... :cool:

amon
13 april 2004, 22:31
hehe, die laatste tip is erg handig...

Sliver
14 april 2004, 20:12
ja, stel dat je een gat hebt in een sok ofzo :-?

gerrekat
14 april 2004, 20:15
Vet man een tijger gitaar!

telecastermaster
15 april 2004, 15:33
Ik heb ooit een optreden gezien van Anouk en die gitarist had een met (imitatie) tijgerbont bekleedde telecaster. 'k vond het wel geinig. Ik wil zelg ook nog wel eens een tijgercaster maken maar dan gewoon met een papieren opdruk.

rockabilly_rebel
18 april 2004, 15:45
ik heb een ephiphone sheraton gitaar (met f gaten) en wil deze graag laten stofferen. ik wil er een nep tijgervel of pantervel overheen laten lijmen (nepbont). Weet iemand waar ik dat kan laten doen of kan ik dat zelf doen?
niet doen ,denk dat hij daarna een stuk slechter gaat klinken ,weet ik eigenlijk wel zeker.
en het is ook nog zonde voor zo'n gitaar.

denk het niet. Ik heb zowiso al de hollow body volgestopt met stof. Onze band heeft namelijk geen eigen geluidsman en sommige geluidsmannen weten de monitorboxen zoverschrikkelijk hard te zetten dat het geluid werd opgevangen in de holle body en daardoor snel ging piepen e.d.

Maar ik ga het niet zelf doen hoor, het bekleden. Deze gitaar heeft allerlei rondingen, een akoestische gitaar zou ik wel aandurven, maar deze toch niet, het moet er wel opgelijmd worden. maar jah, eerst eens een stofje uitzoeken, dan kan ik weer eens verder kijken. enne birt, laat maar zien hoe je het doet! of laat je koeienvelgitaar maar eens zien van dichtbij.

P.s. : er is niks mis met een pimpgitaar! www.superaction.nl

rockabilly_rebel
18 april 2004, 15:50
ik heb een ephiphone sheraton gitaar (met f gaten) en wil deze graag laten stofferen. ik wil er een nep tijgervel of pantervel overheen laten lijmen (nepbont). Weet iemand waar ik dat kan laten doen of kan ik dat zelf doen?
niet doen ,denk dat hij daarna een stuk slechter gaat klinken ,weet ik eigenlijk wel zeker.
en het is ook nog zonde voor zo'n gitaar.

haha mietjes idd, ik heb de holle binnenkant sowiso al gevult met stof want de gemiddelde geluidsman zet de monitorboxen zo hard dat mijn gitaar nogal eens wilde piepen door teveel feedback die in de hollow body ging rondzingen.

Birt laat maar een zien hoe jij je koeienvelgitaar hebt gemaakt. ik ga het toch niet zelf doen denk ik, want deze gitaar heeft allerlei rondingen, dat maakt het echt moeilijk!

www.superaction.nl Rock n roll!