PDA

View Full Version : Wat zouden jullie als custom gitaar willen hebben?



Wouter J
13 april 2004, 01:06
test

BramVersteeg
13 april 2004, 01:10
Een signature lijn! :-D

Wouter J
13 april 2004, 01:11
Goed nu dat ik weet dat alles het doet hier komt mijn ideetje

Mijn Custom gitaar zou een Les Paul body krijgen van elzen hout in parel wit met zwarte binding en hardware, Dimarzio PAF humbuckers in beide posities, Kahler flatmount trem en een hals met een fender schaal lengte (25/5 inch) qua profiel wil ik de hlas van mijn oude 1989'er squier gecopieerd hebben.

Een fender schaal lengte omdat dat het geheim is wat Ibanez en jackson "superstrats" zo populair maakt, de langere snaarlengte in combinatie met de krachtige humbuckers maakt dat tot zo'n uitstekende solo gitaar.

BramVersteeg
13 april 2004, 01:16
Ga je hem ook echt laten bouwen? Of is het enkel een droom? Wel een leuk idee. Ben wel benieuwd.

Wouter J
13 april 2004, 01:19
Ik heb er eigenlijk al zo een.

Mijn TelePaul die ik pas geleden nog in sunburst heb laten lakken combineerd een telecaster hals en brug met een Les Paul body en Dimazio elementen, hij heeft echter geen tremolo.

Anavrin
13 april 2004, 01:35
als ik iets zou laten bouwen, dan zou het waarschijnlijk een Gibson ES335 of een Gretsch G6120 model zijn, want die dingen zijn origineel veel te duur (en ook veel te moeilijk om zelf te bouwen).

marc_o
13 april 2004, 09:18
Ik zou (ga) gewoon weer voor de Korina tele met p-90's van Seymour Duncan, en wellicht nu i.p.v. tigerstripemaple hals een maple hals met rosewood toets...voor de rest is dat mijn ultieme gitaar. Niet teveel poespas erop.

The Mule
13 april 2004, 10:23
Het hangt nog van een paar - momenteel nog onzekere - factoren af...
...maar mijn droomcustom gaat hopelijk dit jaar nog door Alembic gebouwd worden!

ORION (basgitaar)
- 4-string
- Set-neck
- Fretless ebony fretboard with maple side lines
- Short 30.75" scale
- Small Standard body
- Crown peghead shape
- Essence electronics (with Q-switch)
- Mahogany body
- Birdseye maple top with purpleheart accent
- (misschien) Birdseye maple back laminate
- (misschien) Deluxe Purpleheart neck laminates

http://www3.alembic.com/img/outlineSj4.jpghttp://www3.alembic.com/img/head-crown4.jpghttp://www3.alembic.com/img/ws_bemT.jpghttp://www3.alembic.com/img/ws_purpleheartT.jpg

:-D :dance: :-D :dance: :-D :dance: :-D :dance: :-D :dance: :-D :dance: :-D :dance: :-D

NeeraDJ
13 april 2004, 10:36
Mijn Custom Shop wordt ook hoogstwaarschijnlijk dit jaar gebouwd. Zo niet dat koop ik een Jackson Custom Shop of KE1 (Marty Friedman). Specs:

Shape: Single Cut Les Paul
Body: Black Korina w/ AAAA Arched Flamed Maple top
Neck: One piece Flamed Maple
Construction: Set neck (Heelless)
Fretboard: Figured Ebony
Pick ups (directly mounted into the body):
• Neck: Seymour Duncan SH-2 Jazz (Reverse Zebra)
• Bridge: Seymour Duncan SH-5 Custom (Reverse Zebra)

Strings: D’Addario EXL140 .10-.52
Frets: 24 Jumbo w/ Dunlop 6100 fretwire
Tuners: Sperzel Locking Tuners
Bridge: Gotoh Stoptail w/ string-thru-body
Nut: Graphite
Controls: One Push-Pull (Q-Parts Skull) Volume knob, 3 way toggle
Hardware Color: Chrome (also applied to Bezels, Screws and Switches)
Binding: Natural body, headstock & crème neck
Straplocks: Dunlop Flush Mount/Dual Design

NECK

Thickness at 1st fret: 19mm
Thickness at 12th fret: 21mm
Heel Length: No Heel (0”)
Profile: Medium-round

FRETBOARD

Scale length: 25.5”
Nut Width: 42mm
Width at 22nd Fret: 56mm
Radius: 430mm
Action: Low

FINISH:

Front (Body): Nitrocellulose Safari (transparent crème and dark green charcoal) on AAAA Flamed Maple
Back (Body): Nitrocellulose Natural on Black Korina
Neck & Headstock back: Oil on Flamed Maple
Headstock (front): Nitrocellulose Safari (transparent crème and dark green charcoal) on AAAA Flamed Maple Veneer

Zoals sommige misschien al weten, wordt het dus een soort van PRS Singlecut met een langere hals (25.5"), verder wordt de de hals precies zoals die van de JPM gemaakt. De elementen kunnen gesplit worden, ik ben aan het overwegen er nog een Piezo bij te doen. De sustain wordt ongelofelijk, en de sound minstens even goed. De upper fret acces wordt ook even goed als een neck-thru omdat het geen heel en een diepere cutaway heeft.Waarschijnlijk begint hij in Juni.
http://www.mcnaughtguitars.com/0602m.jpg
Dit wordt de achterkant zo'n beetje maar zonder heel en geoliede Flame Maple hals
http://www.musicianshotline.com/archive/reviews/images/mcnaught/dtm_body.gif
Body+finish
http://www.musicianshotline.com/archive/reviews/images/mcnaught/dtm_head.gif
Headstock, alleen zonder die cutaway aan de bovenkant

Enjoy!

NeeraDJ
13 april 2004, 10:39
Oh ja en vergeet die tailpiece, string-thru-body voor extra sustain :-D

Bigfoot414
13 april 2004, 10:49
Mag ik even jaloers zijn? :-D

Mitch
13 april 2004, 12:56
Hé Neera, die hele Engelse opsomming klinkt een beetje als een bestelling bij Shamray ? Klopt dat ?

BLOK182
13 april 2004, 13:28
Ik zou wel een mooie PRS signature willen hebben, met stoptail en een lekker exclusieve inlay a la Dragon I, II, en III, zeg maar.

Anders Destium
13 april 2004, 13:53
Moet je het bij 1 laten :D Ik kan zo wel drie verschillende soorten gitaar bedenken waar ik heel erg mee in mijn nopjes zou zijn...

