PDA

View Full Version : Witte JCM800 wwoeeeeeeeh



Dude
7 april 2004, 21:53
http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSC02152.JPG
http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSC02153.JPG

Check mn nieuwe amp, geruild voor een JCM900 1x12 combo met Wiebe, zit volgens mij ook op dit forum...

Het is de 20th anniversary series uit 1983, 1 kanaal en horizontale inputs voor de kenners,

Leek me wel een leuke ruil, hij is volgens Wiebe van Dolf Koch geweest toen hij hem kocht.

Guinness
7 april 2004, 22:33
Check mn nieuwe amp, geruild voor een JCM900 1x12 combo met Wiebe, zit volgens mij ook op dit forum...

Het is de 20th anniversary series uit 1983, 1 kanaal en horizontale inputs voor de kenners,

Leek me wel een leuke ruil, hij is volgens Wiebe van Dolf Koch geweest toen hij hem kocht.



De kenner zal zeggen " het zijn vertical inputs". :razz:

Schijnt beter te zijn... Gefiliciteerd, ik heb ook een jcm 800, dat wordt dus ook een erfstuk voor mijn kinderen.

Dude
7 april 2004, 22:39
hahahahahahaha sja dat bedoelde ik dus ook... ben dr nog helemaal van onder de indruk hahaha

anyway, ja hij klinkt als een 800 he weinig gain veel crunch zoals het hoort.

Ik heb hem nog niet naast mn 2204 50 watter over 4x12 greenbacks gezet maar op het gehoor klinkt die hetzelfde, lijkt me ook logisch want allebei "vertikale" inputs en uit 83.. maar goed, 1x12 of 4x12 klinkt toch wel anders haha

hoofd
8 april 2004, 00:39
Dat kleine muisje ernaast doet 't 'm :D

Gefeliciteerd Dude, het is echt een erg mooi ding.

Dude
8 april 2004, 01:02
hahaha katten he.... zorgen af en toe ook voor leuke dingen als je je speakerkasten openschroeft en er een kat in verdwijt die dan netjes over de achterkant van je speakers staat te nagelen... pleur dus altijd genoeg speeltjes neer als ik ga sleutelen.

Anyway, na wat poetsen weer spierwit gekregen,

Dude
8 april 2004, 01:02
hahaha katten he.... zorgen af en toe ook voor leuke dingen als je je speakerkasten openschroeft en er een kat in verdwijt die dan netjes over de achterkant van je speakers staat te nagelen... pleur dus altijd genoeg speeltjes neer als ik ga sleutelen.

Anyway, na wat poetsen weer spierwit gekregen,

BLOK182
8 april 2004, 19:17
Gaaf dingetje man!! Zoiets heeft ook hier in een gitaarshop gestaan, 1,5 jaar terug ofzo. Die muis haha, die doet et em inderdaad :-D

Mr.Jay
8 april 2004, 21:35
Gaaf dingetje man!! Zoiets heeft ook hier in een gitaarshop gestaan, 1,5 jaar terug ofzo. Die muis haha, die doet et em inderdaad :-D

Dat was een type 4210 uit '83, ken die > dat type/jaar zit een foutje in helaas.

JaY

Geert Teekens
9 april 2004, 11:43
In dat type/ jaar zit een foutje?

Vertel...

Geert

Geert Teekens
9 april 2004, 11:44
Dude!

Ik wist niet dat je die nou ook al weer hebt. tering..

jij houdt ook nooooit op he?

Groeten van Geert

Mr.Jay
9 april 2004, 16:25
In dat type/ jaar zit een foutje?
Vertel...
Geert

Heb ik al es hier neer gezet ooit...
schijnt iets in circuit fout te zitten waardoor je bij heftige standen van de gainknop 2e knl. volume schommelingen krijgt op snaren die je NIET gebruikt/aanslaat , zo, ga maar es uitproberen.

Ga niet in details > zou plezier van de nw. eigenaar bederven. Misschien heeft ie ernl. géén last van.
Marshall heeft dit een paar versies later hersteld. '83 waren de eersten.

JaY

Antal
9 april 2004, 19:33
Als hij idd van Dolf Koch geweest is, dan zal dat probleem er waarschijnlijk wel uit zijn nu, vermoed ik.

Maareh... Gaaf apparaatje dude. Ik kom zeker binnenkort ffies luisteren. Krijg je gelijk je FuzzFace terug.

Dude
10 april 2004, 02:13
Dude!

Ik wist niet dat je die nou ook al weer hebt. tering..

jij houdt ook nooooit op he?

