PDA

View Full Version : Settings Powerball



Useless
7 april 2004, 17:37
http://www.rocksolidamps.com/

Op deze site onder sound bytes is een clip te vinden van de Powerball
Weet er per ongeluk iemand de settings van deze eerste clip :???:

maarten
7 april 2004, 19:50
geen idee. ff proberen zou ik zeggen.

hoewel de mijne toch beter klinkt dan dat. wat een dun geluidje zeg

andy
7 april 2004, 23:01
Zo te horen minder laag en meer hoog en mid dan ik gebruik.

Raffel
8 april 2004, 08:55
he bah, zo stel je een PB toch niet in :razz:

Meer laag!!!

Negative K3 fan
8 april 2004, 10:50
ik vind de toon wel leuk, iets te veel gain imo, had wel iets minder gemogen. Maarja, settings, in het echt zullen die settings toch anders klinken dan op deze opname.

andy
8 april 2004, 10:51
he bah, zo stel je een PB toch niet in :razz:

Meer laag!!!
Hehehehehehe,
Precies, de Powerball klinkt daar bijna als een transistor kras bak. :wink:

skabouter
8 april 2004, 11:19
ach, alles klinkt toch bagger wat je opneemt. de ware aard en kracht van de amp komt er nooit doorheen.

die site kende ik al, maar leuk: het viel me net op dat er clips van yoeri bijstaan :)

Raffel
8 april 2004, 12:22
haha, toch niet van die powerball hoop ik dan :-D

Een amp zal in het echt inderdaad altijd beter klinken, maar met een paar mics (het liefst 3) kun je het geluid wel goed benaderen

1 in het midden van cab , 1 op de rand van een speaker, 1 verder van de amp af.

skabouter
8 april 2004, 14:39
toch is het nooit echt. alleen een redelijke benadering vna wat voicings. punch en power krijg je vaak niet goed mee. helemaal jammer bij een amp als de powerball

toch wel raar, btw. er staan Pantera clips bij. en dat album heb ik ook, er staat in dat Darrel op Randall speeld. maar die powerball clips zijn NAGENOEG hetzelfde. het album is btw uit 1990. was de PB er toen al ?
hou oud is die eigenlijk

Raffel
9 april 2004, 10:09
volgens mij speelt Dimebag al sinds de steentijd op z'n Randall Warhead.

Powerball is in 2002 geintroduceerd op de Musikmesse volgens mij. Daarna ging ie in produktie.

BLOK182
9 april 2004, 10:30
Dimebag is idd altijd al Randall geweest, en die powerball is der "net" een jaar of 2. Maar tis gewoon een heel droog scheurgeluidje, dus het kan idd goed dat een powerball dergelijk soundje behoorlijk goed kan nabootsen.

Raffel
9 april 2004, 13:48
ik wil niet mierenneuken, maar ik dacht dat Dimebag altijd (live iig) een dikke chorus door z'n geluid heen had zitten, zodat z'n pinched harmonics goed doorkomen, dus dan is het niet echt een droog geluid

skabouter
9 april 2004, 18:49
blok bedoeld niet dat gezeik met wet/dry. gewoon droge scheurtone denk ik. ah, die powerball klinkt hier dan best hetzelfde als die warhead. leuk nagebootst, ik hoorde het vershcil bijna niet.
en het verbaast me dat de PB pas 2 jaar oud is. ik dacht ouder.....