PDA

View Full Version : waarom geen 2e hands powerball te vinde?



jw009
7 april 2004, 13:54
Hallo
Ik ben nou ongeveer iets van 3/4 weken opzoek naar een ENGL Powerball Head :razz: , maar heb nog geen enkele 2e hands ergens gezien.
Zijn ze er 2e hands gewoon haast niet of moet ik meer gedult/geluk hebben?

andy
7 april 2004, 13:59
Ik heb er nog nooit een tweede hands gezien. Misschien dat je in Duitsland meer succes hebt. Maar zo"n goede versterker wil je ook niet verkopen. :wink:

jw009
7 april 2004, 14:17
hhehe :) daar vreesde ik ook al voor, dus hij is echt zo goed.. mhh binnenkort echt is ff uit proberen

Negative K3 fan
7 april 2004, 14:18
omdat ze nog niet zo heel lang uit zijn.

LordRiffenstein
7 april 2004, 14:26
omdat ze nog niet zo heel lang uit zijn.

Ja 2 jaar is echt nog niet lang voor een versterker :roll: :roll: :roll:

Negative K3 fan
7 april 2004, 14:29
twinr everbs bestaan al zowat 50 jaar en toch zie je ze maar eens in de zoveel tijd op marktplaats of gitaarmarkt...

LordRiffenstein
7 april 2004, 14:32
twinr everbs bestaan al zowat 50 jaar en toch zie je ze maar eens in de zoveel tijd op marktplaats of gitaarmarkt...

Bedankt om zelf nog eens te bewijzen dat je eerst post bullshit was!!!!

gerrekat
7 april 2004, 14:45
inderdaad.... :roll: koop nou verd*mme eens een herbert en maak clips om iedereen van je gelijk te overtuigen, waarom heb je in godsnaam zo'n hekel aan ENGL?

POWERBALLs zijn gewoon gewild en goed daarom zie je ze bijna niet tweedehands en als je ze ziet betaal je bijna de nieuwprijs!

Op ebay Duitsland heb ik er wel eens eentje gezien....maar hier kan ik me niet heugen!


Die van mij gaat iig niet weg!

Josdevos
7 april 2004, 15:18
Inderdaad. Heb er af en toe wel eentje gezien maar dan betaal je nog tegen de €1350 à €1400.
XXX niks voor je? :roll:

jw009
7 april 2004, 15:43
nope

Negative K3 fan
7 april 2004, 15:48
wtf, ik bedoel hier niets negatiefs mee, maar als powerballs nou iets langer zouden bestaan zouden er heus wel meer tweedehands worden aangeboden, ik ontken absoluut niet dat de gebruikers ervan erg tevreden zijn over de powerball. MAAR dat wil niet zeggen dat het meteen de belangrijkste factor is in deze kwestie, het speelt natuurlijk wel mee, maar ik denk dat die factor significant kleiner is dan de factor dat de amp nog niet zo heel erg lang uit is, dat en de combinatie van de prijs ervan (dure dingen denk je beter over na voor de aankoop en doe je minder snel weg) zorgen ervoor dat ze nauwelijks 2e hands te zien zijn, de gewildheid verklaard de hoge tweedehands prijzen ervan.

en gerrekat, jiuj geeft aan dat de gewildheid ervoor zorgt dat ze weinig tweedehands zijn te zien (althans, dat maak ik op uit je zin), dat is natuurlijk bullshit.

PeArLjAm
7 april 2004, 15:50
beetje domme onderbouwing len.. Ik bedoel ik hoor toch van best veel mensen dat ze een powerball hebben, en een goede reden dat je ze niet 2ehands ziet is omdat het misschien wel goede versterkers zijn :???:


:lol:

Negative K3 fan
7 april 2004, 15:52
beetje domme onderbouwing len.. Ik bedoel ik hoor toch van best veel mensen dat ze een powerball hebben, en een goede reden dat je ze niet 2ehands ziet is omdat het misschien wel goede versterkers zijn :???:


:lol:

ja, maar ze bestaan nog maar net twee jaar... zo 'kort' na de introductie van die dingen zie je ze inderdaad vrij weinig tweedehands, ik vermoedt dat het de komende jaren wel zal stijgen (het aanbod ervan), maar misschien/waarschijnlijk zullen ze niet zoveel worden aangeboden als andere versterkers omdat de mensen die ze hebben er zo tevreden over zijn omdat het goede versterkers zijn, maar op deze termijn ligt het er nog vooral aan dat ze nog maar net uit zijn.

