PDA

View Full Version : Hardcore/Metalcore!!!



JaZ86
11 april 2004, 16:51
test

JaZ86
11 april 2004, 16:52
Zo, ik ben eigelijk wel benieuwd of hier nog wat (metal)hardcore-fans tussen zitten! Ik luister er de laatste tijd steeds meer naar namelijk en nieuwe bandjes zijn bij mij altijd welkom :razz:
hier een lijstje van de bij mij bekende bands:

- Hatebreed (SUPER)
- Biohazard
- Backfire (vooral still dedicated, supercd!)
- Do Or Die
- Deviate
- The Killing Tree
- Slapshot
- Madball
- Last Hope (aanrader!!! Hardcore uit Bulgarije ofzo 8-) )
- Between The Lines
- Kickback
- Ignite
- Death Threat

Dat was het wel zo'n beetje, nog meer aanraders???

headbang
14 april 2004, 11:25
ey ik zit wel in de hardcorescene voor wat jaartjes nu als je nieuwe bands wilt moet je zeker de deze checken:
old school:
sick of it all
agnostic front
youth of today
mouthpiece
commin correct
25 ta life

beatdown:
shattered realm
irate
fury of five
everybody gets hurt
NJ bloodline
als je meer wilt pm me maar of info ofzo alsook groepjes voor te boeken :D

grtz felix

treblemaster
14 april 2004, 16:20
Ik ben niet zo thuis in die "tough" style, maar ehh een absolute aanrader:

UNBROKEN - life, love, regret (naar mijn mening een van de meeste harde en intense metal/hardcore plaat ooit gemaakt....en nooit geëvenaard)

Veder echte old school:
-Negative Approach
-Minor Threat
-Angry Samoans
-Black Flag
-Jerry's Kids
-Urban Waste
-Reagan Youth
-Circle Jerks
-MDC
-RKL (oude)
etc.[/b]

JaZ86
14 april 2004, 18:52
Damn, was AgnosticFront en zeker ook SickOfItAll vergeten! Voor de rest ga ik zeker nog ff m'n ogen open houden 8-)

flippodestroyer
14 april 2004, 19:42
PRO-PAIN mag ook wel genoemd worden

Neals
15 april 2004, 10:52
Mijn favoriet uit dat hoekje is toch wel merauder!!!!

anyway, andere favo bands in het straatje

- Black Flag
- Minor Threath
- Slapshot
- ProPain
- Hatebreed
- Dayglo Abortions
- Backfire
- Dead Scenestars
- New Hope Conspiracy

el loco
15 april 2004, 18:34
Als je van deze bands houd, moet je zeker ook ff Blood for Blood checken: ideale muziek voor in de auto vooral!
Mijn favoriete hardcoreplaat blijft overigens Rebel4Life van Backfire!, inmiddels bijna stokoud, maar nog steeds geweldig!

Neals
18 april 2004, 00:52
Blood For Blood is een uiterst gave band, begin de laatste tijd hardcore steeds meer te waarderen

headbang
21 april 2004, 17:45
altijd al een grave band geweest zeker live
terror is ook altijd de moeite

THW
21 april 2004, 18:53
ey ik zit wel in de hardcorescene voor wat jaartjes nu
commin correct


iemand uit mijn klas die kent weer de vader van Jongen die in deze band zingt (zover je het zingen kan noemen)

JaZ86
23 april 2004, 09:53
zo, ik heb sinds een tijdje Fistful of Hate van Pro-Pain en inderdaad, SUPER!!!
nou nog even op zoek naar Blood for Blood....


oja, waar halen jullie je muziek eigelijk vandaan? Boudisque in A'dam ken ik wel, maar hebben ze ook niet echt alles... verder nog tips in omstreken van Enkhuizen? 8-)

sickpunk
23 april 2004, 14:47
zo, ik heb sinds een tijdje Fistful of Hate van Pro-Pain en inderdaad, SUPER!!!
nou nog even op zoek naar Blood for Blood....


oja, waar halen jullie je muziek eigelijk vandaan? Boudisque in A'dam ken ik wel, maar hebben ze ook niet echt alles... verder nog tips in omstreken van Enkhuizen? 8-)

independent outlet!(amsterdam) verder heb ik geen idee wat er dichtbij ligt aan zaken, maar independent is wel erug goed!

