PDA

View Full Version : Nieuwe Red Snapper



Antal
7 april 2004, 15:14
Test

Antal
7 april 2004, 15:24
Ik zag op musiktoyz.com dat er een nieuwe versie is van de Red Snapper:

http://www.musictoyz.com/images/jpg/menred.jpg

Hij heeft een xtra toneknop en hij is goedkoper! Iemand hem al geprobeert? Als hij hetzelfde klinkt is hij nu wel errug interessant....

marc_o
7 april 2004, 15:29
Ik zag op musiktoyz.com dat er een nieuwe versie is van de Red Snapper:

http://www.musictoyz.com/images/jpg/menred.jpg

Hij heeft een xtra toneknop en hij is goedkoper! Iemand hem al geprobeert? Als hij hetzelfde klinkt is hij nu wel errug interessant....

Als hij hetzelfde klinkt, doet die toneknop dus niets........



oh sorry.....TOOOOOONEEEknop

PeArLjAm
7 april 2004, 15:51
cool nu word mijn oude red snapper meer waard hoop ik :D Het schijnt dat die nieuwe een printplaat hebben ipv ptp bedrading, wat kosten drukt uiteraard. Maar of het verschill hoorbaar is? :???: Misschien wel wat goedkopere componenten omdat hij in prijs is gezakt ook.

Mitch
7 april 2004, 18:22
In versterkers mag dat een voordeel zijn, voor pedalen vind ik van niet.
Ik vind deze prijs wel een stuk aantrekkelijker.
Ik heb een week of twee geleden ook geprobeerd dit als topic te posten, maar ja........een server met een eigen willetje hè ? :-?

Antal
7 april 2004, 18:56
@marc: Ben ik niet helemaal met je eens. Hij kan best hetzelfde klinken alleen met iets meer mogelijkheden om je geluid te shapen...

Lucky
7 april 2004, 19:20
hmmmmm
voelt een beetje als incashen op iets waar je de ontwikkelkosten al uit hebt gehaald.
net zoals dat duo pedaal wat ie een paar maanden geleden op de markt bracht.
je kunt je afvragen...wat maakt meer verschil...het "andere" geluid (of de mogelijkheden die je er bij krijgt) of het idee dat je dat allemaal krijgt.

sash
7 april 2004, 20:38
Ik denk om eerlijk te zijn dat deze slechter is. Mede vanwege de extra toonknop.

X-Pensive Wino
7 april 2004, 22:38
en die ouwe ziet er mooier uit

Mithrandir
7 april 2004, 22:40
Ja, dat vind ik ook, deze ziet er wat "goedkoop" uit. En sash, waarom zou hij per se slechter klinken door die extra tone-knop?

jpb
7 april 2004, 23:22
http://musictoyz.infopop.cc/eve/ubb.x?a=tpc&s=6476029571&f=4066066091&m=391108155

sash
8 april 2004, 00:11
Ja, dat vind ik ook, deze ziet er wat "goedkoop" uit. En sash, waarom zou hij per se slechter klinken door die extra tone-knop?

Mijn persoonlijke ervaring is dat hoe meer toonknoppen, des te doffer en onnatuurlijk het geluid wordt.

Kijk maar naar Fulltone '69 en MJM London Fuzz. Van beide is het fuzz circuit gelijk, maar door de extra knoppen op de Fulltone klinkt ie meer bagger.

idno
8 april 2004, 08:26
:oops: kan iemand mij eigenlijk vertellen wat die Red Snapper eigenlijk is/doet?? :oops: :oops: :oops:

PeArLjAm
8 april 2004, 09:40
:oops: kan iemand mij eigenlijk vertellen wat die Red Snapper eigenlijk is/doet?? :oops: :oops: :oops:

het is een overdrive jongeman. Oftewel hij voegt wat extra gain toe aan je geluid.

idno
8 april 2004, 09:50
:) danku, ik ben weer bij

Antal
8 april 2004, 13:42
Hij zou dus minder goed zijn volgens jullie, maar niemand die het zeker weet, want niemand heeft hem dus blijkbaar al gehoord....