Een half jaar terug was dit hem:

http://www.gitaarmarkt.nl/droomgitaar/gitaarnet/droomgitaren/big/1057747284~soloist_padauk.jpg

No-nonsense custom soloist, neckthru mahonie nek, ebben fretboard zonder inlays, mahonie body met padauk top, Gotoh stoptail, 3-way switch op de in mijn ogen prettigste positie (standen neck-hum, neck-split, brug-hum), geen toneknop, directmounted Dimarzio tonezone of steve's special en air norton. Het neck-profiel zou overeenkomen met de Viper neck van Ibanez (voor Ibanez dikke neck maar wel heel erg rond).

Ik zie het wel zitten :lol:

Andere mogelijkheden:

Een PRS Singlecut 24 met gouden Ibanez Edge floyd, mc carthy switching, wide-thin neck (mahonie), ebben fretboard met paua birds en naturel maple binding, kleur naturel maple met naturel binding.
http://elderly.com/images/new_instruments/30N/CUST97_front-detail-2_sm_.jpg

Mijn RG2820, maar dan neckthru en een veel dikkere mapletop :)

BLOK182
13 april 2004, 13:54
Een PRS met floyd?? :cry: :wink:

Daniël_san
13 april 2004, 15:41
Een ES335 met tot single te splitten hums van Dimarzio, een maple bovenblad, Bigsby trem, goldenplated plug (alle hardware goud :-D) inlays met m'n naam (das gewoon stoer :razz: ) en met 24 fretten

NR 2: Akoestisch Lakewood met koa achterkanten massief natuurlijk massief bovenblad van sparren. B-Band A6 pickup Handtekening op 12e fret verder 'magische' symbolen als inlays.

NR3: Elektrisch Gibson Les Paul bigsby trem groomkleurig. De body is zwart de hals ook en inlays met mun naam :lol: 2 humbuckers van SD en beige (of hoe je het ook schrijft) binding

gerrekat
13 april 2004, 15:54
http://home.online.no/~boterho/artimages/Cimg1031.jpg


http://home.online.no/~boterho/artimages/Cimg1039.jpg


http://home.online.no/~boterho/artimages/Cimg1033.jpg




:-D :-D :-D

Anavrin
13 april 2004, 15:58
is ie weer met z'n Dean :wink:
maar ff serieus, zou het niet een stuk mooier zijn als die pickups andersom zouden zitten? Oftewel met het witte gedeelte naar elkaar toe, en het zwarte aan de buitenkant.

Ronald
13 april 2004, 16:09
verrek ik wou zelf ook zo'n topic maken en nu issie er al :)

mijn custom model zou zijn:

als vorm:

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/51/516663.jpg

maar dan een 7 string

kleur: red sunburst , dus zwarte rand die naar donkerrood overloopt naar het midden toe

eeen hipshot/de-tuner aan de kop zodat je de lage b naar A kan zetten en terug.

geen tremolo maar string trough

body van mahony hout.

H/S/H met een dimarzio PAF7 humbucker in de nekpositie, een blaze single coil en een blaze brug humbucker

een goudkleurige toon regelingsknop en een volumeschakelaar inplaats van een volumeknop, dus een aan/uit schakelaar

een 5-way pickup selector

.10 tot .62 voor de snaren.

dit type inlays:

http://www.ibanez.com/guitars/models/RG350DXWH.jpg

maar op de 12e fret natuurlijk mn initialen he :roll:

eh.. ben ik nou nog iets vergeten ?


eh... over een jaartje of 10 heb ik hem wel :roll:

Maiden Michiel
13 april 2004, 16:15
Zo'n zelfde soort 7-string Jackson als Rusty Cooley, maar dan een andere kleur, met een flametop ofzo:

http://www.rustycooley.com/images/gear/GUITAR1.jpg

NeeraDJ
13 april 2004, 16:28
Hé Neera, die hele Engelse opsomming klinkt een beetje als een bestelling bij Shamray ? Klopt dat ?

Nee dit is het lijstje dat ik naar een Amerikaanse gitaarbouwer heb gestuurd, en dus helemaal zelf in elkaar heb gepropt. Hij heeft mij benaderd nadat ik schaamteloos heb lopen klagen dat er geen Explorer/Les Paul/Double Cutaway gitaren op de markt zijn, met neck-thru-body of no-heel constructie, mahonie body, H-H en een dunner-dan-de Les Paul-hals. Hij heeft mij daarna benaderd en na veel prijsworstelen komt dit gitaartje uit op $1525,- incl. harshell case (ong. €1300,-). Hij vraagt alleen 365 dollar extra voor een Piezo en dat vind ik toch echt overdreven duur, dus laat ik die, als ik die al laat zetten, door een nederlandse bouwer doen. Ik heb nu het toch al een droomgitaar werd, meteen alles op voorkeur laten doen. Ik hoorde ooit dat wanneer je je custom gitaar hebt laten bouwen, je nooit meer terug naar fabrieksgitaren wilt. Beter betaalbaar vind ik zo'n axe toch niet. Ik ben vooral trots op mijn keuze voor (zwarte) Korina, een soort van mahonie maar dan duurder, zeldzamer, specifieker en tonaler (ja echt waar!). Hij laat me het bouwproces trouwens volgen dus dan kan ik jullie ook op de hoogte houden :)

Ik laat het wel weten wanneer hij begint!

Anders Destium
13 april 2004, 16:52
Oh ja een piezo moet er bij mij ook zeker op!

>Blok182

Neal Schon had ook PRSen met floyd, en dat waren ontzettend brute gitaren!

Ronald
13 april 2004, 16:56
hey verrek das waar ook, die zou de mijne ook zeker een moeten hebben , maarre dat zijn toch altijd brughumbuckers? da zou wel zonde zijn want van mijn 3 dimarzio's zou ik het liefst de single coil dan weghebben

NeeraDJ
13 april 2004, 17:06
Nee hoor, die zitten in je brug ingebouwd voor betere correspondentie met de klanken die uit je gitaar voortkomen. Je single coil staat daar dus prima. Je moet wel rekenen op extra controls. Ik heb zelf alleen een master volume, omdat de Tone pot veel klank en helderheid wegzuigt en ik die bovendien onnodig vind. Verder een 3-way toggle omdat ik natuurlijk wel moet kunnen switchen en de volume potmeter is push-pull zodat ik de elementen ook nog eens kan splitten. Teveel controls nemen ook de natuurlijke vibe/looks van je gitaar weg vind ik dan, maar in mijn geval gaat het echt voornamelijk om het geluid.