el loco
23 april 2004, 17:57
Als je een cd wil hebben kan je het altijd bestellen natuurlijk, waar dan ook. Je moet soms gewoon een gokje wagen...

headbang
24 april 2004, 13:26
ey ik zit wel in de hardcorescene voor wat jaartjes nu
commin correct


iemand uit mijn klas die kent weer de vader van Jongen die in deze band zingt (zover je het zingen kan noemen)

rick ta life??? een rasechte new yorker tzou raar moest hij zijn vader kennen ook vooral omdat ik niet weet dat rick nog thuis komt ik weet wel dat hij vroeger aan de dope zat en nu al wat jaartjes straight is...

headbang
24 april 2004, 13:26
ey ik zit wel in de hardcorescene voor wat jaartjes nu
commin correct


iemand uit mijn klas die kent weer de vader van Jongen die in deze band zingt (zover je het zingen kan noemen)

rick ta life??? een rasechte new yorker tzou raar moest hij zijn vader kennen ook vooral omdat ik niet weet dat rick nog thuis komt ik weet wel dat hij vroeger aan de dope zat en nu al wat jaartjes straight is...

headbang
24 april 2004, 13:27
ey ik zit wel in de hardcorescene voor wat jaartjes nu
commin correct


iemand uit mijn klas die kent weer de vader van Jongen die in deze band zingt (zover je het zingen kan noemen)

rick ta life??? een rasechte new yorker tzou raar moest hij zijn vader kennen ook vooral omdat ik niet weet dat rick nog thuis komt ik weet wel dat hij vroeger aan de dope zat en nu al wat jaartjes straight is...

kokteejl
25 april 2004, 18:27
Is raised fist ook zo'n band? of poison the well?

Theije
25 april 2004, 21:33
Je moet INSTIL ff checken metalcore uit onzer eigen Grunn city (en gelijk ff reclame maken voor vrienden ;) ) Hun nieuwe album komt over twee week uit. www.instil.nl

skapiche!?
19 mei 2004, 16:17
Ik ga liever de politieke richting in.........zoals;

Catharsis
As friends rust
Cathode
Barnhouse effect
Nuroses

Deze muziek kan je gewoon op hardcoreshows vinden, er staan zat mensen met een tafel vol met cd's en platen en 7 inch.
Hier zijn dan ook de onbekende banjes te vinden.
Voor de betere hardcoreshows zou je het toch meer in kraakpanden moeten zoeken daar zit ook veel meer talent!!

Lahoeda
29 mei 2004, 17:23
Ja, ik ben een grote fan, ik heb in de loop der jaren ongeveer alles wel gezien wat ik wilde zien.
Maar als bands als Sick of it all, AF, Hatebreed, Blood 4 Blood, Pro-Pain in Europa zijn pik ik tocha altijd een optreden mee.


Favo bands van het moment: One Life Crew, Icepick (nl), Sworn Enemy, 25 Ta Life, Reaching Forward (rip), Warzone en Judge.

Lahoeda
29 mei 2004, 17:27
Rick ta Life, mooie mens, het blijft een verhaal apart met die gast.

jos zonder pet
11 juli 2004, 18:07
boy sets fire vind ik heel goed maar dat is wat meer emo-core denkek

Lahoeda
12 juli 2004, 16:55
Inderdaad emo ja.
Check ook maar eens het Nederlandse Face Tomorrow als een van emo houd.

dude of hazard
21 juli 2004, 16:13
www.asice.net de site voor de nederlandse hardcore scene.

