PDA

View Full Version : ibanez rg 550



SiNiSTRaL
9 april 2004, 13:36
iemand ervaring ermee?

Anders Destium
9 april 2004, 13:41
Ik weet wat hij doet en kan, de andere gitarist van mijn band had er altijd eentje.

Vraag maar raak, is het een RG550 of RG550EX? De gewone 550 heeft een maple fretboard, de 550EX een rosewood.

Van de nek moet je houden, hij is extreem dun (maar dat wist je natuurlijk al :razz: )

amon
9 april 2004, 13:44
vriend van me heeft er 1.

best fijn, maar idd, de neck is dun en moet je van houden, he....
ik zou er wel andere elementen in doen.

SiNiSTRaL
9 april 2004, 13:47
Ik weet wat hij doet en kan, de andere gitarist van mijn band had er altijd eentje.

Vraag maar raak, is het een RG550 of RG550EX? De gewone 550 heeft een maple fretboard, de 550EX een rosewood.

Van de nek moet je houden, hij is extreem dun (maar dat wist je natuurlijk al :razz: )
nou...vertel er iets leuks over... (had je btw ook nog een pm over een andere axe gestuurd)
ist een beetje kwaliteit of een typische goedkoepre ibbie etc etc?

oliver538
9 april 2004, 14:27
Ik had een RG550EX, heb 'm laatst geruild voor een epiphone...

Vond het op zich best een fijne gitaar, niks mis mee. Kwaliteit was goed, nooit problemen mee gehad, alleen vond ik de plug voor de gitaarkabel niet erg geweldig; ik had altijd het idee dat de kabel er niet echt goed inzat, dat ie niet er niet echt in 'klikte'. Maar goed, misschien productiefoutje oid.

Ik heb 'm geruild omdat ik, sinds ik een strat heb, er nooit meer op speelde. Strat klonk gewoon beter in mijn ogen. Andere elementen helpen natuurlijk wel, maar ik vond niet echt dat de RG een 'eigen' geluid had; van alles wat, maar eigenlijk ook weer niks.

'T is eigenlijk net een Toyota; niks mis mee, maar ik koop toch liever een Alfa of Audi.

SiNiSTRaL
9 april 2004, 14:57
is ie kwalitatief minder als een epi (afgezien van die jack ;) )

Anders Destium
9 april 2004, 18:18
De RG550 is made in Japan en hij heeft een Edge floyd. Dit is dus niet de Koreaanse crap, maar de échte shit :)

Ik vind persoonlijk de Edge een fijnere floyd dan de lo-pro, de Edge is wat massiever en komt heel erg in de buurt van de OFR.


Over de RG750: Dat is een betere gitaar dan de RG550 :razz: De standaard pups zijn beter (IBZ USA pups) en hij is wat luxer afgewerkt (bijv binding op de hals, sharkfins en matching headstock). Dit was de beste RG die in Japan werd gemaakt begin jaren 90.

Ik zou gaan voor de RG750, ook omdat hij wat exclusiever is :wink:

Ik zoek wel even de specs voor je op, al kan je dat zelf natuurlijk ook wel zelf via de catalogs van Ibanezrules.com...

Anders Destium
9 april 2004, 18:20
RG750
http://www.ibanezrules.com/catalogs/us/1992/rg7_2.jpg


RG550
http://www.ibanezrules.com/catalogs/us/1998/98013.jpg

amon
9 april 2004, 19:23
ik heb zelf een rg750, bevalt me erg goed! veel beter dan die rg550 van mn vriend

Iced Dragon
9 april 2004, 22:07
dacht dat de 550 zelfde was als de 570 maar dan mét slagplaat? of is de 570 stuk betere kwaliteit?
Heb zelf een 570 maar heb geen ervaring met andere Ibanezzen/Ibanezsen :roll: op een jem na maar die liggen me niet

Anders Destium
9 april 2004, 22:35
Binnen de 5-serie zijn ze allemaal van dezelfde kwaliteit, dus een 550 is van de zelfde kwaliteit als een 570 of 520 of 5xx.

maarten
9 april 2004, 22:49
ik heb zelf de rg 770 en die bevalt me echt supergoed. volgens mij is die ook niet hier verkrijgbaar, althans, heel moeilijk

weet iemand daar wat meer van?

