PDA

View Full Version : wie weet wat van ibanez???



puvin
26 maart 2002, 21:36
Hallo,
was wat aan het rondkijken
ik kwam een RG 540 lefty tegen!!!
Ibanez dus..
Voor 250 euro...
Nu zocht ik naar een review op harmony-central.com maar daar staat hij niet tussen...
Kent iemand deze gitaar,
zoja is het een goede?

PeArLjAm
26 maart 2002, 21:39
Zijn wel goede gitaren, niet mijn stijl, zijn meer geschikt voor metal en punk. De prijs is wel goed denk ik, zeker als je lefty bent want er is niet veel te vinden in die catogorie..

puvin
26 maart 2002, 21:40
bedankt

dit geeft hij op als beschrijving

Guitare Ibanez gaucher RG 540 1 double splittable + 2 simples Floyd Rose Couleur : black


maar ik vind nergens bevestiging dat model bestaat!

PeArLjAm
26 maart 2002, 21:42
Hmm ik word er niet echt wijzer van maar volgens mij kan je de humbuckers splitten. Kijk voor meer info f op http://www.ibanez.com

puvin
27 maart 2002, 13:22
ik snap er niets van in elk geval

puvin
27 maart 2002, 13:22
ik snap er niets van in elk geval

Ibanez
27 maart 2002, 15:45
Ik weet wel dat er een rg470 lefty bestaat en een rg540 kan ook wel maar je moet gewoon ff op google ernaar zoeken ofzow, of ergens bij een winkel vragen maar volgens mij bestaat hij wel echt. Ik denk dat hij gewoon hetzelfde is als een normale rg540 dus, goeie v7,v8 humbuckers, wizard neck, geen floyd rose, en hij is goed voor rock/metal maar je kan er natuurlijk ook andere stuff op spelen. succes ermee

puvin
27 maart 2002, 16:32
hmm ja,

maar in zijn beschrijving is er wel al een floyd

Ibanez
27 maart 2002, 21:19
Kan ook, dat maakt niet zoveel uit.

ekkerman
29 maart 2002, 09:08
volgens mij is ditmar de ibanez man op dit forum !!

Ditmar
29 maart 2002, 19:42
Ben ik de Ibanez man hier ??? Okee dan.

Nou ja, ik vind de RG 540 een prima gitaar, en voor dat geld is het ook zeker een heel goed koopje. Ik zou het gewoon doen. Let wel op dat de Floyd Rose niet brak is (of laat 'm anders vasttimmeren), maar voor de rest kan je hier denk ik geen miskoop aan doen.

ekkerman
29 maart 2002, 21:13
tjonge ,jonge puvin jij bent al een tijd aan het zoeken heh naar een plank ?
valt echt niet mee maar niemand kan en zal dan ook beweren dat jij over 1 nacht ijs gaat !!
heb je vox humana nog over een linkshandige catalyst gevraagt ?

puvin
30 maart 2002, 01:17
héhéhé,
:wink:

ekkerman je hebt me door

ja kijk die catalyst linkshandig krijgen is spijtig genoeg niet evident...

Ic3gl0vE
30 maart 2002, 13:07
lang zoeken naar een gitaar is wel goed, heb je mooi de tijd om goed uit te zoeken wat je ècht wilt hebben, veel suc6 met zoeken

puvin
6 april 2002, 20:16
momenteel is het de sg denk ik

Mitch
6 april 2002, 20:18
Ibanez....Ibanez....is dat niet een Spaanse striptekenaar ? :smile:

ekkerman
8 april 2002, 12:18
nee , das ibanix de broer van asterix

Moonchild
9 april 2002, 20:37
Ik weet van ibanez dat er een heleboel grote namen op spelen, waaronder de grootste

JV
9 april 2002, 20:53
Op 2002-04-09 20:37, schreef Moonchild:
Ik weet van ibanez dat er een heleboel grote namen op spelen, waaronder de grootste


dat vind ik aardig. dat je mij ook ff noemt :razz:

ibanez is top vind ik. lekkere toon. speelt goed.

Braindead
13 april 2002, 17:36
Tja Puvin ik lees hier net een paar berichtjes terug dat je het over de SG hebt? De gibson SG is misschien geen slechte gitaar maar ik vraag me af of je erg blij moet zijn met de hals body bevestiging. Het is namelijk zo dat de nek maar vrij kort aan de body zit (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel) doordat dus de hals in verhouding met sommige andere gitaren vrij ver uitsteekt ,komt door model van de body, zijn de fellow guitarplayers er niet allemaal even tevreden over. Tip trek de gitaarhals tijdens het spelen eens een beetje naar je toe, dan hoor je de toon hoger worden.
Het kan ook zijn dat je dat geen probleem vind.
Trouwens het model is qua optiek zeker een vette keus,maar een gitaar is heel persoonlijk. Ik moet erbij zeggen dat ik niet zeker weet of dit ook bij de Gibson sg voorkomt maar is me al wel bij meerdere gitaren opgevallen.

De Gibson SG behoudt in ieder geval zijn waarde dus wat dat betreft sowieso geen slechte keus.

puvin
13 april 2002, 23:04
hangt die hals er dan niet goed aan??????

niet serieus voor de prijs van dat ding

Braindead
14 april 2002, 15:32
Jawel de hals zit wel goed bevestigt alleen is het zo dat de sg dus qua model body een double cutaway heeft zoals men dat noemt. Het voordeel is dat de hals naar de body toe dus bovenaan makkelijk te bespelen is maar het nadeel is inderdaad de stevigheid. Maar het is natuurlijk niet zo dat ie afbreekt of zo, maar vergeleken met een Les Paul model vind ik dit wel een nadeel.

Maar anderen kan dit natuurlijk volledig koud laten