PDA

View Full Version : klik in de onderste tone regelaar



harrievandenberg
12 april 2004, 12:55
test

harrievandenberg
12 april 2004, 12:56
Ik heb net een nieuwe 2e handse strat, zie www.harrievandenberg.nl/photo Maar in de onderste tone regelaar zit een soort van klik als je voorbij de '5' draait. De man van wie ik hem heb gekocht heeft mij verteld hoe dat heet maar ik ben dat natuurlijk allang weer vergeten. De man vertelde mij ook dat dit normaal niet in een American Strat zit, maar alleen in een Deluxe. Wie kan mij vertellen wat dat nu is, en hoe die in mijn Strat komt?

harrievandenberg
12 april 2004, 12:56
Ik heb net een nieuwe 2e handse strat, zie www.harrievandenberg.nl/photo Maar in de onderste tone regelaar zit een soort van klik als je voorbij de '5' draait. De man van wie ik hem heb gekocht heeft mij verteld hoe dat heet maar ik ben dat natuurlijk allang weer vergeten. De man vertelde mij ook dat dit normaal niet in een American Strat zit, maar alleen in een Deluxe. Wie kan mij vertellen wat dat nu is, en hoe die in mijn Strat komt?

harrievandenberg
12 april 2004, 12:57
forum aaarghhh :x

The Thumb
12 april 2004, 13:10
Harrie, dat is het TBX tone control systeem. Vanaf de neutrale stand (waar de klik zit) verder opendraaien voegt presence toe, verder dicht haalt hij wat hoog eruit. Even googelen op ´fender tbx´ kan je nog wel verder helpen

harrievandenberg
12 april 2004, 21:26
bedankt, enig idee hoe die in mijn USA komt?

vinni
12 april 2004, 22:36
Hee Harry,

Tja.....wel apart zo'n TBX......zijn er door fender een tijdje standaard ingezet af fabriek. Heb zelf ook zo'n Fender gehad.....Bouwjaar 1983.
Ik moet zeggen.....vond die TBX-regeling heel goed klinken!

suc6 ermee....


Vinni

galguitarist
12 april 2004, 23:25
ik heb er ook een in mijn strat

dat is er een uit '95 en was een speciale editie, verder bijzonder omdat er een meegespoten headstock op zit

ieme
13 april 2004, 16:22
mijn standaard tele uit 91 heeft t ook

harrievandenberg
13 april 2004, 16:34
die van mij komt uit 1995, en ik vind het ook heel erg mooi klinken!

P****Fred
13 april 2004, 16:37
heb ook een standard waar het op zit...
nieuw gekocht in 98 dacht ik...

marc_o
13 april 2004, 20:13
Ik had 'm ook op mijn strat deluxe vroeger, en ik heb me toen laten vertellen dat de klikstand de eigenlijke maximale treblestand vcan de gangbare strats was en voorbij die klikstand inderdaad presence, wat hierboven ook al beschreven werd. Ik liet 'm altijd maar op de klikstand staan.