BLOK182
13 april 2004, 18:16
Oh ja een piezo moet er bij mij ook zeker op!

>Blok182

Neal Schon had ook PRSen met floyd, en dat waren ontzettend brute gitaren!
Yeoz, heb ze gezien... :cry:



Sorry niet mijn ding :wink:

AART
13 april 2004, 18:21
is gerrekat gek geworden ofzo, je legt je lievelingsplank toch niet op het aanrecht, ik hoop dat ze bij jouw meer rechten heeft dan alleen dat!

BARBAAR :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

amon
13 april 2004, 18:36
hij gebruikt dreft....

amon
13 april 2004, 18:43
ow, wacht, ik zal ook maar meteen zeggen wat ik dan wel neit zou willen hebben:

een beetje jaguar-achtige hollow-body vorm, met mooie flamed maple top, gewoon gelakt: bruin met klein beetje rood tintje. F-gaten. een fender strat '94 hals met jumbofrets...

vaste brug, geen string thru, met piezo elementje, 2 paf-pro's; in neck en trem positie.
3way switch: trem, beide, neck.
volume knopje, geen tone, gebruik ik toch nooit, en een aan-uit knopje (goed verstopt, maar berijkbaar, zodat ik niet onder het spelen plots dat switchje verschuif en mn geluid weg is.)

uhm, ook een fender-achtige headstock. inlays; kleine dots in rechterbovenhoek.


dat was het wel zo ongeveer...

Stratman70
13 april 2004, 19:04
Ik heb mijn strat door de jaren heen beetje bij beetje laten customizen. Als ik nog ooit een ding wil dan is het een gitaar met een hele dikke ronde hals en een bijna rechte radius op de toets. Dat is het enige wat ik zo'n beetje mis op mijn strat: de dikke ronde hals. De radius is al wel aangepast.

Mitch
13 april 2004, 19:42
Nou, Neera, daar heb je een heel behoorlijke deal mee ! Komt nog wel wat invoer bij en zo, maar dan nog.
Ik begrijp alleen ook niet helemaal waarom hij zoveel voor de piëzo rekent. Die zijn daar juist een bak goedkoper. Of is het inclusief inbouwen etc ? Vergelijk anders voor de gein L.R.Baggs' X-Bridge bij Stew Mac en bij Vox Humana :lol: Zelfs met invoerbelasting scheelde het me bakken.



(Er zijn overigens wel meer mensen die weten wat Korina is hoor :D )

NeeraDJ
13 april 2004, 20:39
Ja weet ik daar niet van, maar ik heb altijd het idee gehad dat Korina erg onderschat wordt terwijl gitaarbouwers en gitaristen die hier bekend mee zijn echt gek van dit spul zijn. Ik iig wel :-D!

Hoeveel is die invoerbelasting precies? Gewoon 19% toch?
Zo ja dan kom ik uit op een total van iets minder dan €1550,-
Duur, maar voor zo'n gitaar valt het nog best mee
Misschien dat de prijs nog wat omlaag gaat, hij koopt z'n Sperzel Locking Tuners namelijk ook voor iets van $80,- in, en ik deed een voorstel om die dan voor hem te kopen. Als je goed zoekt op Ebay.com dan vind je wel een paar zaakjes met prijzen zoals $50 incl shipping (in de VS).

Hij gaat de Piezo ook inbouwen ja, maar ik las dat de nederlandse bouwer er 50 euro voor vroeg (excl. element). Ik zie nog wel hoe het afloopt :-D

Mocht dit niet goed aflopen dan ga ik toch voor een Jackson USA Kelly uit de Customshop of een KE1. Die verdwijnen voor minder dan $800 dollar dus das ook wel mooi.

Ronald
14 april 2004, 12:39
hoeveel zou een custom gitaar eigenlijkwel nie kosten, ja da verschilt natuurlijk nogal maar in wlke richting zit het ? 1500 ? 2000? meer?


in ieder geval nie voor mij weggelegt dus :roll:

gerrekat
14 april 2004, 13:16
is ie weer met z'n Dean :wink:
maar ff serieus, zou het niet een stuk mooier zijn als die pickups andersom zouden zitten? Oftewel met het witte gedeelte naar elkaar toe, en het zwarte aan de buitenkant.

Zo horen ze HAHAHA, ja je zou ze anderson kunnen zetten, maar ze zijn nu zo mooi out of phase bedraad waardoor je een wah achtig filter geluid krijgt als je de Pu switch in het midden zet....ik ga er maar niet aan rotzooien...daar was ie veel te duur voor!


Ik heb overigens een V in de planning, die toch weer heel anders wordt dan deze!

Ronald
14 april 2004, 13:28
je kan ook de witte kant zwart schilderen en de zwarte kant wit :razz:

gerrekat
14 april 2004, 13:34
:-D

Vind zebra's mooi, had hem ook met zwarte PU's kunnen bestellen...double creme vind ik ook mooi!


Misschien op mijn nieuwe!

marc_o
14 april 2004, 15:14
Wat moet je toch met al die Deans?

Mithrandir
14 april 2004, 15:27
onder kwijlen

gerrekat
14 april 2004, 15:54
Tja wat moet je met een gitaar.....

de een geilt op fenders...ik op DEANs....IMO zijn ze gewoon super, en bijzonder...niemand heeft er een!

het is een klassiek merk en de bespeelbaarheid en toon is ongeevenaard, ik probeer zoveel uit, heb echt al een mega arsenaal aan gitaren versleten maar ik hou gewoon van hoe ze klinken, spelen en uitzien!

Ik ben serieus aan het kijken naar een ESP Viper trouwens, het is niet zo dat ik merkendoof ben, ik probeer alles het is niet zo dat ik alleen maar van DEAN wil weten.....maar tot nu hebben ze alle andere merken overleefd..


ik heb zeker ook nog een GIBSON SG custom op de verlanglijst staan, ooit wil ook weer een jackson RR-1 hebben, maar eigenlijk mer omdat ik het model zo mooi vind...

Ronald
14 april 2004, 19:07
jij bent toch die gast met die 3 blauwe deans?

ik snap dat je van deans houd , maar dat zijn gewoon zo'n bietje 3 dezelfde gitaren dan kanje ze beter alle 3 in een andere kleur hebben toch?

gerrekat
14 april 2004, 19:17
Nee da's BACO, 3 heeft drie matching Blueburst customs errug vet!

Ik heb alleen de #4/25 blueburst ML, maar ik kan de drive om de hele set te hebben wel begrijpen....