Groeten van Geert

sja ruil er steeds wat voor in he :D ,,, maar dit is een blijvertje hoor, kommie niet vaak tegen dus gaat ook niet meer weg

sash
10 april 2004, 13:05
In dat type/ jaar zit een foutje?
Vertel...
Geert

Heb ik al es hier neer gezet ooit...
schijnt iets in circuit fout te zitten waardoor je bij heftige standen van de gainknop 2e knl. volume schommelingen krijgt op snaren die je NIET gebruikt/aanslaat , zo, ga maar es uitproberen.

Ga niet in details > zou plezier van de nw. eigenaar bederven. Misschien heeft ie ernl. géén last van.
Marshall heeft dit een paar versies later hersteld. '83 waren de eersten.

JaY

Zal ie zeker weten geen last van hebben, want deze amp heeft maar 1 kanaal en ook geen gainknop...

Mr.Jay
10 april 2004, 13:28
[quote="sash

Zal ie zeker weten geen last van hebben, want deze amp heeft maar 1 kanaal en ook geen gainknop...[/quote]

Het is inderdaad geen 4210, die had er de meesteproblemen mee.
Maar deze heb ik ook ghad met 2x12 uitvoering, die had hetook, hetzij iets minder storend
Een gainknop heeft ie zeker, heet alleen anders hier : PRE-AMP VOLUME.

JaY

Mr.Jay
10 april 2004, 19:58
Zal ie zeker weten geen last van hebben, want deze amp heeft maar 1 kanaal en ook geen gainknop...

( 2e posting, als 1e alsnog verschijnt ,sorry..)
Dit type heeft het inderdaad iets minder omdat de gainfaktor lager ligt, dan bij de 4210, die ik eigenlijk bedoelde.
Maar ook deze amp heb ik gehad in witte 2x12 uitvoering weliswaar > met hetzelfde euvel, in de hoogste standen van de gainknop alleen.
Heet hier dan niet "gain", maar gewoon "pre-amp", the same.

Heb later nog div. modellen uit die serie hier gehad voor onderhoud > zelfde effect steeds.
Koch kon het niet verklaren destijds ( 1990) , en Marshaal England wilde het blijkbaar niet verklaren, na mijn schrijven.
Een 4210 van ( ik dacht ) 1986 die ik daarna nog es gehad heb , had dit euvel niet meer.
Wellicht zoals ik al zei heeft niet iedereen het ervaren, en heb je er geen last van, prima.
Ik wist op gegeven moment precies hoe het zat, en kon er niet meer op spelen, want daar ga je je op fixeren, dus geen nood.
het zijn prima amps verder, heb er jaren met plezier op gespeeld en ooit de fout gemaakt om em te verkopen om de nw. 900 aan teschaffen, puur vanwege diens effectloop :oops:

JaY

Mr.Jay
11 april 2004, 10:48
[

Zal ie zeker weten geen last van hebben, want deze amp heeft maar 1 kanaal en ook geen gainknop...

( 3e poging... )Dit type heeft het inderdaad iets minder omdat de gainfaktor lager ligt, dan bij de 4210, die ik eigenlijk bedoelde.
Maar ook deze amp heb ik gehad in witte 2x12 uitvoering weliswaar > met hetzelfde euvel, in de hoogste standen van de gainknop alleen.
Heet hier dan niet "gain", maar gewoon "pre-amp".

Heb later nog div. modellen uit die serie hier gehad voor onderhoud > zelfde effect steeds.
Koch kon het niet verklaren destijds ( 1990) , en Marshall England wilde het blijkbaar niet verklaren, na mijn schrijven.
Een 4210 van 1986 die ik daarna nog es gehad heb , had dit euvel niet meer.
Wellicht zoals ik al zei heeft niet iedereen het ervaren en heb je er geen last van, prima.
Ik wist op gegeven moment precies hoe het zat en kon er niet meer op spelen, want daar ga je je op fixeren, dus geen nood.
het zijn prima amps verder, heb er jaren met plezier op gespeeld.
Hang es aan DEZE witte een 4x12 kast met Greenbacks……..

JaY

Dude
11 april 2004, 12:30
moet gewoon hetzelfde klinken als mn 2204 over mn 4x12 greenbacks toch ?

anyway ik ga zo eens kijken of ik dat volume verschil kan ontdekken als die het nog doet :oops: de kat heeft namelijk toen hij open lag mijn kleine lead 12 versterker van de kast gepleurt bovenop de preamp buizen van de 800 :evil:

BlackSun
11 april 2004, 12:51
"...de kat heeft namelijk toen hij open lag... "

Lollig zinnetje :lol:

Gave amp hoor, is tenmisnte weer es wat anders :)

sash
11 april 2004, 13:17
moet gewoon hetzelfde klinken als mn 2204 over mn 4x12 greenbacks toch ?



