PDA

View Full Version : Ben weer eens aan t twijfelen...



ben???
10 april 2004, 21:43
test

ben???
10 april 2004, 21:43
hallo!

Was al een tijdje van plan om een Jackson Kelly KE3 te kopen, alleen nog even geld binnen halen...

en toen zag ik dit:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3716478585&category=46649

Een Ibanez RG 2820 dus. De bvieding zal vast nog wat omhoog gaan, maar hij staat nu al 2 dagen rond de 440 euro...
waarmee zou ik beter uit zijn: een nieuwe jackson of een 2ehands ibanez?

Uw mening graag!

Mvg, Ben

soup
10 april 2004, 23:39
hmmmm geile ibanez :-D

Casey
10 april 2004, 23:42
Die Ibanez ziet er wel heel smakelijk uit voor die centen :o

sash
10 april 2004, 23:52
Niet dat ie voor die prijs blijft want het is dus algemeen bekend dat op eBay vaak in de laatste 10 minuten de prijs verdubbeld.

soup
11 april 2004, 00:17
Ik denk dat je zou moeten proberen te gaan voor de ibanez :)
Komt er normaal ook niet een prijs bij te staan ''direct kopen''? Of stelt de verkoper dat in of ie dat wilt??

sash
11 april 2004, 00:28
Dat stelt de verkoper in.

amon
11 april 2004, 00:43
das een mooi ding

Anders Destium
11 april 2004, 00:44
Ik zou voor de Ibanez RG2820 gaan, hij is duidelijk beter dan de Kelly (ik ken ze allebei). Een nieuwe RG2820 kost ongeveer E1050 in Duitsland (ik heb de mijne daar in een winkel gekocht, musik-produktiv) als je er nog eentje kunt vinden. Het was een speciale uitgave midden 2003, en je moet geluk hebben om er nog eentje op de kop te tikken. De top kan wat tegenvallen in real life (hij is niet overdreven dik, maar bestaat wel uit een echt plak maple), let daar op!

NeeraDJ
11 april 2004, 01:07
Ik ben het volledig met Anders eens, heb zelf nog overwogen die axe te kopen voordat ik mijn RG3120 vond. Stond vorig jaar voor E950 bij Muziekhandel Joosten, alleen volgens mij is ie een maandje of 2 geleden verkocht ofzo.

Wat materiaal en bespeelbaarheid betreft is deze axe superieur aan de Kelly. Deze is van massief mahonie gemaakt, terwijl de KE3 toch een wat slapper stuk alder als body heeft. Deze heeft een AA graads figured (ik dacht Flamed) Maple cap, de Kelly heeft volgens mij helemaal geen cap. De Kelly had een "Heel", de Ibanez een all acces joint. De Floyd is ook beter op de Ibanez (Lo Pro Edge dacht ik, don't shoot me if I'm wrong). De Ibanez is bovendien in Japan gemaakt, en aan die inlays kun je niet echt tippen. De elementen zijn verder ook echt een stuk beter op de Ibanez, door DiMarzio gemaakte DiMarzio/IBZ. Ik vond het zeker geen verkeerde elementen moet ik toegeven, de Duncan Designed elementen zijn van een veel lagere klasse dan de retail Duncans, en kunnen niet tippen aan de DiMarzio/IBZs.

Het lijkt me duidelijk, doen die Ibanez! :)

ben???
11 april 2004, 21:10
hij is me nu al te duur geworden :)

Branzojo
11 april 2004, 21:32
Is ook wel een vergelijking ook he een gitaar van 500 euro of 1 van 1000 euro.
Ik bedoel een jackson van 1000 euro is ook stukken beter http://www.fender.com/new_repository/jackson_charvel/images/SL3_Soloist_md.jpg neem nou bijvoorbeeld dit :orginele seymour duncans neckthru en 1 van de beste floyd kopien.En die kost zo'n beetje hetzelfde als die RG.

ben???
11 april 2004, 21:36
ja ben verder niet zo geinformeerd op t gebied van ibanez: speel nu op een ibanez grx40 en wou ooit een rg320 kopen... en das dus de enige "ervaring" die ik er mee heb...

amon
11 april 2004, 22:40
die ibbie staat onderhand alweer op 805 eurootjes...

slayurrr
11 april 2004, 22:45
Wel een vet brute Ibanez !

