PDA

View Full Version : L'arrivee D-10 en taylor 814?



Lion
12 april 2004, 10:35
1. Wie weet in welke winkel (liefst in het midden van het land) ik een L’arrivee D-10 naast een Taylor 814 kan horen? En dat dan liefst met een vergelijkbare Martin, Lakewood, Lowden, Ovation…

2. Welke gitaren (merk en type) zijn vergelijkbaar in klank (en ongeveer in prijs, dus kleine 3000) met de uitgebalanceerde, bazuinende en toch fluwelen kristal-rinkelende Kracht-klank van de L’arrivee D-10? Dus: welke andere gitaar zou ik als ik dat zoek beslist ook moeten horen? (Ik ben een vingerplukker (naast slag met plectrum), vandaar dat ik zo’n kristal-aanslag extra aantrekkelijk vind).

3. Surfend naar reviews krijg ik wel het idee dat het L’arrivee niet altijd lukt om dezelfde standaard te halen voor iedere gitaar. Ik lees over vingerafdrukken onder de lak, kleine knoestjes in het hout, een niet afstelbare hals door een fabrieksfout bij plaatsing van de truss rod, zelfs van een (binnen 5 jaar) afscheurende kam… en L’arrivee antwoordt dan wel vriendelijk, maar de reparatie is kennelijk niet altijd groots. Zijn dit hoge uitzonderingen die bij elk groot merk af en toe weleens voorkomen of is er meer aan de hand?

Ik heb een L’arrivee D-10 in mijn handen gehad en was echt getroffen door de klank. Maar ik ben benieuwd wat mij in die kwaliteitsklasse nog meer weet te raken… al ben ik op dit moment nog heel tevreden met mijn Tacoma D-20 (ook sitka spruce en indian rosewood).