PDA

View Full Version : Gitaarafstellen Rotterdam Goedkoop en Goed?



moron
7 april 2004, 23:26
hey people.. ja ik weet dat je op dit forum kan zoeken.. maar dat werkt opeens ook al niet meer, krijg een error..

dus even een korte vraag..

mijn ibanez is weer eens aan nieuwe snaren toe. Ik vind het een rot klus, dus ik wil het deze keer eens goed laten doen.. en dan laat ik hem gelijk maar afstellen, intoneren enzo..

maar whatever.. ik vraag mij dus af..
Waar kan dat op een goede en goedkope manier in de omgeving rotterdam?

(ps, en geen verspuy.. want die kunnen hetzelfde als ik :wink: en dat is dus niet erg veel)

nou bedankt..

pimmetje
7 april 2004, 23:49
Goedkoop weet ik niet... maar Vox Humana in Vlaardingen levert meestal prima werk.

Als je 't goedkoop wilt doen, dan moet je 't gewoon zelf doen. Het is de eerste paar keer misschien een rotklus, maar als je eenmaal een beetje handigheid in alle mogelijke handelingen van het afstellen hebt, wordt 't heel gemakkelijk.

Het leuke is dat je 't dan nog beter doet dan zo'n winkel ook, want jij weet precies hoe je 'm afgesteld wilt hebben. Zij niet, dus krijg je vaak een standaard-afgestelde gitaar.

Swan
8 april 2004, 10:48
je doet je naam wel eer aan....
haal gewoon n handleiding van internet af en doe t zelf....je kan moeilijk elke keer als je n snaar breekt em n week kwijt zijn omdat ie naar n gitaarbouwer moet

Swan
8 april 2004, 10:54
wat ik niet snap....is dat je in n ander topic t hebt over dat je af en toe klooit met je ibanez en squier, zelfs aan de halspen zit te draaien
maar je kan de snaren niet zelf vervangen? :???:

moron
8 april 2004, 12:52
pff
ik heb die snaren al 10 keer vervangen.. maar elke keer ben ik er lang mee bezig.. en heb ik of weer te veel buzz en dan weer draaien, tremlo omhoog.. blabla.. het komt altijd wel goed, maar naar veel kloten..

dus ik vraag even of er een zaak in de buurt is die dat goed kan.. dan kan ik gelijk aan die gasten vragen waar ik op kan letten, zodat ik er ook handiger in wordt bij de volgende keer!.. dat lijkt me helemaal geen rare vraag.

Tuurlijk is alles via internet te vinden.. maar communicatie via lettertjes is een beetje lastig.. Dus ik praat liever gewoon met iemand.. that's it..

en ik heb het niet over alleen snaren er op zetten.. maar het afstellen, intoneren enzo daarna natuurlijk ook.. en nee daar ben ik geen expert in.. dus ik vraag wat.. als dat tenminste mag...

Braindead
8 april 2004, 16:00
Quote " als dat tenminste mag..."

Tuurlijk mag dat , het is hier alleen traditie onder een aantal leden iemand helemaal af te zeiken als ie een vraag stelt.

Gewoon negeren.....

FF on topic, ik zou het ook proberen zelf te doen,
als je het toch liever laat doen, dan zou ik bij jou in de buurt niks weten.
Ik woon daar niet, sorry
:cry:

ps:
Als je het zelf doet, dan kun je bijv de actie later toch weer veranderen als je later merkt dat je toch van een wat hogere of lagere actie houdt.

moron
8 april 2004, 17:48
ok :wink:

dat zal ook wel lukken.. maar anders ga ik wel gewoon maar wat gitaarzaakjes in de buurt bellen ofzo.. maar we zien wel

Mitch
8 april 2004, 18:02
Als je toch vanuit Barendrecht moet komen zou ik je liever www.degiergitaarbouw.nl willen adviseren, die is niet te beroerd om je iets uit te leggen als je iets niet begrijpt. Daar hoef je bij Vox Humana niet mee te komen.


Even in het algemeen: een goede afstelbeurt kost tijd en dus arbeidsloon. Als je dus voor 10E je gitaar afgesteld wilt zien kom je sowieso bedrogen uit.

In mijn ervaring wordt het in gewone muziek/gitaarwinkels vaak niet al te nauwkeurig gedaan... bij een bouwer ben je beter af.

Swan
8 april 2004, 19:24
als je gewoon dezelfde dikte snaren er op zet hoef je toch maar 1 keer iets af te stellen?

Mitch
8 april 2004, 20:07
:D
Da's wel lollig. Net zit je 'm nog nét niet uit te lachen om zijn onkunde en nu ben je het spoor zelf ook bijster.
Als een gitaar totaal niet zou reageren op luchtvochtigheid en temperatuur zou je 'm maar één keer hoeven af te stellen, maar zoveel mensen lopen er hier niet rond met een Catalyst.
Dus kan 't best voorkomen dat je zo één of twee keer per jaar je gitaar weer 's moet afstellen.