Anders Destium
9 april 2004, 22:52
De 7-serie is een stuk zeldzamer dan de 5-serie, ze zijn ook maar een paar jaar gemaakt terwijl de 5-serie er nu zo'n tien jaar is :)

Waarschijnlijk waren ze ook in de jaren dat ze wel verkocht werden minder populair, ze waren een paar honderd gulden duurder :wink:

oliver538
9 april 2004, 23:25
is ie kwalitatief minder als een epi (afgezien van die jack )

Nee, zeker niet. Constructie van RG550 is dik in orde, afwerking ook. Of ie beter is dan een epi kan ik niet zeggen, hangt natuurlijk van de epi af (Elite, Standard of Custom oid).
[/quote]

amon
10 april 2004, 00:24
de 550 is een erg fijne gitaar, dunne hals, mooie klank en voor een goede prijs 2dehands te krijgen. met een beetje geduld en zoeken heb je een betere (zo kocht ik ooit een rg250 met marshall amp voor 450 en later een rg750 met peavey amp en pedalen voor 500).

met epiphones heb ik niet veel ervaring, op een paar keer spelen in instrumenten winkel na..., maar toch ben ik van mening dat een goede rg (dus boven 500) beter is dan een epiphone standard. maar je moet er van houden.

de 750 die ik nu heb vind ik een prachtigitaar, ook de elementen klinken erg goed en ik ben zeker niet van plan die te gaan vervangen. de 750 hoef ik nooit te stemmen, ook niet na dive-bombs, ik stem hem alleen als ik er nieuwe snaren op zet, de rest van de tijd blijft hij perfect gestemd. en aangeziend e 550 van die vriend van me dezelfde floyd heeft, zal die ook wel altijd goed gestemd blijven...

Diedo
10 april 2004, 10:25
ik heb de RG570 en ik vind het echt een heerlijke gitaar. zit goed in elkaar. goede afwerking (geen scherpe fretjes enzo).
Die floyd doet zn ding goed en de elementen vind ik echt niet slecht; er is vast veel beter te krijgen, maar ik heb er nog geen behoefte aan.
in vergelijking met een epi LP standard vond ik de ibbi toch wat degelijker aanvoelen (vooral de switch) en ik denk (weet ik niet meer precies) dat de stock elementen iets beter zijn dan die van de epi.

wel jammer dat ie niet (of nauwelijks?) wordt gemaakt met een mooie top... gewoon zwart of andere kleuren... (ik heb twee keer een met een topje gezien)

Diedo
10 april 2004, 10:25
ik heb de RG570 en ik vind het echt een heerlijke gitaar. zit goed in elkaar. goede afwerking (geen scherpe fretjes enzo).
Die floyd doet zn ding goed en de elementen vind ik echt niet slecht; er is vast veel beter te krijgen, maar ik heb er nog geen behoefte aan.
in vergelijking met een epi LP standard vond ik de ibbi toch wat degelijker aanvoelen (vooral de switch) en ik denk (weet ik niet meer precies) dat de stock elementen iets beter zijn dan die van de epi.

wel jammer dat ie niet (of nauwelijks?) wordt gemaakt met een mooie top... gewoon zwart of andere kleuren... (ik heb twee keer een met een topje gezien)

lupoloco
10 april 2004, 20:33
skolnick , gitarist van testament, speelt in de clip van electric crown op een rg550 , weet ni of je er iets aan hebt :D

Iced Dragon
10 april 2004, 21:31
de mijne is een RG570ct tby
alder with gravure hard maple
dus wel een 'speciale' top

Is geen slechte gitaar maar sinds ik Jackson heb leren kennen speel ik echt niet graag met Ibanez meer...

http://photo.starblvd.net/Frigg/2-1-3-1077087165?m=1&pg=1&ro=0&co=2

SiNiSTRaL
10 april 2004, 21:44
ruilen tegen een mooie dean met bijbetaling van mijn kant? ;)

Iced Dragon
10 april 2004, 21:46
wiene? ikke?

