PDA

View Full Version : Dubio.



Hansfong
27 augustus 2001, 00:29
Ben linkshandig. Speel acoustisch maar wil een electrische guitar kopen. Heb nog nooit electrische gespeeld, dus dit wordt een duik in het diepe.

Kan een Squier Standard (Korea) bemachtigen die nog nieuw is, voor fl 350 of honderd gulden bijleggen voor een Ibanez GRX-20.

Ik ben op zoek naar een warm, vol geluid, dus wie heeft er een mening over welke guitar in combinatie met welke (huiskamer)versterker ik het beste zou kunnen kopen?

sleep_to_saturate
27 augustus 2001, 11:49
Als je voor een warm vol geluid gaat zou ik de squier niet aanraden. De Ibanez GRX-20 is heeft ook niet echt een vol geluid. Dan zou je toch een prijsklasse hoger moeten gaan. Maar overall zou ik voor de Ibanez GRX-20 gaan. Het is een goed beginners-gitaartje. Naar mijn smaak beter dan de Squier.

Ibanez
27 augustus 2001, 20:22
is inderdaad beter dan een squier, alleen de grx20 heb alleen maar 2 humbuckers. bijv. de grx40 heb 2 single coils en een humbucker misschien iets beter voor een beginner. (als je niet gelijk rock wil spelen. als je dat wel wil doen zijn twee humbuckertjes toch iets mooier.

Ibanez
27 augustus 2001, 20:24
oja, ik weet niet of ze de grx ook linkshandig hebben.

Hansfong
28 augustus 2001, 00:14
GRX-20 wel als lefty verkrijgbaar, de GRX-40 niet volgens de website van Ibanez.

Maar, waarom zou h/s/s beter zijn dan h/h voor een beginner?

Sander
28 augustus 2001, 01:01
Het belangrijkste lijkt me dat ie lekker speelt, hoe zwaar is ie, hoe breed is de hals etc. Dat lijkt me belangrijker dan de elementen enzo. Uiteindelijk moet je er ook een beetje relaxed op kunnen spelen, dus kijk gewoon welke lekker aanvoelt.

Outshine
6 september 2001, 11:48
Je hebt gelijk Sander, je moet naar mijn mening als beginnersgitaar gewoon een gitaar kopen die lekker speelt. Een echt warm vol geluid kun je toch nog niet voor dat geld krijgen, dan moet je een prijsklasse hoger.

Hansfong
7 september 2001, 21:51
Even als follow up: ik heb beide gitaren bespeeld en vond de Ibanez wat minder klinken, dus de Squier Strat gekocht. Ben erg happy ermee. Bedankt allemaal.