Ik heb:

Custom 2002 Time Capsule V in trans cherry with all black hardware
Custom 2002 Time Capsule ML in Blueburst (#4/25 made)
2002 Time Capsule Z (explorer) in Trans Braziliaburst (# 32/50 made)
2002 Time Capsule ML in Trans Braziliaburst (# 42/50 made)
2003 Custom made ML Trans Blueburst
1980 USA E'lite cherryburst
1981 USA Flame series ML classic Black
1981 USA Flame series ML Braziliaburst
2003 DOA Caddilac silverburst (Korea)

ex:

1981 Z standard Blueburst
1980 ML standard Trans Cherryburst
1980 Z standard Trans Tobaccoburst

dat zijn althans mijn DEANs tot nu toe.....

THW
14 april 2004, 20:17
ik was laatst nog bezig deze:
http://www.espguitars.com/images/guitars/AX350.jpg
met een foto programma alvast custom te maken (plannen voor de toekomst) ik zet de resultaten wel eens een keer om me site

marc_o
15 april 2004, 00:01
[quote="NeeraDJ"]Ja weet ik daar niet van, maar ik heb altijd het idee gehad dat Korina erg onderschat wordt terwijl gitaarbouwers en gitaristen die hier bekend mee zijn echt gek van dit spul zijn. Ik iig wel :-D!



Ik ben het compleet met je eens, heb nu 1 Korina gitaar laten bouwen en er komt er absoluut 1 bij.

Rubenios
15 april 2004, 08:27
Nou mijn lijstje ook nog maar eens dan

24 fret rhoads, emg 81 en pa2, bound ebony toets, compleet uit maple gebouwd set through met schaller uber FR

Ronald
15 april 2004, 11:26
Nee da's BACO, 3 heeft drie matching Blueburst customs errug vet!

Ik heb alleen de #4/25 blueburst ML, maar ik kan de drive om de hele set te hebben wel begrijpen....

Ik heb:

Custom 2002 Time Capsule V in trans cherry with all black hardware
Custom 2002 Time Capsule ML in Blueburst (#4/25 made)
2002 Time Capsule Z (explorer) in Trans Braziliaburst (# 32/50 made)
2002 Time Capsule ML in Trans Braziliaburst (# 42/50 made)
2003 Custom made ML Trans Blueburst
1980 USA E'lite cherryburst
1981 USA Flame series ML classic Black
1981 USA Flame series ML Braziliaburst
2003 DOA Caddilac silverburst (Korea)

ex:

1981 Z standard Blueburst
1980 ML standard Trans Cherryburst
1980 Z standard Trans Tobaccoburst

dat zijn althans mijn DEANs tot nu toe.....

:o wow , jij hebt zeker wel een hele rijke pappie :wink:

Josdevos
15 april 2004, 11:52
Ja ik verkoop de mijne niet meer.
Maar weet er wel een in Trans Amber staan met Duncans.

ESP LTD EC-1000 Deluxe ASB mint condition with original ESP hard shell case for sale - 750 EUR.

http://membres.lycos.fr/chumps/music/ec1000/

marc.rorive@teledisnet.be

Josdevos
15 april 2004, 11:52
Ja ik verkoop de mijne niet meer.
Maar weet er wel een in Trans Amber staan met Duncans.

ESP LTD EC-1000 Deluxe ASB mint condition with original ESP hard shell case for sale - 750 EUR.

http://membres.lycos.fr/chumps/music/ec1000/

marc.rorive@teledisnet.be

gerrekat
15 april 2004, 12:13
Ja ik verkoop de mijne niet meer.
Maar weet er wel een in Trans Amber staan met Duncans.

ESP LTD EC-1000 Deluxe ASB mint condition with original ESP hard shell case for sale - 750 EUR.

http://membres.lycos.fr/chumps/music/ec1000/

marc.rorive@teledisnet.be


Die vind ik niet mooi, die van jou is veel vetter HAHAHHA, de top is ook slecht van deze!

Ik ben eigenlijk opz oek naar een Viper maar als ik een mooie EC-1000 kan scoren zal ik het niet laten, hier zitten ook duncans in en daar ben ik niet gek op!

john.3001
15 april 2004, 13:19
body: strat => mahogany
neck: birdseye esdoorn, ebben toets
neck scale: ergens tussen fender strat en les paul (slim taper) in
pickups: twee texmex en twee lil 59's, zo dus:

texmex (zwart)
lil' 59 (wit)

texmex (wit)
lil'59 (zwart)

brug: tom + stopbar
kleur: vintage white (zie fender site)
verder: geagede pickups (zebra) en sperzel locking tuners

NeeraDJ
15 april 2004, 17:13
Die vind ik niet mooi, die van jou is veel vetter HAHAHHA, de top is ook slecht van deze!

Ik ben eigenlijk opz oek naar een Viper maar als ik een mooie EC-1000 kan scoren zal ik het niet laten, hier zitten ook duncans in en daar ben ik niet gek op!

Die top komt op deze foto's ook helemaal niet tot zijn recht. Volgens mij is het toch wel een AAA of AAAA grade hoor.

Ik dacht ook dat je een hekel had aan EMGs, zoals die op de viper :P

Nou Jos, mocht er iets niet zoals gewenst gaan met m'n Custom Shop, en dat ding daar nog 7 maanden blijft staan dan koop ik 'm graag van je over :-D

gerrekat
15 april 2004, 18:52
Als dat een AAA of AAAA is dan vallen de meesten van mijn top uit elke bestaande schaal......

Bovendien zit er op de LTD's maar een piepdun 1 a 2 mm veneertje en geen top, heeft iig totaal geen invloed op de tone, je kunt ze beter beschouwen als puur cosmetisch, die van Jos is erg mooi quilt dat zeker!


Dus JOs als je hem nog kwijt wilt HAHHAHAHAH....nee

Zelfs op een Custom Shop LP zit maar 1/4".....

Mitch
15 april 2004, 18:57
pickups: twee texmex en twee lil 59's, zo dus:

texmex (zwart)
lil' 59 (wit)

texmex (wit)
lil'59 (zwart)



Da's wel een aparte keuze. Vertel eens !