Stitch
21 juli 2004, 20:52
arkangel nog niet zien staan... en natuurlijk www.circlemuscle.tk :-D


Trouwens! 22/09 Pro-Pain Hedon-Zwolle (nog onder voorbehoud)

.heldere
8 augustus 2004, 15:56
Stitch.. Arkangel is verdomme niet meer wat het is geweest! de zanger houdt het nog geen half optreden meer vol, ze skippen de edge & toen ik was gaan kijken was de bassist niet mee, en die bassist die invalde (birger van goodliferecordings) was de enige die GEEN fouten maakte het gehele optreden... voor een band die al op hellfest heeft gestaan had'k verdomme wel meer verwacht!


annyway, vroeger meer into old skool hardcore, den dag van vandaag meer into metalcore, bands a la

- Heaven Shall Burn
- xLIARx
- xCONFRONTOx
- Sunrise
- Narziss
- Fear My Thoughts
- Unearth
- Faust Again


en als je wil kan'k wel eens een lijstje opstellen met meer "underground" metalcore bands...

.heldere
8 augustus 2004, 15:56
Je moet INSTIL ff checken metalcore uit onzer eigen Grunn city (en gelijk ff reclame maken voor vrienden ;) ) Hun nieuwe album komt over twee week uit. www.instil.nl

gast, hoe goed zijn die niet live?!

DonEsteban
13 augustus 2004, 09:03
Rick ta Life, mooie mens, het blijft een verhaal apart met die gast.
Ik heb ergens nog zo'n plaat liggen van Strenght through Unity met foto's op met een handtekening van Rick erbij :D Is al geleden van '98 ondertussen denk ik :-?

E-Town Concrete zou ik ook zeker eens checken :wink:
Schijven zoals Hand of Hope van Morning Again blijven toch ook klassiekers voor mij!

Lahoeda
14 augustus 2004, 20:59
25 Ta Life · Maypole · Jetsex

Thursday, 26 August 2004 at Goudvishal Arnhem


25 Ta Life - Jetsex

Friday, 27 August 2004 at Innocent Hengelo



Hengelo ben ik er bij.
Keep'in Real!!!!

doncker
14 september 2004, 12:52
e town concrete
all out war
walls of jericho (moet je is luisteren naar die stem , dat is dus een vrouw :o )
born from pain

allemaal vette bands

Demian
18 december 2004, 14:17
Dat Born From Pain pas een keer genoemd is, onze neerlandse trots!!!

Vooral Reclaiming the Crown is heel erg dik, trouwens ook tekstueel een stuk vetter dan de standaard metalcore/HC-band...

only words, from tongues so forked they fall apart

om maar een iets te noemen...

Davidian
22 december 2004, 20:37
Je moet INSTIL ff checken metalcore uit onzer eigen Grunn city (en gelijk ff reclame maken voor vrienden ;) ) Hun nieuwe album komt over twee week uit. www.instil.nl

gast, hoe goed zijn die niet live?!

best goed ze gaan goed los en die zanger is ook behoorlijk met de crowd bezig :)

The Fallen
3 januari 2005, 13:23
Ik kan sommige metalcore wel apprecieren maar de meeste haat ik wegens eentonig gitaarwerk of slechte vocals/attitude.

Ik hou vooral van Liar, Congress, Sektor, HSB, sommige Arkangel songs, Jane maar dat is het zowat.

Ik speel zelf ook in een metalcore-achtige band, dus geïnteresseerden:

www.fallen-metal.tk

Phyrexian
3 januari 2005, 14:53
Rond 1996-1999 was'k héél erg into metalcore. Toen waren het zowat de hoogdagen van de Belgische H8000 scene. Ontzettend veel shows gezien toen van Congress, Liar, Sektor, Kindred, Regression, Deformity, en vele andere hier in België.

Anno 2005 is m'n muziekale smaak eigenlijk nogal veranderd (ben nog steeds metalhead); veel van die bands van toen vind'k niks meer voorstellen (vele bestaan al niet meer). Al die metalcore van toen klinkt vandaag de dag wat gedateerd en oncreatief vind'k.


Metalcore/Hardcore bands die'k nog steeds goed vind:
Hatebreed (laat voor mij de klonen als Born From Pain maar, er is maar één Hatebreed wat mij betreft), Blood for Blood (meer oldschool), Overcast, Integrity, Aftershock, Backstabbers, E.Town Concrete, Acid Bath, Section 8 (USA), Life of Agony, Biohazard, Cro-Mags, Madball, Death Threat, Fury of Five, Irate, Krutch, Length of Time, Rag Men, SOD, ...