Antal
8 april 2004, 13:47
Ik vind het er trouwens beter uitzien als die ouwe....

robzilla
8 april 2004, 20:51
Ik vind het er trouwens beter uitzien als die ouwe....

Nee man, oud en versleten heeft stijl :D

sash
9 april 2004, 13:05
Ik vind het er trouwens beter uitzien als die ouwe....

Nee man, oud en versleten heeft stijl :D

Hell yeah! :D

Dit gaat erg richting de Toadworks looks. Wannabe boutique dus.

De ouwe Snapper was duidelijk 'homemade' maar daardoor was ie juist zo cool hahaha :D

The Thumb
9 april 2004, 14:36
blijft die oude versie eigenlijk bestaan, en wordt dit de low budget version, of gaat die oude er echt uit?

sash
9 april 2004, 15:16
Dat zou ik niet weten. Ik ben bang dat de oude er op den duur uitgaat en dat binnenkort alle oude versies van Menatone eruit gaan en er nieuwe budgetversies van komen.

Antal
9 april 2004, 15:20
Wannabe boutique dus.

Jaja, voor jullie is het alleen maar goed genoeg als het echt 'boutique' is. Nou, dat interesseert me dus geen ruk. Het gaat er om hoe hij klinkt. Als hij gewoon goed klinkt lijkt het me een erg interessant pedaal.

Boutique....http://www.click-smilies.de/sammlung0304/wuerg/vomit-smiley-026.gif



blijft die oude versie eigenlijk bestaan, en wordt dit de low budget version, of gaat die oude er echt uit?

Geen idee, de site van Menatone is nog 'under construction', dus wie het weet mag het zeggen...!

sash
9 april 2004, 16:11
Wannabe boutique dus.

Jaja, voor jullie is het alleen maar goed genoeg als het echt 'boutique' is. Nou, dat interesseert me dus geen ruk. Het gaat er om hoe hij klinkt. Als hij gewoon goed klinkt lijkt het me een erg interessant pedaal.

Boutique....

Met boutique bedoel ik dus juist dat het goed klinkt. Tubescreamer klonen, met een paar mods of Fuzz Face klonen met een paar mods noem ik wannabe boutique (zie Fulltone). Geen wonder dat het dus kut klinkt.

De dingen van Toadworks die ik uitgeprobeerd heb waren stuk voor stuk bagger. Goedkopere onderdelen en lopende band werk.
Bewijst maar weer dat produkten die op grote schaal gemaakt worden minder goed zijn dan produkten waar stuk voor stuk aandacht aan wordt besteed.

Een gemodde TS9 van Keeley vond ik dan ook beter klinken dan een Barber Direct Drive.

Lucky
9 april 2004, 16:52
Wannabe boutique dus.

Jaja, voor jullie is het alleen maar goed genoeg als het echt 'boutique' is.

Jullie?

sinds wanneer spreekt een iemand voor meerderen hier?

Antal
9 april 2004, 17:21
Met boutique bedoel ik dus juist dat het goed klinkt. Tubescreamer klonen, met een paar mods of Fuzz Face klonen met een paar mods noem ik wannabe boutique (zie Fulltone). Geen wonder dat het dus kut klinkt.

Dus als het geen boutique is dan klinkt het gelijk kut? En iets is wel boutique als het goed klinkt? Ik heb best pedalen die ik goed vind, die echt verre van boutique zijn hoor! Ik zie ook niet helemaal waarom een gemodde FF kloon gelijk slecht zou zijn. Misschien dat jij het nix vind, maar waarom zou dat niet goed kunnen zijn?


De dingen van Toadworks die ik uitgeprobeerd heb waren stuk voor stuk bagger. Goedkopere onderdelen en lopende band werk.
Bewijst maar weer dat produkten die op grote schaal gemaakt worden minder goed zijn dan produkten waar stuk voor stuk aandacht aan wordt besteed.