Anders Destium
11 april 2004, 22:48
Spamattack :oops: :

Zouden jullie ook 800 euro betalen voor een 2ehands RG2820? Dan stop ik er wel weer de originele elementen in...

http://www.freewebs.com/anders_destium/RG2820%20met%20witte%20Dimarzios.JPG

Het is dezelfde gitaar als die vintage violin RG2820, maar dan in het blauw met een curly blue top...

Sorry, ik heb alleen hard geld nodig in verband met hardnekkige GAS :-?

NeeraDJ
11 april 2004, 22:52
hij is me nu al te duur geworden :)

Je vroeg waar je beter mee uit zou zijn, niet wat goedkoper was :-D
Zowiezo vind ik 950 euro erg redelijk voor zo'n gitaar nieuw, maar ik denk ook niet dat ie heel erg duur wordt op Ebay.

@Branzojo: De bespeelbaarheid is ongeveer evengoed als die van de Ibanez hoor. Verder zou de Jackson iets meer sustain kunnen hebben, maar daar ben ik ook niet zo zeker van. De Jackson Performer series zijn namelijk een ietswat bezuinigde serie over het algemeen. Verder is de body van de Solist van Alder, dit is een erg individuele houtsoort die soms heel goed sustained maar soms ook enorm slecht in zowel bolt-on als neck-thru gevallen. Verder is de Floyd op de Ibanez iets beter, de Lo Pro Edge is toch befaamd om zijn stemvastigheid en wordt door velen en (o.a.) mijzelf beschouwd als één van de beste Floyds op de markt. De elementen van de Jackson zijn echter wel iets beter vind ik dan. Ik zou de Ibanez niet beter durven noemen, maar zeker niet slechter.

ben???
11 april 2004, 23:08
hij is me nu al te duur geworden :)

Je vroeg waar je beter mee uit zou zijn, niet wat goedkoper was :-D
Zowiezo vind ik 950 euro erg redelijk voor zo'n gitaar nieuw, maar ik denk ook niet dat ie heel erg duur wordt op Ebay.

@Branzojo: De bespeelbaarheid is ongeveer evengoed als die van de Ibanez hoor. Verder zou de Jackson iets meer sustain kunnen hebben, maar daar ben ik ook niet zo zeker van. De Jackson Performer series zijn namelijk een ietswat bezuinigde serie over het algemeen. Verder is de body van de Solist van Alder, dit is een erg individuele houtsoort die soms heel goed sustained maar soms ook enorm slecht in zowel bolt-on als neck-thru gevallen. Verder is de Floyd op de Ibanez iets beter, de Lo Pro Edge is toch befaamd om zijn stemvastigheid en wordt door velen en (o.a.) mijzelf beschouwd als één van de beste Floyds op de markt. De elementen van de Jackson zijn echter wel iets beter vind ik dan. Ik zou de Ibanez niet beter durven noemen, maar zeker niet slechter.
zag m toevallig staan voor die prijs, en ik dacht: goh, die is eigenlijk wel wat leuker dan een kelly...

bobby
11 april 2004, 23:13
Anders, begrijp ik het nou goed? jij verkoopt die RG2820?
Ik heb zeker wel intresse..

nla0079
11 april 2004, 23:27
Spamattack :oops: :
Zouden jullie ook 800 euro betalen voor een 2ehands RG2820? Dan stop ik er wel weer de originele elementen in...

800 ? Denk ut wel... Heb natuurlijk net weer eens geen poen :evil:, jammer genoeg.

Anders Destium
12 april 2004, 01:26
Ik ben weer eens veel te impulsief bezig, je kent het wel: beslissingen waar je later enorm spijt van krijgt :oops:

Als er mensen écht geinteresseerd zijn in de RG2820 moeten ze me maar een privébericht sturen...

Het is niet zo dat ik het geen mooie en goed klinkende gitaar vind, ik weet alleen momenteel niet echt wat ik wil :-?