PDA

View Full Version : maya les paul



ICEcube
12 april 2004, 23:36
Hey!
Allereerst wil ik zeggen dat ik nieuw ben op dit forum, hoewel ik al enige tijd hier bezoeker ben.

Tot zover de introductie. :D

Ik heb de vraag of er iemand deze gitaar kent: een maya les paul uit de jaren '70. Mijn gebuur kwam me gisteren zijn 'bass-gitaar' tonen die al jaren onder zijn bed stof lag te verzamelen. Wel nu bleek zijn bass echter een gewone elektrische gitaar te zijn. Hoewel ik zijn vader daar nog niet van heb kunnen overtuigen. Nujah het probleem is dat de gitaar wel goed klinkt, maar er zijn kosten aan... Zoals nieuwe snaren, en de 'uitgang' waar je je kabel instopt is ook aan vervanging toe wegens slecht contact. Naast deze gebrekken speelt het ding 10 keer beter dan mijn huidige gitaar.
Ik leer momenteel spelen op een stagg gitaarke, goed om mee beginnen maar het ding is echt wel een stuk wrakhout met 6 snaren aan.

Nu mijn vraag is, is deze gitaar de moeite om over te kopen en te herstellen, of is dit geen vooruitgang in vergelijking met mijn stagg. Ik heb al op het net gezocht, maar bitter weinig gevonden over dit merk, laat staan dit model.