PDA

View Full Version : versterker voor bij mijn Strat?



harrievandenberg
11 april 2004, 16:37
test

harrievandenberg
11 april 2004, 16:37
Ik heb net een 2e handse Strat gekocht, zie www.harrievandenberg.nl/photo Alleen heb ik nog een versterkertje nodig voor thuis en voor de band. We spelen in een kleine bandje en treden nouwelijks op dus het hoeft geen zware versterker te zijn. We spelen een soort blues/rock muziek. Wie weet wat een leuk versterkertje is voor mij? En ben trouwens niet van plan om er erg veel geld aan te splijten.

Wilson
11 april 2004, 17:01
fender blues junior /pro junior/ hot rod deluxe
peavey classic

marc_o
12 april 2004, 14:27
Prosonic

andy
12 april 2004, 21:27
Versterkertje, tja, dat kan van alles zijn. Strat klinkt over de meeste amps wel goed die een beetje ok zijn (jezus wat een open deur :razz: )
Ik heb thuis een Roland Cube 30. Prijs iets onder de 250 euro. Daar klinkt mijn Strat prima over, mijn Jacksons trouwens ook. :wink:
Lekker handzaam ding, niet te groot, maar gaat behoorlijk hard. En aardig wat ingebouwde effcten.

BLOK182
12 april 2004, 21:33
Cube 30 is iidd leuk, paar maanden terug een dik uur over zitten raggen mnet mun peavey, zo enthousiast dat er tot 3 keer toe mensen kwamen vragen wat voor amp het was, en ik ze een demonstratie heb gegeven. Nog 2 van die dingen weten te verpatsen zelfs :-D

harrievandenberg
12 april 2004, 21:44
wat vinden jullie de mooiste versterker voor bij een Strat dan? Marshall, Roland of toch Fender?

Dylan61
13 april 2004, 08:30
Ik heb er een, geen karakter vind het niks, maar je mag hem kopen.

Mark S
13 april 2004, 10:16
wat vinden jullie de mooiste versterker voor bij een Strat dan? Marshall, Roland of toch Fender?

hee harrie,

het gaat er toch niet om wat wij het mooiste vinden, maar wat jij mooi vind :)

Ik zou zeggen:ga naar de dichtstbijzijnde amptoko en zet ze ff naast elkaar weet je gelijk alles!







ik zou trouwens voor de roland gaan, in z'n prijsklasse duidelijk de beste keus


.

harrievandenberg
16 april 2004, 11:57
zoŽn cube 30 lijkt me wel wat, maar lijkt me een beetje licht voor in een bandje, toch? Op marktplaats.nl staat een Marshall Valvestate 80V, model 8080 te koop voor 275 E'tjes. Dat is 80 W, is toch beter voor te reperteren? Kennen jullie deze amp, is het iets?
Ik zag op feedback.nl ook nog een Behringer staan, een GX 210. Die zijn goedkoper dan een Cube en er zitten meer opties op?
Wie kan mij een beetje helpen met die versterkers, ik wordt er een eetje gek van.

harrievandenberg
16 april 2004, 11:58
zoŽn cube 30 lijkt me wel wat, maar lijkt me een beetje licht voor in een bandje, toch? Op marktplaats.nl staat een Marshall Valvestate 80V, model 8080 te koop voor 275 E'tjes. Dat is 80 W, is toch beter voor te reperteren? Kennen jullie deze amp, is het iets?
Ik zag op feedback.nl ook nog een Behringer staan, een GX 210. Die zijn goedkoper dan een Cube en er zitten meer opties op?
Wie kan mij een beetje helpen met die versterkers, ik wordt er een eetje gek van.

BlackSun
16 april 2004, 12:14
Ik heb em nog niet utigeprobeerd in bandsituatie(doe ik binnenkort even)..maarre...die cube gaat wel GIGANTISCH hard voor zo'n klein dingetje hoor....valvestate, tja, dan heb je alleen scheur, en clean(en alles daartussenin), geen effecten etc. Wel meer vermogen antuurlijk.

P****Fred
16 april 2004, 12:46
zet er een microfoon voor, dan hoor je'm door de zanginstallatie...?

harrievandenberg
16 april 2004, 18:00
Die cube lijkt me ook wel cool, maar ik vind het zo'n klein ding en 30 Watt lijkt me niet erg veel. Ik hou wel van van die grote kasten, zoals van Marshall. Rond de zelfde prijsklasse als de cube 30 heb je ook een Marshall MG 30 DFX, heeft iemand daar ervaring mee?
eigenlijk zou er een Cube 50 moeten komen, vinden jullie niet?

andy
16 april 2004, 18:34
Je hebt een Roland Bluescube 60. Zag ik net in de Peter Verspuy gids staan voor 395 pleuro. Geen idee trouwens of het wat is.

