PDA

View Full Version : hulp aanschaf gitaar



DJVDM
8 april 2004, 12:04
Ik wil een nieuwe electrische gitaar aanschaffen, maar weet niet goed welk type/merk ik moet nemen.
Ik houd van muziek als Metallica, oude AC/DC, Megadeth, Slayer, System of a Down, Soundgarden, Papa Roach, etc.......Dat is ook de muziek die ik graag qua sound wil benaderen. Een heldere, cleane, maar heavy sound. Mijn budget bedraagt in principe niet meer dan 1000 euro.
Wie kan mij helpen bij de aanschaf of informatie geven over welk merk/type ik het best kan nemen. Heb zelf nog naar Ibanez gekeken (JS100)
Hoop snel wat constructieve reacties te krijgen.

lupoloco
8 april 2004, 13:47
jackson al es gekeken? megadeth speelde erop (kv, kelly),hanneman speelt nog af en toe met een jackson customshop (sl2), hammet speelde op een rr,...

P****Fred
8 april 2004, 14:06
ibanez SZ520...?
eventueel een schecter?

Tim Huybreckx
8 april 2004, 14:07
1000€ met of zonder amp?
Is misschien domme vraag, maar is toch wel belangrijk.

DJVDM
8 april 2004, 14:16
Die 1000 euro is zonder amp. Wil eerst een goede gitaar, daarna ga ik de juiste Amp erbij zoeken.

Heb Jackson nog niet bekeken (ga ik gelijk doen). Zijn die wel verkrijgbaar in NL?

lupoloco
8 april 2004, 14:20
yup, normaal wel, maar ik zou niet naar de usa-reeks kijken -> +2000€

www.thomann.de voor prijzen
www.jacksonguitars.com voor de gitaren :)

DJVDM
8 april 2004, 14:43
Heb even naar Jackson gekeken. Zijn wel gitaren binnen mijn prijsklasse maar vraag me af welke dan beter zijn Jackson of Ibanez. Daarbij wil ik opmerken dat zo op het oog (en dat wil ook wat) de Ibanez er beter uit zien.

THW
8 april 2004, 15:41
misschien moet ff kijken naar ESP (ltd) :
www.espguitars.com

Kjiratsiekoedel
8 april 2004, 15:46
wat is je ampbudget??

-goede (dure) gitaar + brakke amp = kut
-gitaar+amp in één koop = KORTING!!!

DJVDM
8 april 2004, 21:22
Dames/heren,
Ik wil graag hulp in de trant van welke gitaar jij bij mijn muzieksoort het beste vind en waarom. De eerste posting had ik daarom het meeste aan maar niet genoeg. Kan daarop gefocused worden? De amp komt later wel.

ben???
8 april 2004, 21:45
epi/gibson les paul of explorer?

birt
8 april 2004, 22:03
ik zou zeggen een 2dehands sg, of toch een gitaar met dubbele humbucker (met eventueel coilsplit)

DJVDM
9 april 2004, 16:15
Mensen,

Is het nou zo moeilijk om mij een goed advies te geven. De verschillende gitaarmerken ken ik zo'n beetje wel. Vertel me nou gewoon welke gitaar volgens jou de beste voor mij is en waarom. Liefst in meer dan 2 woorden of 1 zin.

BlackSun
9 april 2004, 16:21
Dat kan niet omdat er zoveel gitaren zijn die aan jouw eisen voldoen, dus je zal van iedereen een ander advies krijgen.

Mijn advies: Ibanez of ESP(ltd) (en deze hebben beide TIG gitaren waar jij wat aan hebt, dus een bepaald model noemen kan ik niet)

renier
9 april 2004, 16:29
Mensen,

Is het nou zo moeilijk om mij een goed advies te geven. De verschillende gitaarmerken ken ik zo'n beetje wel. Vertel me nou gewoon welke gitaar volgens jou de beste voor mij is en waarom. Liefst in meer dan 2 woorden of 1 zin.

righty dan:

ik zou voor een gibson gaan. ik heb zo'n vermoeden dat je een jackson of ibi te scherp en schel gaat vinden. dat probleem heb ik jarenlang gehad: die dingen spelen fantastisch, klinken superstrak, maar er zit gewoon geen "gewicht" achter.

ikzou dus voor een zwaar , dual humbucker model gaan, liefst met gelijmde hals. als je perse ibanez wil, is de sz 320 een goed idee. je mikt die humbuckers er meteen uit en pleurt daar een duncan distortion en een jeff beck in, en je hebt jouw geluid.

persoonlijk zou ik voor dat geld een tweedehands gibson uitzoeken, mischien vindt je net een standaard voor dat geld, (is wel krap)
of een epi elite is ook mooi.

lupoloco
9 april 2004, 16:30
wil je een tremolo ?

DJVDM
9 april 2004, 17:19
tremelo is niet noodzakelijk. Denk dat ik naar een Ibanez of ESP ga kijken en misschien inderdaad de elementen ga vervangen.

lupoloco
9 april 2004, 17:24
Daarbij wil ik opmerken dat zo op het oog (en dat wil ook wat) de Ibanez er beter uit zien.

http://www.drumcityguitarland.com/guitar_images/09-10-03/e/11.jpg

http://i6.ebayimg.com/03/i/01/87/68/bd_1_b.JPG

http://www.jcfonline.com/gallery/jack-strats-pics/96708221.jpg

:o

japanse dk2's