PDA

View Full Version : probleempje met mijn dunlop jh-1



sander666
12 april 2004, 14:03
test

sander666
12 april 2004, 14:03
Hoi,

Ik heb een probleempje met mijn dunlop jh-1 wah
hij vervormt mijn originele geluid namelijk.
hij maakt het dof!
als ie uitstaat dus he

nou had ik gelezen dat sommige mensen hun pedaal doen true bypassen
kan dit bij dit pedaal ook, is het moeilijk? wat is er voor nodig?
ik heb er namelijk niet zoveel verstand van.

of is er een andere oorzaak->oplossing voor dit probleem

BVD

Fuhgawz
12 april 2004, 15:31
Jaja, Crybaby wah wah's staan erom bekend dat ze je geluid vervormen als ze uitstaan. True bypassen is hierbij inderdaad een goede oplossing. Hoe je dit precies doet vindt je vast wel door even de zoekfunctie gebruiken. Er is namelijk al vanalles over geschreven.

sash
12 april 2004, 15:42
Hoe je moet true bypassen kan je vinden op www.fulltone.com onder tech tips.

Het nadeel is wel dat je de nieuwere Crybaby's niet kan true bypassen, omdat de jacks op de printplaat vast zitten.

sander666
12 april 2004, 16:30
Oei, dan heb ik dus een probleempje, want ik heb namelijk een nieuwere.
waar dat de jack in/uitgang op de printplaat gesoldeerd zit.

dan zal ik toch een andere moeten kopen

iig bedankt

Antal
12 april 2004, 18:12
Het kan volgens mij wel, maar het is gewoon een stuk lastiger als bij een oude of een Vox.

Volgens mij staat hier hoe je het moet doen: Dunlop Crybaby Wah True Bypass Mod (http://www.his.com/~sha3u/gear/mod.html)

Fuhgawz
12 april 2004, 20:21
Ik heb een GCB-95 Crybaby met true bypass waar de jacks ook op de printplaat vastzitten, dus het kan weldegelijk.
Dit is trouwens ook een heel leuke site daarvoor: http://members.chello.se/pastorn/fx/mods/dunlop.htm
Er staan nog een aantal andere leuke mods bij.

sander666
13 april 2004, 10:29
Ik heb een GCB-95 Crybaby met true bypass waar de jacks ook op de printplaat vastzitten, dus het kan weldegelijk.
Dit is trouwens ook een heel leuke site daarvoor: http://members.chello.se/pastorn/fx/mods/dunlop.htm
Er staan nog een aantal andere leuke mods bij.

Oh dat is mooi, dan ga ik dat ook maar eens proberen.
Heb jij die buffer ook weggehaald, zoja hoe klinkt dit?
is het de moeite.

en heb jij zo'n dbdt switch besteld als hij omschreven heeft.
en waar heb jij die besteld/gehaald.

en welke andere mods raad jij aan en wat voor effect hebben die op het geluid

Mijn dank is groot

Antal
13 april 2004, 17:36
Ik heb zelf pas hetzelfde gedaan bij m'n Vox wah. De schakelaar kun je bestellen bij Small Bear Electronics (www.smallbearelec.com). Ik heb hiervoor de Carling 316pp genomen. Die is exact hetzelfde als degene die er in zit, maar dan DPDT. Past dus precies.

En ik heb de volume en de vocal mod gedaan, waar ik erg over te spreken ben.

sander666
14 april 2004, 10:23
Die moet ik eigenlijk ook hebben, maar hebben ze die nergens in nederland,
want ik heb geen creditcard enzo
en dan kun je eigenlijk al niet bestellen bij de meeste shops in t buitenland.

Antal
14 april 2004, 12:58
Ja, dat kan wel. Ik dacht eerst ook dat dat niet kon. Ik heb namelijk ook geen creditcard. Maar met paypal kan het dus wel. Check het paypal topic in algemeen maar eens.

Ik heb zelf een paar weken geleden ook die schakelaar bij smallbear besteld dmv paypal (ik geloof dat speedie er mee kwam dat dat dus kon..., check dat topic maar). Je kan dan gewoon je geld storten naar een Nederlandse paypal rekening, en dan krijg je na 2 dagen een mailtje dat het op je paypal acount staat. Als het d'r op staat kun jij het dan weer sturen naar degene die je ermee wil betalen. Ik was ongeveer 8 euro kwijt inclusief verzenden.

Ik heb trouwens toen ook wat nederlandse zaken gemaild. Heb nog wel wat adressen waar je ze ook kan krijgen, maar dan betaalde je bijna het dubbele.

sander666
14 april 2004, 19:50
Das mooi.

Bedankt,

Ik ga het meteen proberen

Ik laat nog wel weten of het gelukt is

sander666
2 mei 2004, 13:39
Hey,

Ik had de dbdt switch gister binnen, en natuurlijk meteen geinstalleerd,
het schilt erug veel hij klinkt al veel "natuurlijker" als ie uit staat,
alleen hij is nog steeds niet zoals het originele geluid (dus al zou ik de wah er tussen uit laten)
ik heb goede kabels,
waar zou het dan aan kunnen liggen?