PeArLjAm
7 april 2004, 15:56
beetje domme onderbouwing len.. Ik bedoel ik hoor toch van best veel mensen dat ze een powerball hebben, en een goede reden dat je ze niet 2ehands ziet is omdat het misschien wel goede versterkers zijn :???:


:lol:

ja, maar ze bestaan nog maar net twee jaar... zo 'kort' na de introductie van die dingen zie je ze inderdaad vrij weinig tweedehands, ik vermoedt dat het de komende jaren wel zal stijgen (het aanbod ervan), maar misschien/waarschijnlijk zullen ze niet zoveel worden aangeboden als andere versterkers omdat de mensen die ze hebben er zo tevreden over zijn omdat het goede versterkers zijn, maar op deze termijn ligt het er nog vooral aan dat ze nog maar net uit zijn.

daar ben ik het ook mee eens, maar vond de vergelijking met een twin een beetje krom hehe :P Bovendien word boutique ook steeds betaalbaarder, dus hierdoor zou je ook wel eens een stijging in het aanbod van 2e hands engl kunnen zien (maar dat komt door de euro), mensen die een andere en/of betere boutique amp willen.

gerrekat
7 april 2004, 16:07
wtf, ik bedoel hier niets negatiefs mee, maar als powerballs nou iets langer zouden bestaan zouden er heus wel meer tweedehands worden aangeboden, ik ontken absoluut niet dat de gebruikers ervan erg tevreden zijn over de powerball. MAAR dat wil niet zeggen dat het meteen de belangrijkste factor is in deze kwestie, het speelt natuurlijk wel mee, maar ik denk dat die factor significant kleiner is dan de factor dat de amp nog niet zo heel erg lang uit is, dat en de combinatie van de prijs ervan (dure dingen denk je beter over na voor de aankoop en doe je minder snel weg) zorgen ervoor dat ze nauwelijks 2e hands te zien zijn, de gewildheid verklaard de hoge tweedehands prijzen ervan.

en gerrekat, jiuj geeft aan dat de gewildheid ervoor zorgt dat ze weinig tweedehands zijn te zien (althans, dat maak ik op uit je zin), dat is natuurlijk bullshit.


nee dat is geen bullshit heb nog nog iemand gehoord die hem verkocxht heeft, alleen een paar op HCAF die er vervolgens weer een teruggekocht hebben cq. mensen die iedere week een andere amp schijnen te hebben!

Het is gewoon zo dat als iets goed in de smaak valt je het niet veel tweedehands ziet en als dat wel zo is de prijzen nog erg hoog zijn.

dat is een simpel gegeven lijkt mij....de POWERBALL bestaat toch al 2 a 3 jaar dus de wittebroodsweken zijn nu wel over.
En geloof me er zijn er heel wat in omloop, dus blijkbaar is de omloopsnelheid behoorlijk laag je ziet ze niet tot nauwelijks tweedehands.

Negative K3 fan
7 april 2004, 16:09
wtf, ik bedoel hier niets negatiefs mee, maar als powerballs nou iets langer zouden bestaan zouden er heus wel meer tweedehands worden aangeboden, ik ontken absoluut niet dat de gebruikers ervan erg tevreden zijn over de powerball. MAAR dat wil niet zeggen dat het meteen de belangrijkste factor is in deze kwestie, het speelt natuurlijk wel mee, maar ik denk dat die factor significant kleiner is dan de factor dat de amp nog niet zo heel erg lang uit is, dat en de combinatie van de prijs ervan (dure dingen denk je beter over na voor de aankoop en doe je minder snel weg) zorgen ervoor dat ze nauwelijks 2e hands te zien zijn, de gewildheid verklaard de hoge tweedehands prijzen ervan.

en gerrekat, jiuj geeft aan dat de gewildheid ervoor zorgt dat ze weinig tweedehands zijn te zien (althans, dat maak ik op uit je zin), dat is natuurlijk bullshit.


nee dat is geen bullshit heb nog nog iemand gehoord die hem verkocxht heeft, alleen een paar op HCAF die er vervolgens weer een teruggekocht hebben cq. mensen die iedere week een andere amp schijnen te hebben!

Het is gewoon zo dat als iets goed in de smaak valt je het niet veel tweedehands ziet en als dat wel zo is de prijzen nog erg hoog zijn.

dat is een simpel gegeven lijkt mij....de POWERBALL bestaat toch al 2 a 3 jaar dus de wittebroodsweken zijn nu wel over.
En geloof me er zijn er heel wat in omloop, dus blijkbaar is de omloopsnelheid behoorlijk laag je ziet ze niet tot nauwelijks tweedehands.

Je leest het verkeerd, de gewildheid van iets verandert geenszins het 2e hands aanbod, enkel de prijs van de 2e hands aangeboden dingen, maar dat is muggeziften, ik geef je trouwens niet geheel ongelijk,w ant eigelijk kun je het niet weten tenzij je een groot onderzoek instelt.

andy
7 april 2004, 17:11
Hier in het noorden zie je nog relatief weinig Powerballs. Ik heb al menige gitarist met een harde plasser in de repetitieruimte gehad die even over de Powerball wilde blazen. :wink:

gerrekat
7 april 2004, 18:13
Ik denk niet dat veel mensen hun PB zullen verkopen omdat het ene zeeg goede amp is voor een gelikte prijs....dat is toch wel een van de redenen dat er niet veel tweedehands zijn laten we het daarop houden!

