PDA

View Full Version : Carl Martin Hydra Boost



Lutz
8 april 2004, 16:43
kent iemand dit pedaal of heeft iemand er al ervaringen mee ?

ik ben namelijk opzoek naar een goed boost pedaal en dit sprong me in het oog


kent er misschien iemand andere (en/of betere) boost pedalen ?


thx in advance

Lutz

jpb
8 april 2004, 16:57
Wat voor een boost wil je? Transparant of met een (toon-)kleurtje; met een vlakke eq of met accenten op laag/mid/hoog; helemaal clean of met een randje; etc etc. Hangt ook sterk van je versterker af....en je stijl....en gitaar....en je budget........jaja, zo is het wel weer genoeg! succes

Lutz
8 april 2004, 17:15
Wat voor een boost wil je? Transparant of met een (toon-)kleurtje; met een vlakke eq of met accenten op laag/mid/hoog; helemaal clean of met een randje; etc etc. Hangt ook sterk van je versterker af....en je stijl....en gitaar....en je budget........jaja, zo is het wel weer genoeg! succes


kwil eigelijk een boost die vooral men volume boost en mij mss iets meer drive geeft

ik gebruik wel een solid state amp

maakt dat verschil?

Mitch
8 april 2004, 18:05
Ja, dat maakt wel verschil. Welke SS amp gebruik je ?
Overigens, naar ik begrijp is de CM Hydra Boost hetzelfde circuit als die ook in de Hot Drive 'n Boost e.d. zit, maar dan apart.
Ik kan je zeggen dat deze zéér goed is, zeer transparant.
Als je ook een beetje 'dirt' erin wil is het misschien niet de beste, maar als clean boost is het zeker één van de toppers.

Lutz
8 april 2004, 18:30
ik gebruik een randall RH200SC amp


dus maw, die boost kan ik enkel op het clean kanaal gebruiken ofzo ?

want snap niet echt wat jullie met een clean boost bedoelen

BLOK182
8 april 2004, 19:27
Een clean boost geeft volgens mij gewoon je clean kanaal een soort van opdonder zodat je clean lekker dynamisch wordt, stevig voor zun kloten krijgt zeg maar. Toch? Je kan hem ook wel voor je scheurkanaal hangen, maar tis meer specifiek voor cleankanaal bedoeld (correct me if i'm wrong)

Antal
8 april 2004, 19:36
Ok, een cleanboost is dus een boost die (in theorie) niet vervormd. Hij maakt alleen je geluid harder. Je hebt namelijk ook boost pedalen waar je als je gaat boosten gratis vervorming bij krijgt. In combi met bepaalde amps kan dat een heel gaaf resultaat geven.

En het 'op hun donder geven' verhaal gaat eigenlijk alleen bij buizenversterkers echt op. Volgens mij maakt Randall alleen solidstate amps.

Maar goed, Carl Martin maakt over het algemeen erg goed spul. Ik ken de boost zelf niet, maar ken hem wel uit m'n hotdrive&boost. Gewoon goed! En superclean.

Mitch
8 april 2004, 20:04
Juistem.
Met clean boost wordt precies bedoeld wat de naam al zegt: een zo 'schoon' mogelijke verhoging van je volume. Dus zonder vervorming, zoals die uit het gemiddelde overdrive pedaaltje komt.
Je kunt een clean boost uiteraard net zo goed voor een clean kanaal als een scheurkanaal gebruiken. Al zal hij niet op beide kanalen hetzelfde effect hebben. Dat hangt er weer vanaf of de meeste scheur uit de voor versterker of de eindversterker komt. Tegenwoordig is dat vaak veel uit de voorversterker (bij solid state sowieso). Boost je dan de voorversterker, dan krijg je vooral meer oversturing, niet zo zeer meer volume.

Buizenversterkers kunnen door een clean boost ook gaan oversturen, waardoor je een 'natuurlijke' overdrive krijgt.
Een solid state amp reageert heel anders. Het oversturen van een transistor klinkt meestal niet.
Als je dus een boost wel met een beetje extra scheur geluid kun je beter naar iets anders als de Hydra kijken. Wellicht dat iets simpels als een Marshall Bluesbreaker iets voor je is. Die is te schakelen: clean boost of overdrive pedaal (met uiteraard wat volume 'over').

Lutz
8 april 2004, 23:40
i c

thx voor de info allezins


kent iemand toevallig ook nog andere boosters ?

kheb ier al de naam van die marshall horen vallen,

zijn er nog?

vinni
9 april 2004, 00:09
Jawel!

ik ken twee hele goeie boosters.
De ene is de Fatboost van fulltone. weet dat -ie goed is maar ken'n verder niet.

de andere is de Xotic RC-booster. Deze heb ik zelf. Perfect. Kan een cleane boost geven.....daaronder versta ik meer DB's maar geen vervorming. Als de dat wel wilt zit er een gain pot op voor een randje...
voorts zitten er ook nog een bass en treble pot op om je boosted toon helemaal af te maken. Is trouwens ook true bypass.
Zeer goed pedaal!

Heb trouwens ook nog een AC-booster maar da's meer een Tubescreamer-achtig pedaal. Ook erg goed maare niet zozeer een booster


Groet,
Vinni

Lutz
9 april 2004, 03:01
Jawel!

ik ken twee hele goeie boosters.
De ene is de Fatboost van fulltone. weet dat -ie goed is maar ken'n verder niet.

de andere is de Xotic RC-booster. Deze heb ik zelf. Perfect. Kan een cleane boost geven.....daaronder versta ik meer DB's maar geen vervorming. Als de dat wel wilt zit er een gain pot op voor een randje...
voorts zitten er ook nog een bass en treble pot op om je boosted toon helemaal af te maken. Is trouwens ook true bypass.
Zeer goed pedaal!

Heb trouwens ook nog een AC-booster maar da's meer een Tubescreamer-achtig pedaal. Ook erg goed maare niet zozeer een booster


Groet,
Vinni


dat pedaal dat je vermeld,

nog nooit van gehoord

waar kan je dat verkrijgen ?

prijs ?

vinni
9 april 2004, 10:21
Importeur van beide merken in Nederland is
Erik van der Haar op www.haarguitars.nl

Jukebox in Boekel verkoopt ze.

Prijs weet ik zo 1-2-3 niet.

Groet,
Vinni

Phyrexian
9 april 2004, 10:21
Een lijst boosters:

Xotic Effects RC Booster - duur, maar prachtige klank
Xotic Effects AC Booster - duur, maar prachtige klank
MXR Micro Amp
Boss GE-7 (enkel de output slider gebruiken)
Seymour Duncan Pickup Booster
Fulltone Fat Boost - duur, maar goed
Zvex Super Hard On - duur, maar goed en mooi!
Zvex Super Duper (dubbele booster, twee kanalen mogelijk) - duur, maar goed en mooi!
Robert Keeley Java Boost
Time Machine Boost

Er zijn er nog maar dit is al een goed start punt. Sommige van deze pedalen zijn echt clean, andere kunnen ook als overdrive pedaal op zich gebruikt worden.
Als je niet meer dan 100 euro kwijt wil, ben je genoodzaakt om het te houden op een MXR Micro Amp, een Boss GE-7 of die booster van Seymour Duncan. Alle andere zijn (veel) duurder.

vinni
9 april 2004, 10:49
Heel goed Phy-tje!

Nog eentje dan?
Banzai!!!!!
De New Rising sun II........da's maar liefst een triple boost!
Kan je een aantal boostlevels instellen.....uniek!

Ook weer van der Haar

Groet,
Vinni

Robbert
9 april 2004, 17:23
Een lijst boosters:
Robert Keeley Java Boost


Weet wel dat de Javaboost verre van clean is.