PDA

View Full Version : welke Pickup?



Swan
10 april 2004, 22:06
jawohl

Swan
10 april 2004, 22:06
ik wil n nieuwe brughum in mn Jackson Dinky 85 plaatsen aangezien die er nu inzit erg weinig output heeft; soms denk ik zelfs minder dan de single coil in neck positie...
ik speel metal dus heb behoorlijk wat output nodig, makkelijk harmonics etc.
kwa geluid:
-volle tonen
-geen steriel gedoe (EMGs vallen dus af)
-definitie (geen brij van geluid)
-niet te trebly

heb wat gelezen en de Dimarzio Tone zone, X2N, of de SD invader lijkt me wel wat...en zag net dat Dimarzio n nieuwe PU heeft speciaal voor laag gestemde metal (ik speel in C#) de D - Sonic...maar vraag me af of dat wel wat is en ze niet alleen op de numetal hype hebben willen inspringen...

suggesties?

SiNiSTRaL
10 april 2004, 22:08
Bill lawrence l500xl :D
serieus...
*edit: of idd een x2n goeie dingen over gehoord...gast van symphony x gebruikt die ook tegenwoordig

Swan
10 april 2004, 22:09
beargumenteer dat eens beste jongeman

SiNiSTRaL
10 april 2004, 22:12
hoge output, makkelijk pinches enzo....mooi gedefineerd, blijft ook lang clean, duidelijk geen brij, (imho) perfecte balans tussen mids/lows/highs...
en voor de technische bull vraag je sasah maar, die heeft weleens op dat ding van me gespeeld...

sash
10 april 2004, 22:16
Indeed duidelijk geen brij. Lekker geluid, vrij hoge output. Klonk op m'n Marshall Plexi ERG lekker, moet ik bekennen.

De balans was ook erg goed ja. Geen overvloed aan laag ofzo, met te weinig hoog. Net genoeg van alles.

Iced Dragon
10 april 2004, 22:16
op je ding?? :o


okok, flauw grapje :)

sash
10 april 2004, 22:57
op je ding?? :o


okok, flauw grapje :)

Hey, ik mag dan wel blues spelen, maar ben nog geen gay. En zelfs als ik gay zou zijn, dan zou ik om Sinistral alleen al weer hetero worden.

Weinig kans dus :D

NeeraDJ
10 april 2004, 23:03
Ik ben aan het twijfelen tussen een Duncan Custom en Invader voor je. Invader heeft meer output, maar de Custom heeft betere harmonics. Ze zijn allebei ongelofelijk goed voor clean ups in de brug. De Custom is gebalanceerd, zo gebalanceerd dat hij in een Alder bodied strat niet te treblig wordt, en in een mahonie Les Paul niet the mid-rangy/bassig wordt. De Invader is agressiever en ruwer, heeft genoeg laag verder.

Mocht je voor de Invader kiezen en NOG meer output willen dan kun je zelfs een 1 meg pot in je gitaar proppen of je tone pot niet aansluiten. Dit zorgt echter wel weer voor meer hoog :-D

Ik heb een Bill Lawrence L500XL, bijna evenveel output als de X2N (400mV heeft de BL dacht ik), balans tussen hoog en laag is goed, alleen het heeft minder mids. Hierdoor klinkt het gearticuleerder en ruwer, maar komt het in een trebly-rijke amp bijv. niet echt goed door de mix. De BL heeft wel iets meer treble dan bas, maar niet veel meer. Net genoeg om je palm mutes een duwtje in de rug te geven zeg maar :). Verder uitstekende harmonics zoals Sinis al zei. Very Dimebag. Alleen de clean ups zijn niet zo goed, daar zal Helleke het met me eens zijn.

Swan
10 april 2004, 23:20
ik gebruik op mn Dinky de brug element (die nieuwe dus) toch alleen voor distortion...daar moet ie dus goed bij klinken, clean boeit niet zoveel...
ohja er zit niet eens n Tone pot in mn gitaar dacht ik :p

ik had n Dimarzio foldertje aangevraagd en bij de omshriving leek de Tone Zone me wel wat....of zit ik daar helemaal fout mee?

NeeraDJ
11 april 2004, 00:48
Het is Alder of Poplar toch (houtsoort van de body van jouw Dinky)? Dan zou de Tone Zone wel iets kunnen zijn. Ik heb ook voor een lange tijd de Tone Zone gehad maar dat was in een mahonie body en daar klonk dat ding dus echt voor geen meter in. Wel voor Nu-Metal enzo, maar palm-muten, goeie harmonics en leads daar had het echt te weinig hoog voor. Alder is een stuk helderder, dus ik zou haast met zekerheid kunnen zeggen dat het wel goed komt. De Tone Zone heeft iets grommends, en een soort van donkere shred tone voor leads. Zeker niet zo agressief als de Custom en Invader, die overigens ook meer output hebben. Maar zou best goed kunnen klinken voor Metal. De Custom en Invader hebben een soort van scheur, met scherpe randjes, de TZ is wat warmer en misschien net iets dikker ook net iets minder

Het is maar waar je van houdt

Iced Dragon
11 april 2004, 08:25
op je ding?? :o


okok, flauw grapje :)

Hey, ik mag dan wel blues spelen, maar ben nog geen gay. En zelfs als ik gay zou zijn, dan zou ik om Sinistral alleen al weer hetero worden.

Weinig kans dus :D

hé, ik had toch niet gezegd dat je vrijwillig meewerkte hé :wink:

arme Sinistral... :cool:


en ja...niet dat er veel variatie in mijn tips zit maar ga voor de custom...

gerrekat
11 april 2004, 08:49
Bill Lawrence is inderdada een goede PU voor metal, zeer gedefinieerd en helder.

De X2N is iets modderiger maar klinkt ook nog vrij strak heeft veel out put meer dan de L 500 XL, maar is clean dan ook minder goed te verteren (daar heb je de brug voor toch??)

Die Drop Sonic is medium output, ik weet niet of het wat is hij heeft iig een spoel van een X2N....

De Invader is ook superheet, maar effe modderiger dan de andere twee, minder hoog, en dus minder helder, een wat donkere klank.

gerrekat
11 april 2004, 08:49
Bill Lawrence is inderdada een goede PU voor metal, zeer gedefinieerd en helder.

De X2N is iets modderiger maar klinkt ook nog vrij strak heeft veel out put meer dan de L 500 XL, maar is clean dan ook minder goed te verteren (daar heb je de brug voor toch??)

Die Drop Sonic is medium output, ik weet niet of het wat is hij heeft iig een spoel van een X2N....

De Invader is ook superheet, maar effe modderiger dan de andere twee, minder hoog, en dus minder helder, een wat donkere klank.

lupoloco
11 april 2004, 12:41
evolution?, ik geloof dat lacrymosa eentje in z'n charvel heeft zitten en bosch ook

NeeraDJ
11 april 2004, 13:55
De Evo, heeft toch weer boosted mids en highs, dus dat het nou iets voor Swan is betwijfel ik. Wel een leuk shred element verder en heerlijk voor leads hoorde ik, maar van alle clips die ik heb gehoord leek het me toch minder laag hebben.

Swan
11 april 2004, 16:17
hmmm ik neig nu naar die invader...
wat irritant van PUs dat je ze niet ff kan uitproberen :evil:

Negative K3 fan
11 april 2004, 17:58
je hebt toch wel tenten met speciale gitarenw aar je ze kunt proberen, ik zou ook een Sermour Duncan Custom in gedachten houden en idd en 500xl.