waix
16 april 2004, 21:23
stond trouwens ergens op harmony central foto's van de nieuwe cube 60
ik zal eens zoeken

waix
16 april 2004, 21:25
http://messe.harmony-central.com/Musikmesse04/Content/Roland/PR/Cube-60-controls-sm.jpg

http://messe.harmony-central.com/Musikmesse04/Content/Roland/PR/Cube-60.jpg

harrievandenberg
17 april 2004, 10:46
en toch vind ik de looks van die cubes niet geweldig

harrievandenberg
17 april 2004, 12:52
ik was vanmorgen al vroeg op gestaan om naar een muziekzaak bij mij in de buurt te gaan. En heb de Cube 30 geprobeert, en inderdaad hij is echt geweldig. Ik heb andere versterkers van Fender en Marshall ook van 30 W bespeelt maar die hadden veel minder in huis dan dat kleine blokje van Roland. De effecten klinken erg goed en er komt ook aardig wat geluid uit. Ik had het met de man in de zaak over het spelen met de Cube 30 in een repetitie ruimte, hij denkt dat het daar toch te licht voor is. Heeft iemand er mee gespeelt in zijn of haar band? Ik ben benieuwd of de cube 30 dan nog zo aantrekkelijk is?

Mithrandir
17 april 2004, 18:27
Waarom koop je niet een leuke fender champ, er staat nu een 70's champ op gitaarnet: http://www.gitaarnet.nl/kegvind2.php3?merkkeuze=Fender&modelkeuze=Champ&pagina=1

Ok, geen ingebouwde effecten, geen blabla, maar volgens mij voor jou een hele leuke versterker met een prima sound. Technisch gezien weet ik er niet zoveel van, misschien dat je in het vintage versterker gedeelte er wat wijzer over wordt. Koop er dan ook nog een leuke overdrive pedaaltje bij en dan kan je prima blues/rock spelen.

niels_r
18 april 2004, 10:41
zoŽn cube 30 lijkt me wel wat, maar lijkt me een beetje licht voor in een bandje, toch?

Als je op een niet extreem geluidsniveau oefent moet hij het makkelijk aankunnen. Bij repetities speelt onze gitarist ook over een Cube 30. Die Cube kan goed meekomen met drums, bas en zang. Hij is er trouwens erg tevreden over.

Mocht dat bij jullie niet het geval zijn zou ik toch aanraden om zachter te gaan oefenen :wink:

niels_r
18 april 2004, 10:41
zoŽn cube 30 lijkt me wel wat, maar lijkt me een beetje licht voor in een bandje, toch?

Als je op een niet extreem geluidsniveau oefent moet hij het makkelijk aankunnen. Bij repetities speelt onze gitarist ook over een Cube 30. Die Cube kan goed meekomen met drums, bas en zang. Hij is er trouwens erg tevreden over.

Mocht dat bij jullie niet het geval zijn zou ik toch aanraden om zachter te gaan oefenen :wink:

harrievandenberg
18 april 2004, 22:33
ik wil eigenlijk een buizenversterkertje. vanaf hoeveel euros heb je dan iets fatsoenlijk 2e hands?

Mithrandir
18 april 2004, 22:48
Zie mijn post iets omhoog over de fender champ.

harrievandenberg
19 april 2004, 17:39
ik heb een Fender Champ 12 aangeboden gekregen via marktplaats.nl, weet iemand hoeveel Watt dit ding heeft? 12?

AART
26 april 2004, 14:59
Oh ja, beschrijf je drummer:

a. Houthakker
b. Psychiater model
c. Bastaard(kruising tussen die twee)

In mijn vorige band hadden we een Houthakker, daar kwam je met een marshall 50 watt buizenbak met volume op 7 nog nauwelijs overheen.

harrievandenberg
8 mei 2004, 18:31
ik heb nu toch een cube 30 gekoch vandaag. Ik was er altijd al erg tevreden over maar ik wilde eigenlijk een buizenbak. Ik kan nu lekker thus spelen en reperteren met de band, voor optredens speel ik met een buizenamp van een vriend, en dan kan ik in de lekker gaan sparen voor een mooie, goede buizen combo voor in een band. Een Orange ofzo, elke keer als ik die dingen zie gaat mijn hart harder kloppen!

sander666
9 mei 2004, 13:31
Je hebt een Roland Bluescube 60. Zag ik net in de Peter Verspuy gids staan voor 395 pleuro. Geen idee trouwens of het wat is.

Dat is zeker wel een gave amp, die heb ik ook thuis staan, die heb ik al ong. een jaar en ben er nog steeds dik tevreden over.

Ik gebruik hem eigenlijk altijd clean, (na wat instelwerk klinkt dat super)je hebt ook 2 crunch standen die wel goed klinken, alleen ik gebruik daarvoor liever m'n ts9
de reverb klinkt btw super op dit ding

de scheur heb je ook 2 standen eentje met boost voor de zwaardere rock (geen metal)
en diegene zonder boost is ideaal voor classic rock.

verder zou ik echt aanraden om hem eens te gaan bespelen, ik denk echt dat het hetgeen is wat jij zoekt.

groete

sander666
9 mei 2004, 13:32
hmmm beetje late reactie zie ik nou