Toadworks ken ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen. En dat van die goedkope onderdelen dat is ook wel logisch. Maar ga me niet vertellen dat jij het verschil hoort tussen lopendeband werk en handgemaakte spullen met dezelfde onderdelen.


Een gemodde TS9 van Keeley vond ik dan ook beter klinken dan een Barber Direct Drive.

Dus een Keeley ts9 is wel weer boutique...?

Maar goed, wat ik dus probeer te zeggen is dat ik een heleboel boutique dingen gewoon behoorlijk overschat vind.

sash
9 april 2004, 17:24
Ik zal eerlijk met je zijn. Ik hoor geen verschil tussen lopende band werk of handgemaakt. Ik hoor ook geen verschil tussen modeling en buizen.

Ik hoor enkel het verschil tussen een goed of slecht klinkend iets. 9 van de 10 is het slechte modeling of lopende band werk.

robzilla
11 april 2004, 00:57
Weet iemand nog een oude te koop staan?

sash
11 april 2004, 01:31
Ik had de mijne te koop staan. Deze week verkocht aan Guitarmaster.

Nicci
11 april 2004, 10:47
Ik zal eerlijk met je zijn. Ik hoor geen verschil tussen lopende band werk of handgemaakt. Ik hoor ook geen verschil tussen modeling en buizen.

Ik hoor enkel het verschil tussen een goed of slecht klinkend iets. 9 van de 10 is het slechte modeling of lopende band werk.

hier begrijp ik niet zo veel van. je hoort geen verschil, maar 9 van de 10 keer is modeling of lopende band werk slechter?

de meeste pedalen zijn een herhaling van zichzelf of andere pedalen. boetiek of niet. de meeste 'nieuwe'pedalen zijn slechts op de markt gezet als een nieuw smaakje. net zoals pickwick op een goed moment kersenthee ging verkopen. en daarna zoethouthee. etc.

sash
11 april 2004, 13:06
hier begrijp ik niet zo veel van. je hoort geen verschil, maar 9 van de 10 keer is modeling of lopende band werk slechter?

.


Je moet het je zo voorstellen. Je a/b'ed 2 pedalen. De ene is lopende band werk of modeling crap en de andere handgebouwd met veel aandacht en goeie parts.
Ik kan je niet vertellen welk pedaal gemaakt is aan een lopende band, maar ik kan je wel vertellen welke beter is en 9 van de 10 keer is dat de handgebouwde.

Speeddemon
11 april 2004, 13:32
Sash, kun je mij eens wat meer vertellen over de componenten gebruikt in Toadworks spul?

Ik ben namelijk iets aan t bouwen, wat qua aantal potmeters, behuizing, leds en switches enigzins overeenkomt met de Toadworks Death Rattle, en ik verbaas me dat hij die pedalen voor $149 kan verkopen, terwijl ik aan onderdelen alleen al 120-130$ kwijt ben. Dan is er nog geen gat
geboord, decal geprint, behuizing gespoten of component gesoldeerd.
Ik ben dus bang dat als die klaar zijn, en ik GA er meer van maken om te verkopen, we al aan de $225-250 zitten te denken.

Maar goed, mijn spul is handwerk, hoogwaardige componenten (al beweert mijn elektraboer dat wij gitaristen het verschil tussen koolfilm en metaalfilm weerstanden echt niet gaan horen).

Mithrandir
11 april 2004, 15:56
... zo nu staat speeddemon's bericht er tenminste ook...

ga verder jongens

Robbert
11 april 2004, 16:18
Betreft Toadworks, die vallen in dezelfde catagorie als Analogman en Keeley. Die gebruiken ook PCB's en hoogwaardige componenten. Wanneer je zegt dat Toadworks niet langer boutique is, geldt dat ook voor de andere twee.

In mijn optiek is een pedaal boutique, zolang het niet bij Feedback verkocht wordt.


Die Death rattle is betaalbaar, omdat er groot wordt ingekocht.
Op Harmony-central vertelde Ryan dat hij voor 5000 USD aan behuizingen had aangeschaft.
Overigens, de HC-special (120 USD) was niet winstgevend, maar pure kostprijs.

Overigens is ook de Death rattle met de hand gesoldeerd.

robzilla
11 april 2004, 18:23
Ik had de mijne te koop staan. Deze week verkocht aan Guitarmaster.


:evil:

GuitarMaster
11 april 2004, 19:41
:-D

LordRiffenstein
12 april 2004, 00:47
Je moet het je zo voorstellen. Je a/b'ed 2 pedalen. De ene is lopende band werk of modeling crap en de andere handgebouwd met veel aandacht en goeie parts.
Ik kan je niet vertellen welk pedaal gemaakt is aan een lopende band, maar ik kan je wel vertellen welke beter is en 9 van de 10 keer is dat de handgebouwde.

En als je zo´n a/b-test doet, luister je dan met je oren of je ogen? :razz:

Nicci
12 april 2004, 11:15
hier begrijp ik niet zo veel van. je hoort geen verschil, maar 9 van de 10 keer is modeling of lopende band werk slechter?

.


Je moet het je zo voorstellen. Je a/b'ed 2 pedalen. De ene is lopende band werk of modeling crap en de andere handgebouwd met veel aandacht en goeie parts.
Ik kan je niet vertellen welk pedaal gemaakt is aan een lopende band, maar ik kan je wel vertellen welke beter is en 9 van de 10 keer is dat de handgebouwde.

en dus ga je op zoek naar het lopende band werk dat 1 op de 10 keer beter klinkt . . . . . . .
want als lopende band werk 1 op de 10 keer beter klinkt is dat een prestatie van formaat. zeker tegen de prijs die je voor lopende band werk betaalt.

sash
12 april 2004, 12:54
hier begrijp ik niet zo veel van. je hoort geen verschil, maar 9 van de 10 keer is modeling of lopende band werk slechter?

.


Je moet het je zo voorstellen. Je a/b'ed 2 pedalen. De ene is lopende band werk of modeling crap en de andere handgebouwd met veel aandacht en goeie parts.
Ik kan je niet vertellen welk pedaal gemaakt is aan een lopende band, maar ik kan je wel vertellen welke beter is en 9 van de 10 keer is dat de handgebouwde.

en dus ga je op zoek naar het lopende band werk dat 1 op de 10 keer beter klinkt . . . . . . .
want als lopende band werk 1 op de 10 keer beter klinkt is dat een prestatie van formaat. zeker tegen de prijs die je voor lopende band werk betaalt.

Dude je begrijpt wat ik bedoel. Als jij nou zo graag wilt mierenneuken...

@Speeddemon: Dat die gasten van Toadworks iets zo goedkoop kunnen maken licht er denk ik aan dat hun 1000 dingen van een onderdeel kopen. Gaat natuurlijk veel goedkoper. De printplaten worden dus ook op grotere schaal gemaakt en de onderdelen goedkoper.

Dirtypool
13 april 2004, 02:59
Ik heb net op de site van Everman jouw mp3tje beluisterd, Sash.
Goed werk! Als er Ronny Earl bij had gestaan, had ik het geloofd. :)

Grtz Richard

sash
14 april 2004, 00:46
Hmm ik denk niet dat je mij een groter compliment kan geven :D

Thnx!

jpb
14 april 2004, 08:07
Wie is Ronnie Earl????? :o :o

sash
14 april 2004, 14:38
Schaam je! :D

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00008J2PR/qid=1081946197/sr=8-2/ref=pd_ka_2/103-8940825-6463063?v=glance&s=music&n=507846

Scroll hier eens naar beneden en luister naar Hey José en maak kennis ;)

robzilla
25 april 2004, 00:37
shopje! Iemand al wat meer gehoord van dit pedaaltje? Weet iemand wat soundclips te staan van zowel de oude als de nieuwe? Ik ken de pedalen niet echt namelijk..

Roel
25 april 2004, 02:39
Ik heb een "oude" Red Snapper; prima pedaaltje om m'n amps op hun donder te geven. Werkt het beste met een amp die al bijna over z'n nek gaat.