PDA

View Full Version : L'arrivee D-10 en Taylor 814?



Lion
12 april 2004, 09:30
1. Wie weet waar ik deze beide gitaren in één winkel naast elkaar zou kunnen horen? Liefst met een vergelijkbare Lakewood, Martin, Lowden en Ovation.... of wil ik nu te veel?

2. En welke gitaren zijn in klank (en ongeveer in prijs) vergelijkbaar met zo'n fluweel rinkelende Kracht-klank als die van de L'arrivee D-10?

3. Tenslotte: bladerend in reviews zie ik wat verhalen die doen twijfelen of L'arrivee in staat is op elke gitaar dezelfde perfectie te leveren. Vingerafdrukken onder de lak, (te grote) knoestjes in het hout, zelfs een binnen 5 jaar afscheurende kam, een niet te stellen hals door foute fabricage van het truss rod... Zijn dit absolute uitzonderingen die ook weleens bij andere grote merken voorkwamen?

Ik heb de L'arrivee D-10 een keer in handen gehad en ben weg van die klank, maar nu graag vergelijken... om uiteindelijk wie weet -als ik echt smoorverliefd op een van die prachtdingen wordt- zoiets moois te kopen... al ben ik nu behoorlijk tevreden over mijn Tacoma D-20 (ook indian rosewood en sitka spruce).

Picker
14 april 2004, 13:06
Ik leef met je mee. Je hebt het maar moeilijk! :wink:

Ik denk dat je Casa Benelly in Den Haag eens moet proberen.
Zie www.casabenelly.nl.

Tip: probeer de Taylor 714 ipv 814, klinkt namelijk minstens even goed, en vergeet de Adamas en/of Ovation Custom Legend niet.

Lion
14 april 2004, 22:40
Ja, zielig hè? Ik prijs mij gelukkig dat ik in deze situatie verkeer... :wink:

Toch zou ik graag een reactie zien op mijn L'arrivee twijfels :roll:
De Taylor 714 ziet er trouwens ook erg mooi uit...

maylingjv
15 april 2004, 21:00
ik zou gaan dan voor de l'arrivee persoonlijk die hebben meer karakter,taylor vind ik vrij karakterloos,martin en ovation zou ik al laten vallen veel te duur voor wat het is,en kzou zeker furch eens uitchecken dat is dan voor als je perse een taylor klank wilt maar dan met karakter en pakken goedkoper.

CGCGCE
19 april 2004, 15:26
Bij Leo Caerts in Leuven (België) hebben ze verschillende Larrivees en Taylors, ook in de duurder prijsklasse. Ik geloof dat ze momenteel een Larrivee 10 hebben, maar ik denk dat het een OM is. Ik heb zelf een Larrivee D-09 gehad, en die was perfect gebouwd, met mooie houtsoorten.

Lion
19 april 2004, 15:57
Ik heb nog eens goed gekeken en zie geen verschil tussen de D-09 en de D-10, behalve de toetsinleg en extra abalone rand (waarop ik geen prijs stel). De bouw zelf is exact gelijk als ik het goed zie.
Misschien dus een D-09. In ieder geval zal ik die gaan luisteren, net als de L-09 en de OM-09.
En vergelijkbaren dus in die prijsklasse...

Is er meer in het midden van het land geen dealer die dit heeft staan? Den Haag is lastig voor mij.

Aat
19 april 2004, 16:28
Zit Kees Dee niet in Amersfoort ??? Schijnt ook een hele goede te zijn...zeker ook een Lakwoodje inde test meenemen

Lion
21 april 2004, 22:12
Bij Kees Dee (dank je, Aat) heerlijk gespeeld op 1 of 2 Takamines, 5 Taylors, 4 Martins, 3 Lakewoods, 3 L’arrivees, 1 Guild, en 2 Simon&Patricks, 2 Santa Cruz’s, 1 Ovation. Zo ongeveer. De allerduursten heb ik maar laten staan…

Ovation met z’n ronde rug voelde niet fijn bij mij.
Mooiste Taylor vond ik de 810, mooie balans maar bleef toch beetje vlak en de
Martin (D-18 of D-28? Ik weet ’t niet meer), idem maar pittiger… maar is er niet nóg iets mooiers?
En ja, tenslotte stonden er alleen nog de oorstrelers Santa Cruz (D…?) (echt heel mooi, prachtige sustain), de L’arrivee D-09 (een stevig zachte springende kracht) en de Lakewood (D-32 –of had ik toch de M-32 te pakken?) (wat een schitterende fluwelen kracht).
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de gitaar met de een na mooiste sustain, maar met qua klank het meeste karakter. Balans en brutaal. Klokken-kracht. Fluweel maar fris. Bovendien vonden mijn vingers dit de fijnste… het is toch de L’arrivee D-09 geworden!
Hoe blij ik ook was met mijn Tacoma DR-20 (ik moest even wennen aan alle andere, weinig klinken zo brons), ik ruil hem zonder snik in… Nu nog een Fishman Matrix er in en dan zaterdag ophalen, jippie!

Buzz
22 april 2004, 09:33
Volgens mij ben jij een wijn-kenner.....

Lion
22 april 2004, 20:30
Ik proef met mijn oren... :roll:

Lion
1 mei 2004, 13:27
En o, wat istie mooi! D'addario EXP 0.11/0.52 er op klinkt nog helderder en toch even vol als de 0.12/0.53. :-D :-D :-D

Buzz
1 mei 2004, 14:23
Proficiat!!!

Plaatje....???? :oops:

Lion
2 mei 2004, 09:37
Sorry, gewist. Plaatje zelf plaatsen lukt niet...

Lion
2 mei 2004, 09:39
Wil je 'm zien? Hier staat-ie:
http://www.larrivee.com/content/products/guitars/specs/D-09/D09RW0.php
en wat vind je van deze:
http://www.larrivee.com/content/luthiery/downloads/files/pic1/1024x768.jpg ... die staat nu op mijn bureaublad. mooi hè!? (Alleen heb ik 'm zonder het ingelegde bloemetje, wat je ziet is de D-10).

bert k
2 mei 2004, 15:30
Hij is mooi zeg! Echt een plaatje. Als hij net zo klinkt als hij er uitziet dan zit je wel goed.

Btw, je schrijft het Larrivee, niet L'arrivee. Dus zonder apostrof; die is er ergens tussen Frankrijk en Canada vanaf gevallen :)

Lion
2 mei 2004, 21:39
Larrivée it is. Als ik ooit naar het westen vlieg, zal ik naar de apostrof uitkijken :razz:

bert k
2 mei 2004, 21:43
O verrek, daar zat ie dus... :-D