PDA

View Full Version : BassSound | Sick-of-it-All



JaZ86
8 april 2004, 15:15
Test

JaZ86
8 april 2004, 15:15
Hey iedereen,
ik speel dus nog niet zo lang basgitaar en ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik m'n bas/versterker af kan stellen. Ik heb bijvoorbeeld twee knoppen op m'n bas. De ene knop op m'n bas is natuurlijk voor het volume en de functie van de andere ben ik ook min of meer uit (hoe wordt dit genoemd?) maar weet iemand hoe ik dmv afstelling van m'n versterker (trebble,middle,bass,presence) en de manier van spelen bijvoorbeeld de basssound van SOIA - Step Down of Take Control kan krijgen? Ik bedoel dus lekker ruig, maar volgens mij zonder speciale effecten???
ik hoop dat het een beetje duidelijk is, want ik snap er dus nog niet zóveel van (van de sounds dus, spelen zelf begint aardig te lukken :razz: ) Verdere uitleg is natuurlijk welkom!

oja, ik heb een DeanPlaymate ism een Marshall30w-basscombo.

Groetjes Jasper

frenske
8 april 2004, 16:49
Ander bas en ander versterker kopen???

Ff serieus: Elke bas en elke versterker heeft een eigen geluid en je kunt misschien dat geluid benaderen met andere gear. Het is heus niet zo simpel door een paar knopjes te draaien.
Met een effecten doos zoals Behringer V-amp Bass en de Pod heb je meer keuze en dus ook een grotere kans dat je basgeluid van Sexuele Overdraagbare Aandoening (waar staat de I voor :???: ) na kan boosten.

emielow
8 april 2004, 16:49
jouw "favo's" ken ik wel zon beetje, maar dat is toch niet leuk om te bassen? gewoon met plectrum raggen en treble openzetten. ik denk dat sick of it all een beetje een schel geluid heeft qua bas. ik zal even een cdtje luisteren (kheb alleen een live cd, dus dat wordt al snel lastig)

frenske
8 april 2004, 16:53
Ander bas en ander versterker kopen???

Ff serieus: Elke bas en elke versterker heeft een eigen geluid en je kunt misschien dat geluid benaderen met andere gear. Het is heus niet zo simpel door een paar knopjes te draaien.
Met een effecten doos zoals Behringer V-amp Bass en de Pod heb je meer keuze en dus ook een grotere kans dat je basgeluid van Sexuele Overdraagbare Aandoening (waar staat de I voor :???: ) na kan boosten.

Oh, het is Sick of It All. Gokje veel middle en met een plectrum spelen. Misschien kun je ook de positie waar je aanslaat veranderen, dichter bij de brug kan de klank wat ruiger worden.

JaZ86
9 april 2004, 09:49
soia staat inderdaad voor sickofitall ;)
in ieder geval bedankt voor de uitleg! andere gear zit er niet in, maar ik zal es wat dichter bij de brug gaan spelen en ik speelde bij sommige nummers met plectrum. Dus in ieder geval flink wat treble erbij??
Kan iemand me verder nog uitleggen wat Presence en die andere knop op m'n bas kunnen doen en wat ik er precies mee kan?

En ach, wat is leuk bassen hé, keihard beuken met sioa/hatebreed of wat rustiger met rage-against-the-machine/machinehead/korn... ik vind het allebei wel lekker :razz:

bassopotmus
9 april 2004, 11:48
Tis wat je rustiger noemt..Zijn mijn hardste dingen in me repetoire

Sjarm13
9 april 2004, 20:29
het sick of it all geluid is een sansamp met de drive en presence ver open gedraaid.

JaZ86
10 april 2004, 11:49
het sick of it all geluid is een sansamp met de drive en presence ver open gedraaid.

kijk, hier heb ik denk ik wel wat aan :P
mag ik alleen nog even vragen wat de Drive is? :oops: :lol: (misschien de overgebleven knop op m'n bas?)

Laus
10 april 2004, 14:23
hehe lol....

nee die andere knop op je bas is de ´Tone´- knop. Als je die dicht heb wordt er veel hoog weggefiltert. Zet je´m open dan wordt ie wat feller, meer hoog en meer toon dus...

Drive zal wel net zoiets als Gain zijn. Oftewel hoe hard je het geluid naar je eindtrap toestuurt.

En zo´n Sansamp...forget it. Niet te betalen.

Bleak
10 april 2004, 15:37
ik vind btw keihard rammen op men bas niet zo veel aan....

ik vind lekker grooven veel leuker!

JaZ86
10 april 2004, 18:13
Laus: Hehe, dan is dat ook weer duidelijk :razz: Ik was er ondertussen wel achter gekomen wat die ongeveer deed, maar wist dus niet hoe hij heette :D
Gain heb ik trouwens ook nie.. naja, jammer dan :)

Bleak: Ach, ik denk dat je het een beetje moet afwisselen he, af en toe lekker beuken met hatebreed vind ik dan weer heerlijk :cool: