PDA

View Full Version : peavey V-type 'shred gitaar'



Anthony
12 april 2004, 11:27
Hallo,

wat vinden jullie eigenlijk van deze gitaar te zien op gitaarmarkt voor 450 euro. en is die nou in U.S.A. gemaakt of in Korea? Dit id namelijk de duudere versie van de V-type. of worden alle gitaren van peavey in korea gemaakt?

doncker
12 april 2004, 13:48
Ik vind het een redelijke prijs Volgens mij is het een aziaat maar kben niet zeker.

fred dons
13 april 2004, 08:21
tis een koreaan, maar wel een hele goede
ik heb er zelf een die ik wel een beetje ge-upgrade heb met met een OFR en seymour duncan pups maar de hardware die er op zit is zelf ook wel
ok (ik wilde er gouden hardware op)
hij is neckthrough en heeft abalone binding rond de hele gitaar, ik heb die
van mij ook in Amerika gekocht omdat hij hier niet in de winkels te krijgen was (is?)

Anthony
13 april 2004, 12:42
Hee Fred,

en is 450 euro inc. case een goede prijs? Wat denk je is die dat waard?

Op de peavey-site kom je niks te weten over de houtsoort. weet jij welk hout gebruikt wordt?

ik moet wel zeggen dat ik het niet zo heb op koreaanse gitaren omdat naar mijn ervaring die gitaren snel ontstemmen, is dat met deze originele uitvoering ook zo? Is die goed stabiel gebouwd?

Duvel
13 april 2004, 17:43
Bij Thomann staat de witte 498€ en de zwarte 505€ (nieuwprijs). Er staat echter niet bij vermeld of het met of zonder koffer is (zal dus wel zonder zijn).
Made in Korea wil niet noodzakelijk zeggen dat een gitaar slecht is!

fred dons
14 april 2004, 07:37
ik heb er omgerekend EUR 650 (ex koffer) voor betaald dus 450 is wel een goede prijs

ik ben er helaas achtergekomen wat het gebruikte hout is van de V-type :oops: (ik heb hem een beetje op straat laten stuiteren) de nek is
maple en de wings zijn basswood

de gitaar blijft verschrikkelijk goed in stemming, ik had toen ik hem net aangeschaft het plan om alle hardware te vervangen voor chrome en had de floyd kopie vervangen voor een 2e hands chrome OFR en die bleek minder goed gestemd te blijven dan de trem die er op zat (de huidige gouden floyd doet het weer wel goed
hier is een plaatje van die van mij (lichtjes aangepast, minus de gouden hardware :wink: ) http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=84&page=11&ktw=4e4794124015e3b8e51791a3a9ed95b3

Anthony
14 april 2004, 10:22
Wow! zo te zien Fred heb je verstand van gitaren, gezien je collectie...

Is een koreaanse basswoodbody goed? Je hebt namelijk ook american basswoodbody's verkrijgbaar bv. op de ibanez universe. Wat is dan het verschil?

En die inlays heb je die er zelf in gelegd? Doe je dat met een strijkijzer ofzo? Ha, Ha, haaaaaa

fred dons
14 april 2004, 12:50
er is geen klankverschil tussen amerikaans basswood en de aziatische variant (ik heb met een vriend ook een test gedaan met het drogen van
basswood en als 1 van de weinige houtsoorten kun je basswood in de ovendrogen zonder dat dat een negatief effect op de klank heeft)
het verschil tussen amerikaans en bijvoorbeeld japans Lindehout (basswood) is dat het amerikaans in grotere stukken verkrijgbaar is

overigens heeft op deze gitaar het basswood een minimale invloed omdat door de neckthrough contructie het maple van de neck het meest van de klankkleur bepaald

en nee inlays kun je niet opstrijken :razz:

birt
14 april 2004, 14:31
fred die peavey is zowat de lelijkste gitaar die je hebt :D

wat een collectie, en het airbrushen, de inlays en hier en daar de buw doe je zelf? moooi, waar leer je zoiets?

fred dons
14 april 2004, 15:49
heel veel gitaren verpesten onderweg en uiteindelijk komt het wel goed
:D

(ik ben begonnen met het customizen van 80ties hardrock gitaren toen
die dingen bijna niets kosten (midden jaren 90) en als er dan iets misging was er nog geen man overboord, en nu durf ik ook wat mooiere stukjes
hout aan :wink:

birt
14 april 2004, 16:12
dan weet ik wat me te doen staat… oude wrakken vol parelmoer stouwen :D
waar haal je trouwens je parelmoer? (gewoon een paar keer oesters eten? :) )en hoe bewerk je het?

fred dons
14 april 2004, 17:38
ik koop mijn parelmoer en abalone bij Shellex Gmbh en Stew Mac
dat wordt verkocht in plakjes van +/- 1 tot 2 mm dik en die
plakjes zijn zo'n 2 bij 4 cm groot

ik zaag ze met een juwelierszaag en vlak je met schuurpapier (na het inleggen)

birt
14 april 2004, 19:33
sorry dat ik hier een beetje offtopic blijf gaan maar wat is abalone en dat inleggen, is dat dan de vrom uitsnijden en uitdiepen en dan de inlay erin lijmen? (welke lijm?)

fred dons
15 april 2004, 08:08
abalone is ook een parelmoer soort maar dan met een groene tekening
ipv wit (zoals de vogeltjes op een PRS) de abalone is een schelpdier dat rond de evenaar voorkomt en wat gevangen wordt voor zijn vlees (maar daarnaast ook een hele mooie schelp heeft :) )
daarnaast heb je dus ook pau wat een meer blauw achtige tekening heeft (gebrukkt op de PRS artists), rood abalone, abalone heart, geel parelmoer, parelmoer met een tekening etc
de V-type heeft dus abalone inleg

het parelmoer wordt dus eerst in zijn definitieve vorm uitgezaagd, op de toets gelegd, afgetekend en daarna uitgediept.
omdat de toest meestal een radius heeft en het parelmoer vlak is zul je het parelmoer nog wet met de toets mee moeten schuren

birt
15 april 2004, 10:22
tnx voor uitleg, dan moet ik alleen nog zo'n zaagje vinden
:)