Metalbands die de groove uit hardcore goed combineren (vaak op het randje van deathmetal) en creatief nog wat vernieuwend te bieden hebben:
Gojira, Killswitch Engage, Mastodon (!!), Unearth, Burnt by the Sun, Everytime I Die, Candiria, God Forbid, Lamb of God, Shadows Fall, Thrice (meer emo), ...


En daarnaast smaak ik ook goeie death/black metal en stonerrock... :)

headbang
3 januari 2005, 18:00
ja wat hierboven gepost is beschrijft dus ook mijn muzieksmaak :D
en ja de hoogdagen van h8000 zijn al lang voorbij maar nu is de ypres scene toch wel goed aan het komen hoor!

headbang
3 januari 2005, 18:01
ja wat hierboven gepost is beschrijft dus ook mijn muzieksmaak :D
en ja de hoogdagen van h8000 zijn al lang voorbij maar nu is de ypres scene toch wel goed aan het komen hoor!

FeRry
22 januari 2005, 23:10
Je moet INSTIL ff checken metalcore uit onzer eigen Grunn city (en gelijk ff reclame maken voor vrienden ;) ) Hun nieuwe album komt over twee week uit. www.instil.nl

ze waren afgelopen vrijdag (gister dus...) in k77 in woerden...wat een kicke band zeg!! alleen jammer dat et zo rustig was...

FeRry
22 januari 2005, 23:11
oja...check CALIBAN

Davidian
29 januari 2005, 12:10
oja...check CALIBAN

ik heb gehoord(ik ken ze dus niet goed) dat ze sins ze bij roadrunner slechter zijn geworden

Arjan D.
31 januari 2005, 16:42
En voor metalcore fans check ook eens Unearth, As We Fight, Bridge To Solace, As I Lay Dying, etc.

Rocken stuk voor stuk keihard 8)

freakystyle
27 april 2005, 15:09
Tja de meesten zijn al wel genoemd maar k zou je een aantal toch niet willen onthouden :razz:

-The Black Dahlia Murder (dat is pas strak spelen, zanger screamt én grunt)
-The dillinger escape plan (k weet niet of het onder metalcore valt maar ja)
-The agony scene (vette cover van paint it black 8-) )
-Instill
-Darkwaterscam
-It dies today

Tja.. de rest wat goed is is al wel genoemd duz.. veel plezier ermee

freakystyle
27 april 2005, 15:10
Tja de meesten zijn al wel genoemd maar k zou je een aantal toch niet willen onthouden :razz:

-The Black Dahlia Murder (dat is pas strak spelen, zanger screamt én grunt)
-The dillinger escape plan (k weet niet of het onder metalcore valt maar ja)
-The agony scene (vette cover van paint it black 8-) )
-Instill
-Darkwaterscam
-It dies today

Tja.. de rest wat goed is is al wel genoemd duz.. veel plezier ermee

strontraper jos
28 april 2005, 09:29
Dead Stop! 8-)

screamindemon
28 april 2005, 20:03
paar jaar terug in Drachten naar een optreden geweest van Do or Die, Arkangel en Length of Time, laatste was destijds een van mn favorieten. Vraagt die zanger aan het einde van het optreden of er iemand was die wat slaapplaatsen beschikbaar had, voor 4 man? zei ik, dat gaat wel lukken 'nee voor alle drie de bands' man of 11 in totaal!!! nou vooruit dan maar, backstage koelkast leegdrinken, ouders bellen dat ik die avond toch maar niet bij hen bleef logeren, en vervolgens met 11 metalheads naar Groningen gereden (waarvan er slechts 1 Nederlands spreekt :D ) wordt je de volgende ochtend wakker staat de zanger van LOT op je gitaar te spelen :o

:-D

jorrit
6 mei 2005, 12:17
instill
calinan
heaven shall burn
unearth (erg vet!)
nevermore (weet niet of dat ook onder de stroming valt)

Iron Maiden
11 juni 2005, 19:43
Ik weet niet of deze band al genoemd is, maar ik vind Icepick ook erg goed.