MoserCustomShopDotCom
15 april 2004, 21:24
http://www.acidpit.org/albums/uploads/purpleBastardV.sized.jpg
zoiets... (ik ben gek op donker paarse quilted tops :lol: )

Let niet op de kwaliteit... ik ben geen PSP expert! ;)

Dimarzio X2N in de brug, PAF in de nekpositie
quad brug
ebony fretboard
alder body
maple neck
(Neck through)

ben???
15 april 2004, 21:32
sorry, maar dat vind ik echt spuuglelijk...

gerrekat
15 april 2004, 21:37
HAHHAH....tja ik vind hem zelfs niet echt mooi en ik hou wel van een extreem modelletje.....

Ik weet niet ik moet gelijk aan GWAR denken als ik die gitaar zie! buiten het model best vet en Neal MOser is een kekke vent!

Maar geef me dan toch maar een Bich!

Ronald
16 april 2004, 13:59
ah die gitaar stond bij het gitaarontwerp topic, alleen dan nie int paars want da hedde zelf gedaan.

maar ik vind die juis beestachtig stoer 8-) alleen wel een beetje teveel van het goeie, bovendien nie zo praktisch al die stekels enzo eraan *autsj* :roll:

Rubenios
16 april 2004, 20:17
Wannabee king V/ Rhoads/ flying V

ben???
16 april 2004, 20:24
kijk even naar de pups en naar de brug en dan naar de rest van die gitaar....
dat ding is echt GIGANTISCH groot!

MoserCustomShopDotCom
16 april 2004, 21:36
Ja, diegene die het originele photoshop plaatje had gemaakt had de brug en de elementen iets verkeerd gezet. het moet ongeveer overeenkomen met een BCRich jr V.

Ennuh.. niet praktisch? ach.. je moet er toch IETS voor over hebben om een vette gitaar te hebben! :lol:

En een Bich is ook erg mooi jah! Vooral natuurlijk hout... mmmm...

(zo veel mooie gitaren... zo weinig geld...)

MoserCustomShopDotCom
16 april 2004, 21:38
Ow.. by the way.. het duurt niet zo al te lang meer voordat er zo een naar Nederland komt!!! Er heeft iemand in Nederland 2 MCS gitaren besteld:

http://www.mosercustomshop.com/images/4%209%2004%20Kris.jpg
(de vorm is een tikkie anders, dat heeft diegene die em heeft besteld speciaal gevraagd)

Iced Dragon
16 april 2004, 21:54
een variatie op deze gitaar

http://www.jacksonguitars.com/resources/custshoparchives/images/full/TGarchtopcloseup.jpg http://www.jacksonguitars.com/resources/custshoparchives/images/full/TGarchtopcst.jpg

jackson soloist, archtop body (weet niet welk hout, moet helder en warm zijn) met quilted maple top, trans-green (zoals op de pics *kwijl*).
nog aan 't twijfelen tussen string-through of wilkinson brug (heb hier geen ervaring mee), liever geen floyd rose.
en ook nog aan't twijfelen ts quilted maple fingerboard zonder inlays en fender headstock (beetje PC model) of ebbenhouten fingerboard met inlays bovenaan, standaard Jackson headstock.

Heb geen idee van dikte vd arm. Misschien ietsje dikker dan speedneck, esdoorn.

elementen (SD):
brug humbucker, weet nog niet precies welkeen maar wel veelzijdig.
2 singlecoil elementen.
dan wil ik een paar 3-way toggleswitchen zodat ik
1) kan switchen ts m'n twee SC's en dan nog een om te switchen ts humbucker en de gekozen SC-stand...(hum/splithum-sc/(mid/mid-neck/neck))
lijkt me interessant als dit technisch haalbaar is.
verder misschien een 'thick'-switch zoals op de Hamer Centaura (geeft een soort chorus effect dacht ik. Is dit serieel/parallel-schakelen??)

moet een heel veelzijdig en alround gitaartje worden en 1 dag, zal het de mijne zijn, mwuahahahahahahaaargh... 8-) :-D

gerrekat
16 april 2004, 22:14
Ow.. by the way.. het duurt niet zo al te lang meer voordat er zo een naar Nederland komt!!! Er heeft iemand in Nederland 2 MCS gitaren besteld:

http://www.mosercustomshop.com/images/4%209%2004%20Kris.jpg
(de vorm is een tikkie anders, dat heeft diegene die em heeft besteld speciaal gevraagd)


hmmm die op die foto met die normalere headstock zien er toch wel smakelijk uit, effe serieus wat kost zo'n ding nu?

NeeraDJ
16 april 2004, 23:58
Hmm, ik weet niet of er (veel) bedrijven zijn die Quilted Maple fingerboards maken, zowiezo omdat het wat zeldzamer is, maar er is nog een belangrijkere issue. Quilted Maple is van zichzelf namelijk erg zacht, is minder dicht dan hard maple en zelfs flame/birdseye maple in de meeste gevallen, bovendien bevat het meer vocht. Het zal duur en een enorme pain zijn om zo'n ding in een goede staat te houden en ik denk daarom dat ik er nooit één ben tegengekomen. Just a tip of advise...

Wel jammer dat je niet weet wat voor elementen en houtsoorten je wilt gebruiken, dit zijn voor mij toch essentiële dingen wanneer ik aan een droomgitaar denk. Dit omdat deze factoren een enorm deel van het geluid bepalen en daar komt het uiteindelijk toch op neer

Ronald
17 april 2004, 13:35
wow das een zeer strakke kleur iced dragon :)

Iced Dragon
17 april 2004, 15:59
ja,
wel, misschien zou een ebbenhouten toets dan beter zijn alhoewel de Phil Collen-modellen ze hebben.
qua hout voor de body, weet je iets van 'swamp-ash'? Ik denk dat ik dit oorspronkelijk in gedachten had maar weet niets van het timbre.
ik zal eens de zoekfunctie raadplegen om wat meer over de houtsoorten te weten te komen.
Qua pick-ups, tjah, de humbucker hoeft niet per sé high-output te zijn, maar wel geschikt voor metal, dus zal het waarschijnlijk wel een uit de progressive series worden? jb4, custom en distortion heb ik al. De laatste 2 zijn niet alround genoeg en de jb4 is ook niet echt wat ik wil (voor deze gitaar) misschien een jazz model (heb er 1 in m'n RR in de nekpositie) of custom-custom...
SC's heb ik totaal geen verstand van, maar moet warm en helder zijn maar niet treble-erig.

