PDA

View Full Version : zachte brom in fxloop door de pedalen, true bypassen?



oddman
11 april 2004, 23:39
test

oddman
11 april 2004, 23:39
hoi,
ik heb in de loop van mijn jcm800 de volgende effecten staan;
Ibanez fl-9 flanger, Boss ce2 chorus en Boss dd-2 delay.
Ze geven op 1 of andere manier een zachte brom en ruis in mijn versterker.
Als ik een kabeltje tssen de send en return steek hoor je niets dus het ligt niet aan de versterker.
ik heb ook al een aparte adaptor voor de effecten in de loop maar dit helpt ook niet.
nu vroeg ik me af of dit op te lossen is door de pedalen true bypass te maken. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en ik weet dat je met een dpdt of een 3pdt switch elke pedaal true bypass kan maken maar ik heb niet veel zin om te liggen boren in de bosspedaaltjes om de switch er te laten inpassen want dat is volgens mij niet helemaal kosher.
Heeft er iemand een idee of ik ze op een andere manier kan true bypassen? en of dit mijn probleem wel gaat oplossen?
andere voorstellen zijn ook altijd welkom.
alvast bedankt

riesj
12 april 2004, 00:01
Hoi,

Lijkt me zonde en veel gedoe om in die pedalen te gaan boren. Zou eerder een loop-pedaal kopen of bouwen.

Heb je trouwens ook last van die ruis als je de pedalen voor de versterker gebruikt?

Groetjes,

oddman
12 april 2004, 00:10
zal ik eens moeten testen
maar ben wel van het principe dat je best zo weinig mogelijk pedalen voor je versterker zet..
zeker al die modulatiepedalen
het enige dat ik er nu heb voorstaan is een ross compressor en dunlop wah en een tubescreamer...
volgens niels zou het ook wel kunnen dat de flanger en delay radiointerferenties opnemen..
ik heb ook al gemerkt dat het minder of meer bromt naargelang ik de flanger aanraak of verleg ...

Antal
12 april 2004, 13:22
ik heb ook al gemerkt dat het minder of meer bromt naargelang ik de flanger aanraak of verleg ...

Misschien een aardingsprobleem in je flanger dan? Heb je ook problemen als je alleen je flanger er tussen uithaalt?

oddman
12 april 2004, 18:38
heb de pedalen allemaal afzonderlijk geprobeerd.
blijft hetzelfde
heb de pedalen ook voor de versterker gestoken en dan heb ik het niet ..
zal het ook eens proberen met een TB pedaal ..

Dirk_Hendrik
12 april 2004, 20:18
True bypass gaat je niet helpen dus ga alsjeblieft geen mooie effecten verneuken met een boormachine. Als ik je verhaal lees ben ik bijna zeker dat je van je probleem afbent als je (expirimenteel) even geen adapters maar batterijen gebruikt. Waar je last van hebt is een z.g.n. aardlus. van je adapter(s) en de aarde van je versterker. Laat even weten of die batterijen het probleem oplossen. Als ja, gaan we daarna verder.