PDA

View Full Version : Dit is niet echt heel erg duur...



MegaDrive
12 april 2004, 13:33
Check it out:

http://www.soundland.de/catalog/product_info.php/products_id/226197?osCsid=173bf1e772550ba3927642a103d1a725

800 eutjes voor een 300 watt scheurmonster met alleen analoge circuits!!Ik dacht dat die krengen veel duurder waren. Ik heb de SansAmp GT2 eens een paar weken geleend en ik sloeg steil achterover van de kwaliteit van de sounds. Iemand ervaring met deze top of de Trademark 120 combo? Ik word hier behoorlijk GASsig van. Ik ga vast tanken :D

Thijssie
12 april 2004, 13:48
http://www.soundland.de/catalog/product_info.php/products_id/226197?osCsid=173bf1e772550ba3927642a103d1a725

800 eutjes voor een 300 watt scheurmonster met alleen analoge circuits!!Ik dacht dat die krengen veel duurder waren. Ik heb de SansAmp GT2 eens een paar weken geleend en ik sloeg steil achterover van de kwaliteit van de sounds. Iemand ervaring met deze top of de Trademark 120 combo? Ik word hier behoorlijk GASsig van. Ik ga vast tanken :D


Wat moet je in hemelsnaam met 300watt?

Negative K3 fan
12 april 2004, 14:01
solid state, headroom

beetje modefourkloon

marc_o
12 april 2004, 14:26
Hmm, lijkt me wel wat eigenlijk.
Tenminste, de modellen die ik heb bespeeld, de trademark 10 en 60 vond ik goed klinken.
Die 10 is echt te gek voor thuis.

Dirk_Hendrik
12 april 2004, 20:25
solid state, headroom

beetje modefourkloon
Typisch geval van al lullen voordat je weet waarover je het hebt. Doe eerst je huiswerk. Dan kom je er achter dat je modefourkloon een nogal misplaatste opmerking is.

Solid state, headroom. Ja. Je CD speler is ook solid state en heeft headroom. Domme opmerking dus.

iam
12 april 2004, 21:11
er stond daarvan een recensie in de gitarist van november ofzo...

als je wilt scan ik hem eens in en stuur ik hem door via mail ofzo...

(ik heb je toegevoegd bij mn msn, de bestanden zijn te groot...)

MegaDrive
12 april 2004, 21:23
Modefourkloon? Da's apart. De Tech21 kwam een maand eerder op de markt...:D

Anyway, dit is niet echt constructief allemaal. 300 Watt SS had ik al eens eerder in een Line6 top en bij optredens van 1000+ man en 30m+ podia ging de volumeknop met gemak op 80%, dus da's het probleem niet.

Wat ik me afvraag is hoe deze bak klinkt. Volgens de reviews en de site is hij gebaseerd op hun analoge SansAmp technologie en daar ben ik erg over te spreken. Iemand ervaringen met Tech21 amps?

Ik ben benieuwd naar het artikeltje, iam, maar volgens mij heb ik je MSN-dinges net per ongeluk weggeklikt...

Negative K3 fan
12 april 2004, 22:28
solid state, headroom

beetje modefourkloon
Typisch geval van al lullen voordat je weet waarover je het hebt. Doe eerst je huiswerk. Dan kom je er achter dat je modefourkloon een nogal misplaatste opmerking is.

Sorry, klopt


Solid state, headroom. Ja. Je CD speler is ook solid state en heeft headroom. Domme opmerking dus.

mwah, solid state distortion is lelijk, en je wilt dus een behoorlijk aantal watts achter de hand houden.

MegaDrive
12 april 2004, 23:03
Oh, nou, als Solid State distortion lelijk is, dan zie ik er maar vanaf... :-?

Kun je me ook even vertellen welke muziekstijl het mooist is? Dan ga ik dat voortaan spelen.

Nicci
12 april 2004, 23:51
neg k3 van praat en leest graag. hij staat er niet zo bij stil dat in de echte wereld van de gitaar het zo kan zijn dat iemand op een SS versterker speelt.

gerrekat
13 april 2004, 08:12
Die Tech 21 was er al voordta de mode four ooit uitgebracht werd....

marc_o
13 april 2004, 09:11
Solid state hoeft echt helemaal niet lelijk te zijn en ik durf te beweren dat zo'n Tech 21 echt een heleboel mensen zal verbazen als ie dezelfde kwaliteit heeft als de andere producten van dit merk. Velen zullen de blinddoektest niet doorkomen vrees ik (inclusief mezelf, hehe)
Je moet gewoon luisteren of bevalt wat er uit de speakers komt zeg ik altijd maar....ik denk dat je versteld staat.

Phyrexian
13 april 2004, 10:00
Hey Guys...

Tech 21 maakt goed solid state/analoog materiaal; het is geen digitale sound processing à la Line 6. Let dus wel op wat je zegt.

Deze Trademark 300 is een 300 watt solid state head. Je hebt drie kanalen, elk apart instelbaar zoals je dat wenst (volgens mij kan je perfect drie clean kanalen gebruiken). Die driehonderd watt is nodig om deze amp clean te houden bij hoge volumes... zeg toch maar headroom hoor. Bij zo'n solid state eindtrap wil je liever geen clipping horen dus vandaar het reserve in power.

Tech 21 levert volgens mij de beste solid state sounds op de markt. Ik heb het hier over live-sounds weliswaar. De meeste van hun spullen klinken héél direct maar vragen uiteraard wel wat tweaking. Live klinken ze beter dan Line 6 dingetjes vind'k (kheb beide uitvoerig getest).

Ik heb zo'n PSA-1 preamp van Tech 21 trouwens. Staat nu te koop... misschien iemand interesse? Met deze preamp haal je dezelfde sounds als die TM300 met het voordeel dat je veel meer presets kan programmeren.

iam
13 april 2004, 10:03
ik heb de scans online gezet...

http://users.pandora.be/iam/Tech21/1.jpg

http://users.pandora.be/iam/Tech21/2.jpg

iam
13 april 2004, 10:08
oeps die laatste staat ondersteboven :p

edit: is ondertuss aangepast :D

BLOK182
13 april 2004, 10:11
Voor het geld lijkt het me een zeer gaaf ding. Heb de Modefour getest, vond het ruk, maar in Tech21 heb ik toch wat meer vertrouwen. Eens zien of ze er eentje hebben staan bij Beyers morgen :)