PDA

View Full Version : wordt vervelend maar weer een gitaar gescoord.



wietse
12 april 2004, 10:51
vanmorgen met m'n duffe kop toch effe een rommelmarkt gepakt , (had al een goed voorgevoel) en jawel dit keer een hofner type 173(ii) uit 1974 voor 100 euro.
zit wel veel werk aan moet gerefinishd worden , en het fret werk is erg slecht , maar hoef me dus eerst weer niet te vervelen.
alles werkt tenminste potmeters en schakelaars kraken maar dat is een kwestie van inspuiten.
foto's eerst weer op webshots.
(denk dat ik de gitaarbeurs in raalte maar oversla wordt wat te duur zo)

iam
12 april 2004, 11:29
die hofner vind ik érg vet!

vooral die met de (soort) block inlays en zwarte kop met mooie hofner letters :)

een erg indierock gitaartje :)

Spirit of Strings
12 april 2004, 12:06
Te gek, Wietse! Mooi ding! Die thinline is trouwens ook erg mooi.
Ik begin steeds meer te denken, dat ik in het verkeerde deel van ons land woon. :( Ik wil ook zulke rommelmarkten, vuilnismannen e.d. in Noord-Holland!

wietse
12 april 2004, 12:19
ben er nu druk mee bezig de hals heb ik al grotendeels ontfret , daar waar nodig , en gingen gemakkelijk los.
nu ben ik het fretboard handmatig aan het vlakken ,vijl en schuurpapier, en een timmermans oog.
zaten nogal wat diepe putten (slijtage) in is dus een echte player die veel bespeeld is.
is op zich niet zo erg maar sommigen waren minimaal een halve millimeter diep lijkt zo niks , maar voelt als een ravijn.
en de body is ook al gestript , effe wat afbijt , was erg zachte verf dus dat ging erg gemakkelijk.
de elementen zijn wel neppers lijken humbuckers maar zijn singlecoils, je kan er wel gemakkelijk humbuckers van maken.
de polepieces zitten namelijk al in de kappen hoeft alleen maar een spoel omheen.
maar als ze zo al goed klinken begin ik er niet aan.

Swan
12 april 2004, 12:31
he Wietse...je wordt nu wel vervelend hoor :razz:

Sliver
12 april 2004, 17:12
komen dr straks ook foto's van na de opknapbeurt?

amon
12 april 2004, 18:17
ja, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

wietse
12 april 2004, 18:23
komen dr straks ook foto's van na de opknapbeurt?
domme vraag niet?
wat denk je zelf?
natuurlijk komen er foto's!!!

Sliver
12 april 2004, 22:20
:roll: