PDA

View Full Version : Line out, fx loop



ken
11 april 2004, 16:04
Hallo mensen.

Ik heb een klein probleempje, want op mijn line6 spider zit geen line out of fx op om bv. een top op aan te sluiten.
Nou vroeg ik me af of dat dan niet op een andere manier kon. Weten jullie er iets op??

Mithrandir
11 april 2004, 16:11
Een top op aan sluiten? Waarom wil je dat doen?

Mark S
11 april 2004, 16:15
:???:

ken
11 april 2004, 16:17
Ik wil er een op aansluiten omdat ik eigenlijk helemaal niet zo tevreden ben met het geluid. Het klint heel dof en netals of het geluid er niet goed uitkomt. En als ik aan de knoppen draai dan merk ik ook niet veel verschil. Vandaar eigenlijk en dan kan ik wel een effecten bak kopen maar een top ziet er wat beter uit.

BS
11 april 2004, 17:01
Ok ten eerste doe nooit een top of wat voor versterker dan ook in je fx loop :o !

als je voor effecten en een top gaat waarom dan niet een goede 212 of 412 cab erbij. Vrees dat de meeste tops korte metten maken met een spider speaker.

Je zou de speaker van je spider wel aan een top kunnen aansluiten ( in theorie )maar volgens mij zit dat er bij line 6 niet op. In ieder geval kan je er niet bij.

ken
11 april 2004, 17:12
Een ding heb ik al begrepen doe niets in de fx. Verder heb ik juist wel een spider 212 maar ik vind het geluid niet echt goed. Maar wat ik niet begrijp is dat ie metten gaat maken (wat betekend dat). Verder is mijn vraag dus kan ik een top of iets anders ook zonder line out erop aanlsuiten? want er zittten bij de spider helemaal geen andere uitgangen aan de achterkant.

Diedo
11 april 2004, 17:20
korte metten maken:
als je een top koopt dan valt je spider in het niets vergeleken bij de top.

als je een top koopt: koop er dan ook een goede cab bij... niet die van de line 6 gebruiken

top aansluiten op je speaker vna line 6: ja kan in theorie.. maar dan moet je er wel in gaan zagen solderen... (closed back of niet?)


als je niet tevreden bent met het geluid: ga op zoek naar een sound die je wel vet vind, en verkoop dan je spider en koop die vette shit! (kost natuurlijk wel weer veel centjes..)

ik las laatst ook ergens hier dat er op die line 6 meuk nog een soort geheime functies zaten die je sound kunnen veranderen... wellicht dat dat helpt...
moet je even de zoekfunctie gebruiken...

Succes!

ken
11 april 2004, 17:41
Dan zit er maar een ding op. Sparen voor nieuw spul en misschien verkopen (denk het niet lever niet veel meer op).

nog bedankt voor alle reacties.

Diedo
11 april 2004, 19:48
je kan ook ff zoeken naar die instellingen die je op een vage manier moet veranderen... ik weet niet wie dat laatst hier zei, maar dat zou echt veel kunnen schelen...