SiNiSTRaL
10 april 2004, 22:02
ja jij :)

Iced Dragon
10 april 2004, 22:12
ze staat wel te koop maar met een ruil ben ik niet veel...wil een poweramp kopen... :-? sorry :oops:

Iced Dragon
14 april 2004, 17:28
http://community.webshots.com/s/image13/4/22/36/134242236MCorfh_ph.jpg

http://community.webshots.com/s/image13/4/22/36/134242236MCorfh_ph.jpg

misschien wat betere foto's van m'n 570.
kan iemand me zeggen wat voor top dit precies is?

PeteRS
14 april 2004, 19:05
[spam mode on:] http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/21805.htm?zoek=rg550

De 2 hoogste biedingen zijn ongeldig, ja ook dat van jou Niels5150 :evil:

peter1gooren@hetnet.nl

SiNiSTRaL
14 april 2004, 19:13
425?!?!?!?!?!?!?!
volgens mij gaan ze voor minder weg hoor :)

lupoloco
14 april 2004, 19:27
dr staat er eentje op gitaarmarkt voor 350

amon
14 april 2004, 20:33
425?!?!?!?!?!?!?!
volgens mij gaan ze voor minder weg hoor :)

dat weet ik wel zeker, die vriend die ook een rg550 had, had hem met versterker, koffer etc voor 450 euro gekocht...


edit: is volgens mij trouwens een rg570... :roll:

Phoenix Rising
14 april 2004, 21:05
Ik vind het echt onwijs goede gitaren. Enige wat een probleem zou kunnen zijn is de Floyd als je em net hebt, je moet er ff mee leren omgaan maar als je alles een beetje onder de knie hebt (afstellen etc) is het geen probleem meer.

Ikzelf speel meestal Metal, en dan vooral metallica enzo. En een ding is zeker, het is echt onmogelijk om met een RG550 die vette "chunk" te krijgen. klinkt toch wat dunner, feller & brighter. Dus, qua speelbaarheid is ie gewoon onwijs goed maar het geluid is wat minder.... Met mijn RG3120 lukt het wel dus zal wel aan de elementen liggen gewoon, en die kan je vervangen (ben ik te lui voor :)

Phoenix Rising
14 april 2004, 21:05
Ik vind het echt onwijs goede gitaren. Enige wat een probleem zou kunnen zijn is de Floyd als je em net hebt, je moet er ff mee leren omgaan maar als je alles een beetje onder de knie hebt (afstellen etc) is het geen probleem meer.

Ikzelf speel meestal Metal, en dan vooral metallica enzo. En een ding is zeker, het is echt onmogelijk om met een RG550 die vette "chunk" te krijgen. klinkt toch wat dunner, feller & brighter. Dus, qua speelbaarheid is ie gewoon onwijs goed maar het geluid is wat minder.... Met mijn RG3120 lukt het wel dus zal wel aan de elementen liggen gewoon, en die kan je vervangen (ben ik te lui voor :)

BartL
14 april 2004, 23:35
Strat klonk gewoon beter in mijn ogen.
:roll:



:-D :-D :-D

PeteRS
15 april 2004, 07:55
425?!?!?!?!?!?!?!
volgens mij gaan ze voor minder weg hoor :)

Hij mag ook voor minder weg, maar op marktplaats heb je soms van die gekken noomseen. Voor forumleden mag ie voor 350 :wink:

Rubenios
15 april 2004, 08:23
Hmm rg is zowieso wel fijn k speel nog steeds op budget model en bevalt me prima hoor :)

Stitch
15 april 2004, 12:49
Ik heb sinds anderhalf jaar ofzo een rg550 met tonezone in de brugp. Heb er destijds 300 euro voor betaald incl. gigbag, standaard en snoer. Speel hardcore in een bandje, en thuis gewoon heel gevarieerd, kan allemaal. Hij ontstemt praktisch nooit, en die hals vind ik gewoon super. Staat nog wel geluidsclip bij parallel megajam mocht je daar behoefte aan hebben.