PDA

View Full Version : sustain in strat



Thom TK
8 april 2004, 23:25
test

Thom TK
8 april 2004, 23:25
Ik heb laatst een Fender USA Strat getest, en wat me opviel is dat ie een ongelooflijk lange sustain had.
Veel langer dan mijn RG 470; ligt dit aan de kwaliteit van de gitaar?
Zo ja, dan maakt het dus WEL veel verschil of je een gitaar koopt van 400 euro of over de 1000 (als je begrijpt wat ik bedoel).

hoofd
8 april 2004, 23:42
dat ligt aan de kwaliteit van de gitaar ja.....was iets met hoe lang het hout heeft gedroogd en wat de massa van het hout is en nog wat meer, maar een van de redenen waarom PRS'en zoveel sustain hebben is omdat het hout al 50 jaar heeft gedroogd las ik ergens, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen. Kan me wel herinneren dat er wat topics over waren waarin dat naar voren kwam.

Maar sowieso maakt het verschil of je een gitaar van 400 koopt of een van over de 100 euro, das logisch :).

Negative K3 fan
8 april 2004, 23:49
volgens mij ligt het voornaamste verschil in de brug, zon RG heeft namelijk een floyd rose achtige brug en dat zijn echte sustain suckers.

Nicci
9 april 2004, 00:01
ik betwijfel of hout een erg belangrijke rol speelt. de constructie van de gitaar wel.
sustain is overigens niet eens zo heel fijn. een noot hoeft van mij niet dood te vallen na aanslag, maar te veel houd ik niet van.
wat ik bedoel is dat een lange sustain voor mij geen kwaliteit is.
daar denken anderen vast anders over . . . .

Negative K3 fan
9 april 2004, 00:21
ik ben het met nikki eens, acoustische gitaren hebben bijvoorbeeld de sustain van een mongool maar kunnen toch heel goed klinken.

Diedo
10 april 2004, 10:32
maar het is wel gewoon handig om te hebben als je toevallig lekker lang wil janken op je gitaar...