PDA

View Full Version : EMG 81



Whatever
26 maart 2002, 14:59
Veelbesproken humbucker, is 70 euro veel geld voor een gebruikt exemplaar?

Is het trouwens sowieso verstandig om een gebruikt element aan te schaffen of neemt de geluidskwaliteit na veelvudig gebruik af???

ekkerman
29 maart 2002, 09:12
nee hoor, niet te duur voor een emg al moet je er wel rekening mee houden of ie passief of aktief is in combinatie met je reeds in de plank zittende elementen .
in de regel geld ; geen aktieve tussen passieve en andersom.

InVein
14 april 2002, 22:42
Op 2002-03-29 09:12, schreef ekkerman:
[...]in de regel geld ; geen aktieve tussen passieve en andersom.


Ekkerman, zou je dat even kunnen uitleggen??Ik ben aan het overwegen om een nieuw element in mijn ibanez (gsa60) te plaatsen en speel ook met het idee van een EMG-81, alleen heb ik dus passieve elementen. Kunnen deze twee echt niet samen en waarom niet?

The Dude
15 april 2002, 12:37
Als je een nieuwe element in een GSA 60 zet kom je niet veel verder. Je kan dan beter een nieuwe gitaar kopen. Omdat het hout (agatis) van die GSA 60 niet bepaald het beste hout is waar je gitaar van gemaakt kan worden....

InVein
15 april 2002, 12:59
Ja maar ik ben toch altijd nog goedkoper uit als ik er nieuw element in mijn GSA60 laat plaatsen dan dat ik een nieuwe gitaar koop. En eigenlijk vind ik het ook wel een beetje onzin om na een jaar alweer een nieuwe gitaar te kopen.

Ik hoorde ergens dat EMG-81 een vrij standaard geluid heeft op elke gitaar en dat de houtsoort er weinig toe doet??

ekkerman
15 april 2002, 13:16
dat de emg elementen de gitaar opwaarderen is een feit en dat dan de mindere hout soorten toch ook aardig klinken volgens mij ook .
ze ( de aktieve dan tenminste ) zijn hoog ohmig en pakken minder van de snaar trilling dan passieve en de wat meer microfonische elementen en dat wordt dan door het aktieve circuit versterkt waardoor de toon mooi constant is en dat "rommelige 'gitaristen met veel bij geluiden ook nog aardig strak gaan klinken.
het schijnt dat aktieve en passieve elementen niet zomaar bij elkaar kunnen omdat er stroompjes moeten lopen en dat ze elkaar kort sluiten ofzoiets ,vraag dat maar aan de muziekhandel reperateur ik weet het fijne er ook niet van.
maar ik heb eens een passieve en een aktieve ( shadow 30 elementen in 1 met van die eq stelschroeven als pooltjes )met een s duncan in een epiphone gehad en toen kwam er heel weinig vermogen uit de aktieve om redenen van dat ze elkaar in de weg zaten maar nogmaals vraag het aan iemand die er verstand van heeft !

InVein
15 april 2002, 13:26
Maar als ik het zo goed begrijp is het dus voor mij alleen aantrekkelijk om mijn element te vervangen met een EMG-aktief, en geen passief element (dimarzio bijv.) omdat het hout daar niet echt geschikt voor is?

Whatever
15 april 2002, 15:20
Kijk ut duurt ff, maar nu weten we toch weer een stuk meer.
Ik heb net mijn emg 81 besteld voor de brugpositie.
Er moet ook nog een emg 85 komen voor de neckpositie. T'schijnt een goede combi te zijn.
Moet ik ook nog andere potmeters plaatsen met actieve elementen?

dungekste
15 april 2002, 16:49
Als je een nieuwe EMG element besteld hebt dan zitten daar de benodige potmeters bij en tevens een bedradings schema met meerdere opties.

Whatever
15 april 2002, 17:10
Ik neem aan dat twee actieve elementen op 1 en hetzelfde batterijtje aangesloten worden.
Als dat niet zo is dan zal ik mijn gitaar nog wat uit moeten fresen......:sad:

ekkerman
16 april 2002, 16:32
nee, gewoon 1 batje !

thedude
19 april 2002, 15:16
Hey guys,

Kijk een bij http://www.EMGinc.com kijk naar de Zakk wylde kit