PDA

View Full Version : Opneme op je PC met SB Audigy?



semt-x
9 april 2004, 01:45
Ik heb net een aantal topics doorgelezen en kan concluderen dat je niet kan opnemen met een SB Audigy op je PC?

En hoe werkt dit in combinatie met een Boss GT-6?

En wat zou anders een betere oplossing zijn?
Een betere geluidskaart?

Br@mbo
9 april 2004, 11:15
volgens mij kun je heel goed opnemen met een Audigy , verwacht alleen geen studio-geluid , 't kan best wel !

dodoweirdo
9 april 2004, 12:23
Ik neem op met een audigy kaart en het resultaat kan je beluisteren bij sounds. Ik ben aardig tevreden over de kwaliteit. Niet te veel ruis. Met wat geluids en producingkennis kan je hier gerust studio kwaliteit opnamens mee maken.

bert k
9 april 2004, 15:29
De Audigy I neemt op met 16 bits kwaliteit, de Audigy II doet dat in 24 bits. Afspelen doen ze allebei 24 bits. Dat kan een verschil maken.
Verder zijn het heel behoorlijke kaarte, ze hebben de naam gamers kaarten te zijn, en ze hebben allerlei toeters en bellen die je niet nodig hebt voor muziek, zoals surround, maar op zich gaat het prima met zo'n ding.

Negative K3 fan
9 april 2004, 17:42
audigy 2 is net wat bert zei 24 bits in opnames en vrij geschikt voor kwaliteit opnames (ik heb er al eenpaar gehoord waarcvan ik toch wel dacht dat het iets had).

SiNiSTRaL
16 april 2004, 19:04
mijn soundblaster Live! heeft ook alle surround shit en is ook prima voor opnemen :)

Horus
29 april 2004, 20:19
De SB Live heeft toch meer ruis en een slechtere frequentie gespons. Voor huis-tuin-keuken opnames merk je dat waarschijnlijk niet eens, maar ga maar eens echt een tijdje er mee mixen, dan merk je het zeker.