Arjan D.
13 juni 2005, 00:03
Trivium

Metal/Metalcore met superzanger!

maarten69
30 juli 2005, 15:22
Tja de meesten zijn al wel genoemd maar k zou je een aantal toch niet willen onthouden :razz:


-The dillinger escape plan (k weet niet of het onder metalcore valt maar ja)


Tja.. de rest wat goed is is al wel genoemd duz.. veel plezier ermee

Dillenger Is MathCore, en die moet je dus echt een keer live gezien hebben of 2 x :)

FruscianteFan
30 juli 2005, 15:38
Dillenger Escape Plan vond ik saai. Indrukwekkend wat ze deden hoor, maar ik vond het gewoon niet klinken.

Overigens hebben ze een vrij ranzige zanger... eerst je micstand in het publiek mikken en vervolgens gaan staan kotsen op het podium.

maarten69
31 juli 2005, 12:30
Dillenger Escape Plan vond ik saai. Indrukwekkend wat ze deden hoor, maar ik vond het gewoon niet klinken


een echte gitarist moet(moeten,moeten nix moet natuurlijk) dit om zijn geniaaliteit kunnen waarderen, als je het vaker luisterd op cd ofzo dan zul je het vanzelf meer gaan waarderen... denk ik en daarbij de dag dat ik die shit van hun speel en ook nog via drum raiser op tops spring van 2 meter hoog... zonder wireless dames en heren!!







komt denk ik niet :razz:

Vampire
31 juli 2005, 14:29
Ik ben wel fan van Spidercrew. Kende het via mijn broer en vond een cd bij een leegverkoop, voor 3 euro. sindsdien ben ik wel een beetje fan.

Ik wil altijd nog een keer naar european heardcore festival in maastricht, lijkt me wel lachen :)

StereoX
31 juli 2005, 20:20
blood for blood, hatebreed, biohazard, warzone etz.....

van old school tot metalcore. zolang de zang me maar bevalt. een band staat of valt bij mij met de zang. stemmen die ik dus echt niet trek zijn raised fist en settle the score bijvoorbeeld.

en voor de zelfbevlekking; m'n eigen bands :P :

www.secondchance.nl (old school)

www.fistoffury.nl (meer richting metalcore)

laat weten wat je ervan vind

maarten69
1 augustus 2005, 11:52
hele fijne metalcore/hardcore bands:

www.miserysignals.net
www.myspace.com/evergreenterrace
www.purevolume.com/normajean
www.heislegend.com
http://www.trustkill.com/multimedia/mp3/Hopesfall_TSY_TheBending.mp3
http://www.trustkill.com/multimedia/mp3/Hopesfall_AprilLeftWith.mp3

en echte metal

www.myspace.com/avengedsevenfold

treblemaster
2 augustus 2005, 22:14
laat weten wat je ervan vind

OK :D Ik hou zelf meer van old school, dus Second Chance kan ik zeker wel waarderen. Het nummer "why should I care" heeft alle ingrediënten voor een goed old school nummer; snel, goeie stem, goeie gitaar breaks en het aller belangrijkste: ik kon niet stil blijven zitten en kreeg spontaan de neiging m'n kamer af te breken 8-) . Erg goed nummer dus!
De andere nummers roepen iets minder die destructieve gevoelens op ;).

chennie
8 september 2005, 23:54
nou veel is alwel genoemd, maarre deze niet :

SHAI HULUD - valt redelijk onder metalcore, tis geen hardcore, tis geen metal. emo zonder emo te zijn, die kerel zingt de longen uit zijn lijf met een bepaalde flair van melancholie, mooie melodielijnen om dan weer hard terug te gaan in een set breakbeats.

Strongarm - redelijk zelfde stijl als Shai, echter zeer christelijk (dit schrikt sommigen blijkbaar af),amaar persoonlijk vind ik dit een erg goede band.

