PDA

View Full Version : zeeeeer weird boss switch



Lucky
11 april 2004, 15:19
vreemd.

ik heb dus een boss dm-2 die niet zo consequent schakelde. na wat tips heb ik van Robbert een nieuw boss schakelingetje opgestuurd gekregen (thanks!)
Toen ik wilde gaan solderen merkte ik dat mijn soldeerijzer zijn puntje kwijt was geraakt. Ik dacht wie weet wordt een spijkertje ook heet genoeg...gaat het alsnog lukken.
spijkertje er in, wachten...ik leg hem op een gegeven moment tegen de het soldeer op de switch aan.....maar ...niet heet genoeg...
nog er eventjes tegenaan gehouden....(denkend...wie weet duurt het wat langer)
er gebeurd helemaal niets. niks geen smelting....
ok...ik geef het op. schroef de dm-2 dicht. eerst maar eens een goed soldeerijzer aanschaffen.

Lucky
11 april 2004, 15:23
hmmm deel 2

het gaat lekker vandaag:


wat gebeurt er nu. ik stop hem in mijn board terug en wat denk je...
hij switch prima!

trefzeker aslof hij zo van de fabriek komt



weeieieieird !!!!

Robbert
11 april 2004, 15:55
Misschien had die switch gewoon wat aandacht nodig, of een beetje warmte? :lol:

Fuhgawz
11 april 2004, 16:04
BOSSjes hebben ook gevoelens hoor! :wink:

the sure thing
14 april 2004, 23:59
... een Boss van mij is zelfs laatst in therapie geweest :-D Had een minderwaardigheidscomplex opgelopen omdat ' ie naast een Fulltone had gelegen :razz:

Speeddemon
15 april 2004, 00:52
... een Boss van mij is zelfs laatst in therapie geweest :-D Had een minderwaardigheidscomplex opgelopen omdat ' ie naast een Fulltone had gelegen :razz:
Hmm, bij mij andersom.
Nadat ik m'n CE-2 had meegenomen en getest naast een Fulltone Choralflange, liep de CE-2 toch de hele tijd met z'n snikkel uit z'n batterijklepje op de terugreis.

the sure thing
15 april 2004, 21:51
... dank voor je opmerking! Ik zag een choralflange op gitaarmarkt te koop staan, maar die sla ik dus nu over...

Speeddemon
15 april 2004, 23:54
ik zeg niet dat de CE-2 *beter* was. Maar gezien z'n prestaties (hooguit 5-10% beter dan CE-2), en z'n prijskaartje (ongeveer 900-950% de prijs van de CE-2) zou ik de Choralflange i.i.g. NIET in Nederland kopen. Hier is ie 420 euro, terwijl je m op HC Classifieds of Ebay voor nog geen 250 hebt.