PDA

View Full Version : Charvel Surfcaster 6



Leon Fransen
9 april 2004, 13:29
Een tijd geleden heb ik de gitaar van barry hay gekocht namelijk een Charvel Surfcaster 6. Wie kan mij hier meer over vertellen???

Gegroet,
Leon

Harry
13 april 2004, 10:33
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Charvel/Surfcaster-01.html

klik even op deze link, daar staan reviews over deze gitaren

Mitch
21 april 2004, 16:38
Hé, die stond toch te koop in Den Haag vroeger ?
Ik heb er eens op één gespeeld in Rotterdam, was mooier: transparant oranje top, heel netjes....
De hals was beetje thin and wide, vrij vlakke radius ook. Goed voor luie zijn en toch snel willen spelen :D
Het geluid over het halselement vond ik erg mooi en warm, het geluid uit de brug lipstick was kut. Te weinig output, belachelijk voor een dergelijke gitaar. De uit-fase klank via de push/push pot was niet speciaal.
Verder vond ik sommige dingen van de afwerking niet zo netjes (lak van de binding van het klankgat bijvoorbeeld). Ook de switch zat los en was niet goed vast te krijgen.
Over de tremolo zullen we het maar helemaal niet hebben. Ondanks de roller nut ontstemde de boel erg snel.
De looks waren echter zéér goed. Ze zijn maar kort geproduceerd.
Jackson heeft later onder de eigen naam een naar mijn mening betere versie gemaakt met splitsbare humbucker bij een vaste brug. Die had ik best eens aan de tand willen voelen, maar was hier nergens verkrijgbaar.

Als je de andere SC modellen wil zien moet je op de Jackson/Charvel site de oude catalogi eens nakijken (als die er nog zijn nadat Fender de boel heeft opgekocht...)