En waarom ik er nog niet uit ben wat voor hout en pups is waarschijnlijk omdat het toch nog minstens 5 jaar zal duren eer ik ze kan betalen...momenteel is mijn grootste investering mijn studie...

marc_o
17 april 2004, 18:02
ja,
wel, misschien zou een ebbenhouten toets dan beter zijn alhoewel de Phil Collen-modellen ze hebben.
qua hout voor de body, weet je iets van 'swamp-ash'? Ik denk dat ik dit oorspronkelijk in gedachten had maar weet niets van het timbre.
ik zal eens de zoekfunctie raadplegen om wat meer over de houtsoorten te weten te komen.
Qua pick-ups, tjah, de humbucker hoeft niet per sé high-output te zijn, maar wel geschikt voor metal, dus zal het waarschijnlijk wel een uit de progressive series worden? jb4, custom en distortion heb ik al. De laatste 2 zijn niet alround genoeg en de jb4 is ook niet echt wat ik wil (voor deze gitaar) misschien een jazz model (heb er 1 in m'n RR in de nekpositie) of custom-custom...
SC's heb ik totaal geen verstand van, maar moet warm en helder zijn maar niet treble-erig.

En waarom ik er nog niet uit ben wat voor hout en pups is waarschijnlijk omdat het toch nog minstens 5 jaar zal duren eer ik ze kan betalen...momenteel is mijn grootste investering mijn studie...

Tja......en daarna moet je eerst mijn musicman nog kopen, dus maak er maar 6 jaar van... :D

marc_o
17 april 2004, 18:03
ja,
wel, misschien zou een ebbenhouten toets dan beter zijn alhoewel de Phil Collen-modellen ze hebben.
qua hout voor de body, weet je iets van 'swamp-ash'? Ik denk dat ik dit oorspronkelijk in gedachten had maar weet niets van het timbre.
ik zal eens de zoekfunctie raadplegen om wat meer over de houtsoorten te weten te komen.
Qua pick-ups, tjah, de humbucker hoeft niet per sé high-output te zijn, maar wel geschikt voor metal, dus zal het waarschijnlijk wel een uit de progressive series worden? jb4, custom en distortion heb ik al. De laatste 2 zijn niet alround genoeg en de jb4 is ook niet echt wat ik wil (voor deze gitaar) misschien een jazz model (heb er 1 in m'n RR in de nekpositie) of custom-custom...
SC's heb ik totaal geen verstand van, maar moet warm en helder zijn maar niet treble-erig.

En waarom ik er nog niet uit ben wat voor hout en pups is waarschijnlijk omdat het toch nog minstens 5 jaar zal duren eer ik ze kan betalen...momenteel is mijn grootste investering mijn studie...

Tja......en daarna moet je eerst mijn musicman nog kopen, dus maak er maar 6 jaar van... :D

Iced Dragon
17 april 2004, 18:22
onder andere... :wink:

Ronald
18 april 2004, 13:44
dit zou ongeveer de kleur voor mn custom model moeten worden , alleen mag het rood nog wel ietsje donkerder

http://www.deanguitars.com/hardtail/images/violinburst.jpg

:)

Rubenios
18 april 2004, 16:31
die moser custom shop user ruikt verdacht veel naar reclame als k t zo zie...

lupoloco
18 april 2004, 17:57
die moser custom shop user ruikt verdacht veel naar reclame als k t zo zie...

... :roll:

Mitch
18 april 2004, 21:22
Da's nou de tweede keer dat je over reclame begint. Heb je een fobie of zo ?
Heb je al in de nieuwe rubriek over de bouw van de Heeres archtop gepost ? Sterker nog: heb je Gitaarnet niet gepost om te zeggen dat het wijden van een compleet nieuwe rubriek aan een bouwer pure reclame is ?

Anders Destium
18 april 2004, 21:45
Ik vind dit net als Rubenios duidelijke reclame, voor je het weet wordt er aan de lopende band reclame gemaakt en opent iedereen topics om zijn spullen te verkopen. Dat is niet echt een wenselijke situatie lijkt me, ik word liever niet constant geconfronteerd met dit soort boodschappen!

>Seymour Paul
Ik heb geen zin om me te mengen in jullie hanengevecht. Bij jouw topic over je custom gitaar stoorde ik me er niet aan omdat je het uit enthousiasme deed, maar dit is gewoon spam in mijn ogen :wink:

Iced Dragon
18 april 2004, 22:01
hé mensen stop eens met zagen en geef wat commentaar op mijn idee in de plaats :-? :roll:

gerrekat
18 april 2004, 22:03
Ik vond het niet echt storend, best gaaf om eens fotoos te zien van die dingen ze zitten bets mooi in elkaar....let's face it wie koopt er hier nu zo'n extreem model wat zoveel geld kost....reken maar dat je in de € 2000+ range zit!

Anders Destium
18 april 2004, 23:45
hé mensen stop eens met zagen en geef wat commentaar op mijn idee in de plaats :-? :roll:

Je basisgitaar vind ik bloedmooi! Vette gitaar, mooie kleurcombi :lol:
Op een archtop vind ik een floyd echt niet mooi staan, ik zou eerder een string through doen ala SLSMG.

Swampash is een helderdere houtsoort dan mahonie, maar klinkt wat minder warm. In jouw situatie zou een esdoorn neckthru hals met mahonie wings volgens mij uitstekend voldoen aan je wensen, zeker als je nog een dikke esdoorn top wilt! Het is niets voor niets dat de meeste gitaren die super klinken van mahonie zijn gemaakt :wink:

Ik denk dat NeeraDJ gelijk heeft over het quilted maple, bovendien zul je de tekening van het hout minder goed kunnen onderscheiden bij een hals. Quilted maple heeft ruimte nodig om goed tot uiting te komen :) Een mooi flame-fretboard is trouwens erg cool (ik heb weleens Jacksons gezien die dit hadden, echt heel vet!). Ik ben persoonlijk meer voor ebben, dat lijkt me ook erg mooi staan in combinatie met het trans groen wat je in gedachten hebt. Ik weet niet of naturel esdoorn zo mooi staat erbij eerlijk gezegd :-?

Iced Dragon
19 april 2004, 08:49
mahonie/esdoorn is misschien een idee. Had nog niet aan mahonie gedacht omdat me dat aan Gibson doet denken.

Denk je dat die switch-combinaties mogelijk zijn?

flamefretboard zijn toch die vlammen in de plaats van sharkfininlays, niet?
Idd heel mooi maar ik wou mijn gitaar wat sober houden, dus gewoon ebben toets zoals op de 2e foto.

