PDA

View Full Version : univox guitars



soup
9 april 2004, 21:05
Ik ben op zoek naar een elektrische gitaar van het merk univox.
Weet iemand een winkel in Nederland of België waar je een gitaar van dat merk zou kunnen kopen???Maakt niet uit of het 2de hands is![/tab]

Negative K3 fan
10 april 2004, 13:58
nieuw kun je ze in nederland nergens kopen, verder moet je ff de search gebruiken want dit onderwerp is al vaker langsgekomen, het zijn iig kutgitaren.

soup
10 april 2004, 14:45
ja ik wil ze gewoon eens proberen :) benieuwd hoe ze spelen

Nemesis
10 april 2004, 16:14
E van Eels heeft toch ook een univox gitaar?....zijn ruige dingen :-D
http://www.souljacker.co.uk/rfhthumbnail1.gif

Sliver
10 april 2004, 17:51
en een zekere cobain ook al.

Fuhgawz
10 april 2004, 18:00
Yup, de zanger van de favoriete band van ieder forumlid hier :wink: speelde ook op Univox gitaren toen ze nog niet bekend waren.

Javaca
10 april 2004, 18:02
E van Eels heeft toch ook een univox gitaar?....zijn ruige dingen :-D
http://www.souljacker.co.uk/rfhthumbnail1.gif

Dat is toch een Moserite?

Sliver
10 april 2004, 18:03
ja

Spirit of Strings
12 april 2004, 13:39
"Mosrite" is de correcte naam. Maar ik weet het niet, hoor. Volgens mij betreft het hier een vreemde kopie. Er zijn diverse dingen op de gitaar op de foto te zien, die absoluut niet kloppen met een echte Mosrite, waarbij de elementen wel het belangrijkste verschil zijn.

Vind je dit iets, Soupero? Geen exacte Mosrite kopie, maar wel een exacte Univox Hi-Flyer kopie (zoals Univox in de jaren '60 en '70 op de markt bracht. En verrassend goedkoop! Helaas volgens mij in Nederland niet te koop.
http://www.myrareguitars.com/hiflyereastwood.html

Om te stellen, dat Univox kutgitaren zijn, is weer zo'n typisch domme, op niets gebaseerde, kulkreet van een K3-fan, die zich altijd negatief opstelt. Univox heeft in Amerika altijd prima produkten onder eigen naam uitgebracht. Niet alleen gitaren, maar ook bijvoorbeeld Korg synthesizers.

Negative K3 fan
12 april 2004, 13:56
wat kun je nou verwachten van een 100 dollar (nieuwprijs) gitaar? ok, voor die prijs zijn ze behoorlijk, maar vergelijkend zijn het flutdingen, en JA ik heb er een in mn klauwen gehad waardoor ik er mijn oordeel over kon vellen. Er zijn slechtere gitaren, maar om nou helemaal moeite te doen om zon ding uit amerika te halen...

Spirit of Strings
12 april 2004, 14:18
Het lijkt me niet correct om op basis van een supergoedkoop model een heel merk de grond in te boren, zoals het ook niet juist zou zijn om de allergoedkoopste Fender Squier bullet als maatstaf te gebruiken ter beoordeling van het merk Fender.

Negative K3 fan
12 april 2004, 14:35
wow, sorry dat ik dat misschien lijk te zeggen, ik had het alleen over de hi flyer!

Spirit of Strings
12 april 2004, 16:56
Dan word ik nu toch wel een beetje nieuwsgierig. Waar heb jij een Hi-Flyer nieuw voor 100 dollar gezien??? Ik denk, dat een hoop mensen hier (zoals Soupero en ik) en zeker ook handelaren, dat graag willen weten. Daar is mijn voorgaande voorbeeld van de Eastwood-kopie dan nog behoorlijk duur bij (met 349 dollar volgens mij toch ook al een koopje!!!!!). Maar, wel jammer dat de verzending naar Nederland altijd zo krankzinnig duur is. In zoverre ben ik het zeker met je eens, dat je wel eerst goed moet nadenken en zo'n gitaar erg graag moet willen hebben, voor je aan zoiets begint.

Negative K3 fan
12 april 2004, 17:47
Dan word ik nu toch wel een beetje nieuwsgierig. Waar heb jij een Hi-Flyer nieuw voor 100 dollar gezien??? Ik denk, dat een hoop mensen hier (zoals Soupero en ik) en zeker ook handelaren, dat graag willen weten. Daar is mijn voorgaande voorbeeld van de Eastwood-kopie dan nog behoorlijk duur bij (met 349 dollar volgens mij toch ook al een koopje!!!!!). Maar, wel jammer dat de verzending naar Nederland altijd zo krankzinnig duur is. In zoverre ben ik het zeker met je eens, dat je wel eerst goed moet nadenken en zo'n gitaar erg graag moet willen hebben, voor je aan zoiets begint.

in dee tijd van kurt cobain kocht hij zn hi flyers voor 100 dollar dac htik.

Sliver
12 april 2004, 22:19
vroeger was alles beter

Spirit of Strings
14 april 2004, 01:25
IK niet! Ik ben nu veel beter dan vroeger! :D

Harry
14 april 2004, 10:26
univox is geen echt merk, maar de handelsnaam van een handelaar. Die handelaar liet goedkope gitaren (en blijkbaar nog andere instrumenten) bij oosterse fabrieken bouwen en plakte daar Univox op. Misschien zitten er goeie tussen, maar echt kwaliteitsspul was het niet.

BartL
14 april 2004, 11:25
vroeger was alles beter
Juist, in de tijd van de wollen condooms

Sliver
14 april 2004, 12:33
schapendarm was t toch :lol:

Spirit of Strings
14 april 2004, 12:39
Nou, daar maakten ze toch ook snaren van? Wat ik maar wil zeggen: we gaan hier nooit off-topic! :-D

Sliver
14 april 2004, 20:11
nee, stel je voor.