PDA

View Full Version : Drumprogramma's voor PC?



Stybanez
11 april 2004, 15:16
Ben bezig met het opnemen van nummers op mn 4-sporen recorder, alleen zijn de drumtracks een probleem: weet iemand of er misschien drumprogramma's voor op de pc zijn die makkelijk werken? Een 'echte' drumcomputer is behoorlijk duur namelijk.
Thanx!

(heb deze topic hier gepost, omdat ik bij gitaar - diversen de hele tijd 'pagina niet gevonden' keeg, hoe kan dat?)

Stybanez
11 april 2004, 15:20
(heb deze topic hier gepost, omdat ik bij gitaar - diversen de hele tijd 'pagina niet gevonden' keeg, hoe kan dat? edit-en lukt ook niet, zelfde verhaal)

zjanke
12 april 2004, 21:46
Kijk eens of je de XG-909 van Technotoys kunt vinden. Niet al te nieuw, ook niet meer officieel te registreren, maar voor basic opnames nog goed te gebruiken.

sugarfish
13 april 2004, 11:58
misschien is Hammerhead een oplossing?

Stybanez
13 april 2004, 18:49
Hammerhead heb ik geprobeerd, maar die is eigenlijk alleen geschikt voor trance enzo, geen mooi drumgeluid. Heb wel leafdrums gevonden, die klinkt wel goed maar is niet echt makkelijk te gebruiken.

sugarfish
14 april 2004, 09:54
deze moet je zeker aanspreken:

www.kenbrashear.com


8-)

Stybanez
14 april 2004, 19:35
Jah, aanspreken wel, maar tis natuurlijk niet praktisch omdat je met een muis/keyboard niet goed kunt drummen: k moet gewoon een simpel programmaatje hebben dat makkelijk werkt en redelijk goed klinkt :)

Stybanez
14 april 2004, 19:38
Jah, aanspreken wel, maar tis natuurlijk niet praktisch omdat je met een muis/keyboard niet goed kunt drummen: k moet gewoon een simpel programmaatje hebben dat makkelijk werkt en redelijk goed klinkt :)

Mithrandir
14 april 2004, 21:23
Dit is wat mij betreft 1 van de betere soft-samplers verkrijgbaar en met name geschikt (en bedoelt) voor drumsamples:

http://www.nativeinstruments.de/index.php?battery_us

natuurijk niet gratis, maar je kan wel doen alsof ie gratis is :roll:

essentieel is wel dat je goeie samples hebt en een sequencer die VST instrumenten ondersteund (Cubase bijvoorbeeld).

Mithrandir
14 april 2004, 21:33
pfff, dat was 2x 8)

Stybanez
18 april 2004, 16:00
Zal em es proberen, wat bedoel je precies met goede samples hebben? Moet k al bv basdrum geluid op pc hebben staan?

Mithrandir
18 april 2004, 16:11
Dat bedoel ik ja, zoek eens goed rond op internet voor drumkit samples.

Stybanez
18 april 2004, 16:16
Zal k doen, maar weet je dr misschien 1 die iig goed is?

JvD.
22 april 2004, 14:58
nog een tip:
cool edit, een oneindig sporen opneem mix programmatje dat heel handig is voor gitaar opnemen en mixen.

geen music maker troep maaregt met je eige samples aan de gang!

volgens mij heet het nu adobe audition
http://www.adobe.com/products/audition/main.html

Sir Peckerkäse
22 april 2004, 22:06
(kazaa), daar is zat gratis te downloaden

Stybanez
23 april 2004, 19:17
Cooledit had ik al, snap alleen nix van Battery, kan geen drumkits vinden :S

Mithrandir
23 april 2004, 19:20
Zoek eens op de "Drumkit from hell" op Shareaza of e-mule, dat is een goede verzameling drumsamples.

Battery moet je vervolgens als plugin gebruiken voor Cubase en binnen Battery moet je de cellen vullen met samples en opslaan als een kit.
Ga gewoon eens wat researchen en lees tutorials en faq's.

Ok, het is wat werk, maar je hebt wel een goed resultaat.