Kun je bij een string-through ook piezo hebben? Heb je dus aan een zadel genoeg? Waarschijnlijk wel dacht ik? Anders zou dit er ook bij mogen (nu we toch bezig zijn... :) )

en iemand een idee wat dit grapje zou kosten?

tnx

Anders Destium
19 april 2004, 10:04
Wat ik bedoelde met flamed maple is wat je ook vaak als échte top ziet op gitaren, dus gevlamd esdoorn in plaats van hout met vlammen erop :) . Het zijn dan niet de inlays, maar de tekening het hout zelf. Het kan alleen best zijn dat dit als hout niet hard genoeg is. Maple heeft als fretboard de vervelende neiging dat het heel snel heel vies kan worden en lastig schoon te maken is. Dit is een van de redenen waarom ik zelf liever ebben heb!

Hoeveel het gaat kosten hangt van de bouwer af, ik denk dat je in Nederland bij een goede bouwer makkelijk E2500-3000 kwijt bent, maar dan heb je een gitaar van ongekende kwaliteit :wink:

Ik weet niet of je bekend bent met de ce 24 of custom 24 van PRS, als je wilt weten hoe veelzijding mahonie met esdoorn top kan zijn :o Je kunt van een flinke metal scheur tot twangy Dire Straits tot ontzettend helder clean :lol: Ik stond er echt van te kijken hoeveel verschillende stijlen zo'n gitaar aankan, die gitaren zijn dus niet alleen erg mooi maar ook echt voor heel veel doeleinden geschikt! Ik zou er als ik jou was een keer eentje uitproberen (maar probeer dan wel je GAS in toom te houden :razz: )

Over die piezo's weet ik niet zoveel, maar volgens mij hebben Godin LGX een stringthru constructie mét piezo, dus het zou wel moeten kunnen :)

Iced Dragon
19 april 2004, 11:44
ik denk dat mijn bankrekening mijn GAS wel onder controle houdt... :wink:

en met gevlamd esdoorn ben ik wel bekent ja :wink: maar niet als toets...

ik had toch Jackson als bouwer in gedachten

NeeraDJ
19 april 2004, 12:35
Als je deze gitaar door Jackson wilt laten bouwen dan moet je rekenen op 4000-5000 USD. Jackson heeft een heel leuk systeem waarbij je de specs kunt invoeren op de site en je dan een prijs toegeschoven krijgt van wat het ongeveer zou moeten gaan kosten. Je moet zelf maar even kijken.
Vervolgens moet je een Jackson importeur/dealer hier in Nederland zoeken en je bestelling aan de zaak doorgeven.

Het voordeel van je gitaar door een bestaand bedrijf te laten bouwen, is dat je bekend bent met bepaalde dingen zoals halsdikte, schaal, toets, tonale klankkleur etc.
Als je bijv. de Soloist hals-specs aan een bouwer hier in Nederland moet doorgeven, dan is het handig veel kennis op te doen. Sommige dingen zijn namelijk alleen hetzelfde als ze nauwkeurig genoeg worden gemaakt. Gelukkig wist ik het meeste al voor mijn Custom shop, want dit is echt heel belangrijk!

Over de piëzo, ja das heel goed mogelijk. In vrijwel alle brugmodellen kan een piëzo worden ingebouwd, het is bij Floyd Rose bruggen echter wel iets lastiger en wellicht duurder.

Ik dacht meer aan Koa voor je bodywings, en wellicht hals. Als top kun je figured Maple gebruiken. Koa is duurder dan mahonie, maar veel gebalanceerder en constanter in toon. Om de pracht en praal af te maken kun je figured ebony gebruiken voor de toets. Ik denk dat je gitaar zo net iets meer treble dan bas krijgt, maar nog steeds veel bas hoor, en iets minder mids. Dit kun je weer compenseren met de elementen.

Josdevos
19 april 2004, 12:43
Nogmaals ik verkoop m'n EC niet meer.
Ander EMG tje in de neck en ze is al een pak veelzijdiger en klinken! Ook te top is geen veneertje hoor, is effektief enkele millimeters dik. Is te zien in de uitholingen voor de pots en de switches. Geen wonder dat ie zo mooi is... :lol:

Wel ik had als custom gitaar een 7 string in gedachte, in mahonie, set neck, body prs style, trans black top, 25.5 scale, string through, ebben toets zonder inlays, en 1 EMG707 of Evo 7, en een prs achtige headstock met grovers.

Nu kheb een Schecter 007 voordelig kunnen kopen, en die komt al aardig in de buurt. Wel geen ebben toets en een singlecoil derbij, mssch enkel nog een Evo insteken hoewel die Duncan Designeds ook wel lekker klinken op m'n Engl.



http://users.pandora.be/josdevos/SCHECTER/schecter%20001.jpg
http://users.pandora.be/josdevos/SCHECTER/schecter%20002.jpg

MoserCustomShopDotCom
19 april 2004, 13:26
die moser custom shop user ruikt verdacht veel naar reclame als k t zo zie...

Uuhh.. als je er echt zo'n last van hebt, dan wil ik desnoods wel een andere gebruikersnaam registreren hoor.

En ja, je hebt ergens wel gelijk. Ik zit veel op het forum van MCS, ik heb Neal daar leren kennen en dat is een geweldige gast. Hij is ook een ZEEERR vaardige gitaarbouwer, hij is iemand die ik graag een opdracht zou geven om voor mij een handgemaakte gitaar te bouwen. Plus ik vind die gitaren erg gaaf en heb er heel veel positiefs over gehoord.

Dus best wel een "fan" hierzo ;)
Maar goed, roep maar hoor... een gebruikersnaam is zo aangemaakt ;)

john.3001
19 april 2004, 15:24
pickups: twee texmex en twee lil 59's, zo dus:

texmex (zwart)
lil' 59 (wit)

texmex (wit)
lil'59 (zwart)



Da's wel een aparte keuze. Vertel eens !

Nou, mijn idee is zeg maar om zowel de strat- als les paul-klank in de gitaar te vangen, en dat lukt je nooit als je een '59 gaat splitten. Ik dacht nu, als ik de uitsparingen voor een humbucker modificeer en volprop met 1. een texmex en 2. een lil' 59, dan heb ik echte single-coil sound + humbucker geluiden in 1 gitaar... dat is het idee, praktisch zit het toch een beetje anders in elkaar :D

john.3001
19 april 2004, 15:24
pickups: twee texmex en twee lil 59's, zo dus:

texmex (zwart)
lil' 59 (wit)

texmex (wit)
lil'59 (zwart)



Da's wel een aparte keuze. Vertel eens !