Meer old school stijl, doch "van deze tijd"
Stretch Arm Strong - laatste albums zijn meer popperig geworden, maar rituals of life is een blinde aankoop
Comeback kid
With Honor
Casey jones - uptempo straight edge
the promise - idem
xchampionx - idem

Van nederlandse bodem:
No turning back
My endless fight

meer metalcore
Most precious blood
Evergreen terrace
Greyline (uit nederland)
Walls of jericho
Martyr AD

meer metal
Unearth
As I lay dying

MOsh stijl: hard en lomp:
Bury your dead

En als klapper op de vuurpijl :

ZOMBIE APOCALYPSE (http://www.myspace.com/zapocalypse)
Snel, hard, mooie melodielijnen, brute stem en ze schreeuwen over zombies.

chennie
8 september 2005, 23:54
nou veel is alwel genoemd, maarre deze niet :

SHAI HULUD - valt redelijk onder metalcore, tis geen hardcore, tis geen metal. emo zonder emo te zijn, die kerel zingt de longen uit zijn lijf met een bepaalde flair van melancholie, mooie melodielijnen om dan weer hard terug te gaan in een set breakbeats.

Strongarm - redelijk zelfde stijl als Shai, echter zeer christelijk (dit schrikt sommigen blijkbaar af),amaar persoonlijk vind ik dit een erg goede band.

Meer old school stijl, doch "van deze tijd"
Stretch Arm Strong - laatste albums zijn meer popperig geworden, maar rituals of life is een blinde aankoop
Comeback kid
With Honor
Casey jones - uptempo straight edge
the promise - idem
xchampionx - idem

Van nederlandse bodem:
No turning back
My endless fight

meer metalcore
Most precious blood
Evergreen terrace
Greyline (uit nederland)
Walls of jericho
Martyr AD

meer metal
Unearth
As I lay dying

MOsh stijl: hard en lomp:
Bury your dead

En als klapper op de vuurpijl :

ZOMBIE APOCALYPSE (http://www.myspace.com/zapocalypse)
Snel, hard, mooie melodielijnen, brute stem en ze schreeuwen over zombies.

maarten69
16 september 2005, 17:30
nou veel is alwel genoemd, maarre deze niet :

SHAI HULUD - valt redelijk onder metalcore, tis geen hardcore, tis geen metal. emo zonder emo te zijn, die kerel zingt de longen uit zijn lijf met een bepaalde flair van melancholie, mooie melodielijnen om dan weer hard terug te gaan in een set breakbeats.




shai hulud is uitelkaar, en zanger heeft nieuwe band, the architect.. best hip

zombie apocalyps is toch ook een afvaardiging van shai hulud?

Neals
17 september 2005, 14:27
Greyline, moet zeggen dat ik de nummers niet heel erg trek, maar supertechnische band. zijn de local heroes hier zeg maar ;)

chennie
21 september 2005, 19:37
nou veel is alwel genoemd, maarre deze niet :

SHAI HULUD - valt redelijk onder metalcore, tis geen hardcore, tis geen metal. emo zonder emo te zijn, die kerel zingt de longen uit zijn lijf met een bepaalde flair van melancholie, mooie melodielijnen om dan weer hard terug te gaan in een set breakbeats.




shai hulud is uitelkaar, en zanger heeft nieuwe band, the architect.. best hip

zombie apocalyps is toch ook een afvaardiging van shai hulud?

Shai is inderdaad niet meer, gaat verder onder de naam The Warmth of Red blood. Zombie is een band met leden van oa Shai, maar omdat die gitarist zo zijn eigen stijl heeft klinkt dat ook heel nadrukkelijk door bij zombie.

maarten69
23 september 2005, 10:59
wel harde band!

iemand syntersizer post hardcore band Underoath al genoemd?

www.purevolume.com/underoath

Arjo
15 oktober 2005, 10:52
Mis nog een paar namen

Refused
Facedown
Reveal
Snapcase
Strife
Abinanda
Culture
Douhnuts
Morning Again

of moet ik me nu oud gaan voelen :D

Arjan D.
15 oktober 2005, 20:04
wel harde band!

iemand syntersizer post hardcore band Underoath al genoemd?

www.purevolume.com/underoath

Heel vette band idd.

maar heb je hun oudere en hun nieuwere werk wel eens vergeleken :o

2 totaaal verschillende bands

en hoe was aild trouwens?

maarten69
13 december 2005, 14:28
te hard! gast was btje verkouden, maar geniale gasten, jammer van het geluid. liet het nog wel is af weten, evergreen terrace speelde maar een half uur, naadje, en heaven shall burn was geen fuck an.. wel genoeg merch gescoord :)