PDA

View Full Version : Project-update: Ik heb een nieuwe veneer mapletop!



Anders Destium
12 april 2004, 22:09
Test

Anders Destium
12 april 2004, 22:10
Hallo allemaal

Ik ben gisteren en vandaag bezig geweest een nieuwe maple veneertop op mijn Ibanez RT650 project te zetten. Behalve wat beginnersfoutjes vind ik dat hij er best redelijk uitziet! Hij moet nog afgewerkt worden, maar dit is hoe hij er op het ogenblik uitziet (ik heb alles er los opgelegd zodat je een idee krijgt van het eindresultaat:

http://www.freewebs.com/anders_destium/DSCN0313k.JPG

Dit was hem in de vorige fase:

http://www.freewebs.com/anders_destium/rt650zonderkapjes.JPG

Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat aflopen, ook met de bestaande binding :)

Sliver
12 april 2004, 22:22
het ziet er wel apart uit

gerrekat
12 april 2004, 22:28
Cool....dat veneer ziet er best uit!

bert k
12 april 2004, 22:50
Wordt mooi man! Ik denk dat de flame wel dieper wordt als je er olie op smeert (ik neem tenminste aan dat je hem gaan olien)
En wat waren dat nou voor berichten dat je het verkloot had?

Soulflyhigh
12 april 2004, 22:56
Dat ziet er vrij aangenaam uit anders 8-)

Casey
12 april 2004, 23:08
Mooie tekening in het hout man !
Beetje transparante lak ongeveer in de kleur van de achterkant van de body zou bizar zijn :o

amon
12 april 2004, 23:26
chique hoor

Mitch
12 april 2004, 23:32
Goed ! :P

Anders Destium
13 april 2004, 10:02
Bedankt voor de reacties :)

Het was (natuurlijk) veel meer werk dan ik had gedacht, en het afwerken zal ook wel veel tijd gaan kosten (en dat heb ik niet echt de komende tijd :( ). Ik heb de ene helft er een keer af moeten stomen en er opnieuw op moeten plakken, maar nu zit er weer een kiertje tussen de 2 delen :evil: . Dat is wel op te vangen, maar het is weer wat extra werk...Ik moet ook nog even uitvinden hoe ik de lijmresten het mooist kan wegwerken zonder het hout te beschadigen :wink:

Het is wel cool om zoiets te doen, misschien ga ik de headstock ook nog matching maken! Ik weet nog niet of ik hem ga olien of dat ik er een clearcoat overheen ga spuiten, maar ik heb tijd zat om daar over na te denken!

BLOK182
13 april 2004, 10:04
Ziet er gaaf uit dude, zo'n tentopje :wink:

iam
13 april 2004, 10:13
dat kiertje kan je anders opvulle met een abalone strip? zoals op de santana prs?

The Mule
13 april 2004, 10:26
dat kiertje kan je anders opvulle met een abalone strip? zoals op de santana prs?

Ik zat net hetzelfde te denken, zou zeer cool zijn IMHO!

jorrit
13 april 2004, 10:30
net mijn idee zou vet staan maar dan moet je het wel doortrekken tussen de elementen...

Anders Destium
13 april 2004, 10:37
Tja, maar een abalone strip zou de makkelijke weg zijn :wink: Ik zie wel hoe ik het cosmetisch kan oplossen in eerste instantie, alle randen enzo moeten ook nog een keer mooi afgeschuurd worden. Als ik het goed doe en het overeenkomt met de binding ben ik wel redelijk happy 8-)

Misschien ga ik hem nog wel een andere kleur geven, maar dat zal dan waarschijnlijk pas in de zomer gebeuren (ik heb echt te bloody weinig tijd :evil: )

daron_kurt
13 april 2004, 10:58
tof :)

Daniël_san
13 april 2004, 15:45
vet stoer man! Ik wil ook een gitaar met maple top alleen dan een ES335 :razz: Maar echt hij is super stoer :-D :-D :-D

Anavrin
13 april 2004, 15:56
zit die witte binding er nog steeds aan, anders kun je die misschien wel doortrekken, ipv zo'n abalone streepje. En dan de top donkergroen/ donkerblauw, zodat de binding, de hardware en de slagplaat mooi afsteken tegen de donkere kleur, maar dat is slechts wat ik mooi vindt, heel donker gecombineerd met heel licht/ goud :razz: .

green_day
13 april 2004, 20:25
dat topje ziet er best goed uit! Nu nog een mooi blauw of groen kleurtje over.
btw ik zie dat je die (te) witte pickup covers er maar weer hebt afgehaald? :razz:

cas121
14 april 2004, 09:29
hey, waar heb je dat maple fineer op de kop getikt?

gerrekat
14 april 2004, 20:12
Natural is ook mooi :D :D :D

amon
14 april 2004, 20:30
hey, waar heb je dat maple fineer op de kop getikt?

dat zou ikook wel eens willen weten en wat vroegen ze voor een plankje van ??x??cm ?

Anders Destium
14 april 2004, 20:56
http://www.universaljems.com/cart/veneer.htm

> Gerrekat

Ik vind dat naturel ook erg vet :lol: Het is een beetje mijn plan om hem zo te laten (al lijkt experimenteren met een refinish me ook erg gaaf, maar dan wordt hij blauw...) ook omdat ik eigenlijk zo'n PRS wil :D

http://www.magdonmusic.com/guitarsPics/bigPics/CURWAPFNA3Wa.jpg

JV
14 april 2004, 21:37
hoe groot zijn die stukken die je krijgt eigenlijk?

en moet je die nog aflakken of zijn ze standaard blank?

SiNiSTRaL
14 april 2004, 21:52
hoeveel was je er nou voor kwijt om t heirheen te krijgen in totaal?

Anders Destium
14 april 2004, 22:15
Je kunt het al een beetje zien op die site, maar het is ruim voldoende, Misschien ga ik de headstock ook nog doen :) Het is écht alleen het hout, dus er moet of nog olie overheen of een clearcoat...

http://www.freewebs.com/anders_destium/rt650metveneerdelen.JPG

>Sinis

Ik had een hele zooi dingen besteld, en de verzending was in totaal geloof ik $23,- en dan $15,- voor de veneerdelen. Ik denk dat het voor alleen zoiets goedkoper zal zijn (het weegt natuurlijk ook bijna niets. Ik had achteraf beter gelijk twee "setjes" kunnen kopen, ik heb het idee dat als ik het nu nog eens zou doen het een stuk makkelijker zou gaan en mooier zou worden...

SiNiSTRaL
14 april 2004, 22:21
cool :)
ik krijg soon een fusionbass en daar was ik voor naar photoquilt op zoek, maar dit is natuurlijk helemaal ideaal (en is amper van 'echt' te onerscheiden)

JV
14 april 2004, 22:28
ok, is wel vrij veel dus, moet genoeg zijn om een dashboardje mee te doen :)

Anders Destium
14 april 2004, 22:36
Ik zal het dit weekend even voor je opmeten, ik heb het karton nog waarin het werd aangeleverd :)