PDA

View Full Version : Wat vinden jullie het beste van de 2?



semt-x
9 april 2004, 05:16
Vraagje:

Welke van deze 2 effecten-bakken zijn het beste???

Boss GT-6
Line 6 POD XT

In de zin van:
Welke van de 2 is het best om thuis mee op te nemen?
Welke van de 2 is het best om live mee op te treden?
Welke van de 2 heeft gewoon het beste geluid?
Welke van de 2 heeft de beste instelbaarheid? (qua parameters die kunnen worden veranderd?)
En zo kan je nog wel ff doorgaan...

Wie kan mij dit allemaal vertellen?

In ieder geval weer bedankt!

Albert
9 april 2004, 10:13
Heb ze allebei gehad, voornamelijk live gebruikt. Heb nu zelf als basis een POD XT Pro

thuis: POD XT, betere speakersimulaties
live: GT-6, all-in-one-unit, voor de POD heb je nog een los pedaal nodig om alles aan te sturen. Plus de GT-6 is handiger wat programmeer en routingmogelijkheden betreft.
beste geluid: POD XT, zowel effecten als speakersimulaties klinken in mijn oren beter. Is echter voor een deel kwestie van smaak.
Beste instelbaarheid: GT-6, meer mogelijkheden wat instellen van parameters van effecten betreft, meer verschillende effecten, verschillende routingmogelijkheden.

Phyrexian
9 april 2004, 10:14
Hey, ik heb wat ervaring met beide aparaten dus misschien heb je wat aan mijn advies.

Thuis op nemen: winnaar: POD XT... gewoon naar je soundcard. De POD kan makkelijk op je bureau, niet groot niet klein, lekker compact zeg maar. Die GT-6 daarentegen is stukken groter.

Live: winnaar: GT-6 (voor de effectjes ten minste, voor de distortions betrouw je beter op een amp). Je kan alles makkelijk bedienen met je voeten, bij een POD moet je nog een footswitch bijkopen. Een POD is in principe niet gemaakt om live te gebruiken (hoewel het zeker kan), in een studio en thuis klinken ze meer dan goed, maar live mist het die 'presence' en 'punch' die je sound mega maken.

Beste geluid: persoonlijke mening: de POD XT. Ik vind die distortions op die GT-machines maar niks, eerlijk gezegd. De POD XT klinkt ook stukken beter dan die oudere POD 2.0.

Instelbaarheid: de POD is makkelijker; het schermpje is overzichtelijker tov die GT-6. Ik had ooit een POD Pro en die POD XT is duizend keer makkelijker te bedienen.

Hopelijk helpt dit je vooruit. Maar vooral, probeer ze zelf eens; jij moet ze gaan gebruiken als je ze hebt en jouw mening is belangrijk dan die van ons allemaal uiteindelijk :roll:

BLOK182
9 april 2004, 10:45
Over het algemeen dus, voor homerecording de Pod, en live de GT6, daarom heb ik ook voor die GT6 gekozen, lekker aankloten en alles in 1 plank bij je hebben. Sound, tja, ik ken de PodXT niet, maar de effecten in de GT6 zijn zeker niet slecht, ook live niet. Qua gemak, tja, de GT6 kost je misschien dagen, maar dan heb je hem ook wel grotendeels door, valt hartstikke mee. Ik heb wel eens met de Pod 2.0 gespeeld, erg makkelijk, maar daarvan kon je de effecten niet echt uitgebreid instellen. Kortom, als live effectenbak --> GT6, voor thuis te jammen/op te nemen Pod XT.

Phyrexian
9 april 2004, 11:26
Morgen ga'k een POX XT kopen (tweedehands). Ik heb het ding uitgetest in een winkel met een hoofdtelefoon. Met deze versie kan je je effecten goed afregelen en heb je meer instelmogelijkheden tov de gewone POD.

De gitarist in m'n band speelt met een GT-3 als effectenbak (hij gebruikt geen distortions uit de GT-3) en live is het handig en de effectjes klinken mooi. Hij gebruikt voorlopig enkel een phaser, een octaver, de wahwah pedaal en de tuner uiteraard.

semt-x
9 april 2004, 16:25
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Maar hoe zit het de geluidskwaliteit van deze 2?
De POD wordt door jullie beter voor thuis gebruik aangeschreven als de GT-6, komt dit omdat de GT-6 speciaal voor live is, of is de kwaliteit van de GT-6 ook goed?

Nu ben ik voornamelijk thuis bezig, maar ik wil niet iets aanschaffen wat ik na een paar dagen al zeg, jammer......
In de toekomst wil ik zeker ook live aan spelen, maar ja das toekomst...

Ik ga ze zeker ook testen, maar ben gewoon benieuwd naar jullie mening.