Ik denk dat deze geen 50W is? Of wel?

PeArLjAm
11 april 2004, 21:09
moet gewoon hetzelfde klinken als mn 2204 over mn 4x12 greenbacks toch ?



nou dat zou ik niet zomaar zeggen. Volgens mij heeft hij dezelfde voor- en eindtraop maar dat hoeft zeker niet te zeggen dat ze hetzelfde klinken. Een cabinetje met een g12t 75 watt speaker erin klinkt wel degelijk anders dan een 4x12 cabinet met greenbacks erin, maar dat ligt meer aan de cabinet/speakerconfiguratie dan aan de versterker zelf denk ik

Dude
12 april 2004, 00:31
sja ik heb ze open gemaakt en ze hebben exact dezelfde printplaten, zelfde merk tekentjes er op zeg maar ST202 ofzo, en ze zijn allebei 50 watt.

De combo heeft alleen Ruby voorbuizen en Sovtek eind, mn 2204 heeft Svetlana buisjes.

En natuurlijk klinken de speaker combinaties anders maar op huiskamer volume klinken ze echt vrijwel gelijk.

sash
12 april 2004, 12:57
Op huiskamervolume klinkt een Valvestate ook hetzelfde :D

Dude
13 april 2004, 00:28
sja... als je heel zwart wit denkt wel ja hahaha toch is de realiteit anders

habberdoedas
5 mei 2004, 16:47
Kicke versterker Dude.

Heb er destijds ook een gehad. Dat was in de jaren 80. Ik kocht die amp toen bij m'n lokale gitaarboer. Was er meteen verliefd op. Wat een klein brul monstertje. Ik nam hem voor het eerst mee naar de band en iedereen meteen van Zo'n klein versterkertje dat zal wel niet veel zijn. Todat ik dat kleine duiveltje eens flink op z'n donder gaf. Je had die smoelen moeten zien.... Heb hem destijds verkocht i.v.m. aanschaf van een ander jcm 800 van Marschall. Stom stom stom heb er nog steeds spijt van. Daarna ben ik nooit meer zo'n witte tegengekomen.... Heel veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken denk ik. Mazzelaar.......

habberdoedas
5 mei 2004, 16:49
Kicke versterker Dude.

Heb er destijds ook een gehad. Dat was in de jaren 80. Ik kocht die amp toen bij m'n lokale gitaarboer. Was er meteen verliefd op. Wat een klein brul monstertje. Ik nam hem voor het eerst mee naar de band en iedereen meteen van Zo'n klein versterkertje dat zal wel niet veel zijn. Todat ik dat kleine duiveltje eens flink op z'n donder gaf. Je had die smoelen moeten zien.... Heb hem destijds verkocht i.v.m. aanschaf van een ander jcm 800 van Marschall. Stom stom stom heb er nog steeds spijt van. Daarna ben ik nooit meer zo'n witte tegengekomen.... Heel veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken denk ik. Mazzelaar.......

franklyn
26 juni 2006, 12:37
Ik heb een witte marshall jcm800 buikkast.
Volgens mij 4*10".
Weet iemand hoe ik er achter kom uit welk jaar hij komt?
Frank

Mr.Jay
26 juni 2006, 15:59
Ik heb een witte marshall jcm800 buikkast.
Volgens mij 4*10".
Weet iemand hoe ik er achter kom uit welk jaar hij komt?
Frank

Ik denk uit het najaar
JaY

Toaster
26 juni 2006, 16:07
Typische winterkleur hoor...

Volgens mij meer uit een winters jaar

Mr.Jay
26 juni 2006, 18:31
Ik heb een witte marshall jcm800 buikkast.
Volgens mij 4*10".
Weet iemand hoe ik er achter kom uit welk jaar hij komt?
Frank

Vlg. mij zijn die witte altijd 4x12 geweest.
1983 was het witte jubileumjaar.

JaY

Chris Winsemius
26 juni 2006, 21:06
Ik heb een witte marshall jcm800 buikkast.
Volgens mij 4*10".
Weet iemand hoe ik er achter kom uit welk jaar hij komt?
Frank

Ivm/ondanks alle grappen (toffe, Jay!): wat zijn de afmetingen en zie je 'n typenummer op de achterkant staan?

matto
2 juli 2006, 12:43
mooi ding. Klinkt ie ook zo mooi als die eruit ziet?

Nico

Wat zie je dan?

Rude Perception
2 juli 2006, 13:00
Ben ik nou de enige die kruisjes ziet staan???

Ik wil hem namelijk dus echt wel effe zien he ;)

Rude Perception
2 juli 2006, 14:27
ooit waren er foto's...

:mad: grrrrrrrrrrrr...

kom terug fotootjes!!!:)