Nou, mijn idee is zeg maar om zowel de strat- als les paul-klank in de gitaar te vangen, en dat lukt je nooit als je een '59 gaat splitten. Ik dacht nu, als ik de uitsparingen voor een humbucker modificeer en volprop met 1. een texmex en 2. een lil' 59, dan heb ik echte single-coil sound + humbucker geluiden in 1 gitaar... dat is het idee, praktisch zit het toch een beetje anders in elkaar :D

john.3001
19 april 2004, 15:25
pickups: twee texmex en twee lil 59's, zo dus:

texmex (zwart)
lil' 59 (wit)

texmex (wit)
lil'59 (zwart)



Da's wel een aparte keuze. Vertel eens !

Nou, mijn idee is zeg maar om zowel de strat- als les paul-klank in de gitaar te vangen, en dat lukt je nooit als je een '59 gaat splitten. Ik dacht nu, als ik de uitsparingen voor een humbucker modificeer en volprop met 1. een texmex en 2. een lil' 59, dan heb ik echte single-coil sound + humbucker geluiden in 1 gitaar... dat is het idee, praktisch zit het toch een beetje anders in elkaar :D

john.3001
19 april 2004, 15:32
pickups: twee texmex en twee lil 59's, zo dus:

texmex (zwart)
lil' 59 (wit)

texmex (wit)
lil'59 (zwart)



Da's wel een aparte keuze. Vertel eens !

Nou, mijn idee is zeg maar om zowel de strat- als les paul-klank in de gitaar te vangen, en dat lukt je nooit als je een '59 gaat splitten. Ik dacht nu, als ik de uitsparingen voor een humbucker modificeer en volprop met 1. een texmex en 2. een lil' 59, dan heb ik echte single-coil sound + humbucker geluiden in 1 gitaar... dat is het idee, praktisch zit het toch een beetje anders in elkaar :D

john.3001
19 april 2004, 15:33
pickups: twee texmex en twee lil 59's, zo dus:

texmex (zwart)
lil' 59 (wit)

texmex (wit)
lil'59 (zwart)



Da's wel een aparte keuze. Vertel eens !

Nou, mijn idee is zeg maar om zowel de strat- als les paul-klank in de gitaar te vangen, en dat lukt je nooit als je een '59 gaat splitten. Ik dacht nu, als ik de uitsparingen voor een humbucker modificeer en volprop met 1. een texmex en 2. een lil' 59, dan heb ik echte single-coil sound + humbucker geluiden in 1 gitaar... dat is het idee, praktisch zit het toch een beetje anders in elkaar :D

john.3001
19 april 2004, 15:36
sorry :oops: :oops: :oops: , dubbelpost, kan er niets aan doen, fucked up!! :evil:

Ronald
19 april 2004, 15:42
Als je deze gitaar door Jackson wilt laten bouwen dan moet je rekenen op 4000-5000 USD.

4000 of 5000 dollar :o


das bijna 4 keer mn totale bankrekening inclusief spaarrekening zeg :roll:

NeeraDJ
19 april 2004, 17:30
Yep, en laten we maar niet over mijn rekening beginnen :wink:

Ik had voor de lol nog een (bescheiden) Kelly laten bouwen, chrome hardware, mahonie body, esdoorn hals, figured top, ebben toets. Nou mooi, das dan $4200,-!

Anders Destium
19 april 2004, 17:43
Dat is wel erg veel geld om maar Jackson op de headstock te hebben :o

Dus het feit dat je kunt zeggen dat hij door de Jackson custom shop is gemaakt is kennelijk $2000 waard :wink:

Soulflyhigh
19 april 2004, 18:10
Volgens mij is die prijs niet echt reeel. Er staat volgens mij ook zo'n guitarbuilder en prijsberekenaar op de ESP site. Die komt ook rond die prijzen uit. Als je op internet leest wat mensen daadwerkelijk betalen kan je ongeveer 1000 dollar lager gaan zitten.

gerrekat
19 april 2004, 18:16
Een USA Jackson kost veel minder....VEEL minder voor geen enkele custom van een USA betaal je zoveel, of er moet GIBSON of PRS opstaan!

Een standaard USA kelly or RR met flametop e.d. kun je onder de $ 1500 krijgen....

Als je wat custom opties erop laat zetten kost dat extra maar niet zoveel, reken op een $ 2200-2400 MAX!

PeArLjAm
19 april 2004, 18:38
ik heb eens op harmonycentral gelezen dat die prijzen van de jackson customshop helemaal niet accuraat zijn. De gequote prijs die je krijgt is 'retail' en veels te hoog, als je hem via een dealer besteld moet je hem voor veel en veel minder kunnen krijgen, en kan het wel eens een % of 30a40 gaan schelen. Maar dat weet ik niet. Ik zou eens informeren bij een dealer of op een gitaarforum oid zoeken naar mensen met een usa jackson.

Iced Dragon
19 april 2004, 21:19
met de huidige koers kun je ook al wat profijt doen (redelijk veel zelfs).

heb net eens zo'n formulier ingevuld en de neck-through body alleen al zou al meer dan 3000$ zijn :-?

heb de exacte prijs niet kunnen berekenen wegens bepaalde opties waarvan de prijs op afspraak moet bepaald worden.

Maar kom, stel dat ik idd voor die mahonie vleugels zou gaan, welke pick-ups passen dan bij mijn noden?

Er waren wel een paar dingen da'k nie wist wat ze bedoelden ook, maar nogmaals, da's een zorg voor later

PeeVee
20 april 2004, 23:42
Ik wil deze...

http://www.itankala.nl/pix/bigfatstrat.jpg

Oh nee... die heb ik al ;-)

De itankala "Big Fat Mama", hardtail strat, 3 mm dikker dan een gewone body, thans setje Fender Lace (goed zat) maar binnenkort Evans Hot Leads (Jeff Healey) in brug en neck positie en in het midden een Silver Lace. Rosewood hals, 3mm jumbo frets gevlakt tot minder dan 1 mm hoog, "linkshandige kop" (staat die hoge 0.12 E niet zo freakin' strak, ken ik ook nog beetje opdrukken). Ik schaamde me niks voor mijn '79 USA stratje (natural met turtle pickguard, witte pups en knoppies) maar vind deze zowe esthetisch als qua TONE (grin) vele malen beter.

abbys
21 april 2004, 21:11
geh, als ik een custom wil, wil ik een gibson les paul special Bob Marley ( niet beginnen over custom=zelf laten bouwen, wil een gitaar zoals hij had, en dichter komt ie niet, op moment wil ik zelfs nog geen persoonlijke gitaar , zou toch maar afkomen met domme ideeen :p :lol: )