ENGLs zijn gewoon erg in trek, tweedehands kun je er een hoop voor vangen, veel andere merken hebben een veel lagere resale waarde, maar dat heeft natuurlijk ook weer ,met het aanbod te maken!

Er staan 100.000 Marshalls te koop nogal logisch dat die tweedehands minder resale value hebben

Mark S
7 april 2004, 19:39
bij http://www.klundertmuziek.nl is een nieuwe Powerball €1436...ik heb het vermoeden (ook gezien het aanbod) dat een 2ehands daar niet ver onder zal liggen.... :roll:

jw009
7 april 2004, 20:02
ja deze had ik ook op het oog, alleen zou het ook wel eens zonder btw kunnen zijn. Zou wel een smerig trucje zijn, ik heb ze gemailt vandaag maar nog geen antwoord gekregen hier over

Mark S
7 april 2004, 20:05
klopt, dat vermoeden had ik ook, maar als het inclusief is snap ik niet waarom "we" nog naar Duitsland zouden gaan...

laat 't ff weten!

andy
7 april 2004, 23:04
Hoeveel is het BTW tarief tegenwoordig? 17,5 procent?? Ik heb in Nederland nog geen nieuwe Powerball beneden de 1599 euro gezien. Ik heb er zelf 1750 euro voor betaald, maar dat was inclusief de footswitch.

maarten
7 april 2004, 23:58
Hoeveel is het BTW tarief tegenwoordig? 17,5 procent?? Ik heb in Nederland nog geen nieuwe Powerball beneden de 1599 euro gezien. Ik heb er zelf 1750 euro voor betaald, maar dat was inclusief de footswitch.

1750 :o


damn, ben ik blij dat keulen vlakbij ligt voor mij :dontgeti:

gerrekat
8 april 2004, 08:08
In Rotterdam kosstie ie ook 1699 ex. footswitch, die ook nog eens zo'n 150 kost, hier ben je snel 1800 kwijt voor het compltete setje!

Ik was iets van 1500 kwijt bij Beyers.

Raffel
8 april 2004, 08:51
1475 bij Beyers, inclusief V30's cab en footswitch voor 2250 toen ik hem kocht.

Ik vind 2,5 jaar uit ook al een behoorlijke tijd. Net of je 50 jaar nodig hebt om te beslissen of een amp je ligt of niet. Daar ben je binnen een paar maanden echt wel achter. Dus als het dan zo'n slechte amps waren, dan stonden ze nu allemaal al op e-bay. Maar dat is dus niet zo, dus ik verklaar bij deze AL JULLIE POSTS BULLSHIT :-D

andy
8 april 2004, 10:54
Hoeveel is het BTW tarief tegenwoordig? 17,5 procent?? Ik heb in Nederland nog geen nieuwe Powerball beneden de 1599 euro gezien. Ik heb er zelf 1750 euro voor betaald, maar dat was inclusief de footswitch.

1750 :o


damn, ben ik blij dat keulen vlakbij ligt voor mij :dontgeti:

Ik heb er ook over gedacht om mijn Powerball in Duitsland te kopen, maar dat was voor mij wel een aardig stukje rijden. En ik dacht: Stel er is iets mee, dan kun je weer helemaal terug naar de winkel in Duitsland. En dat was achteraf een juiste voorspelling, want er was iets mee.

Negative K3 fan
8 april 2004, 11:07
btw is trouwens 19%

Marc Oblivian
8 april 2004, 11:27
beetje domme onderbouwing len.. Ik bedoel ik hoor toch van best veel mensen dat ze een powerball hebben, en een goede reden dat je ze niet 2ehands ziet is omdat het misschien wel goede versterkers zijn :???:


:lol:

ja, maar ze bestaan nog maar net twee jaar... zo 'kort' na de introductie van die dingen zie je ze inderdaad vrij weinig tweedehands, ik vermoedt dat het de komende jaren wel zal stijgen (het aanbod ervan), maar misschien/waarschijnlijk zullen ze niet zoveel worden aangeboden als andere versterkers omdat de mensen die ze hebben er zo tevreden over zijn omdat het goede versterkers zijn, maar op deze termijn ligt het er nog vooral aan dat ze nog maar net uit zijn.

Hier spreek je jezelf een beetje tegen:
Je zegt dat de eerste termijn na het uitkomen van de versterker deze nog niet wordt aangeboden puur vanwege het feit dat het nog maar zo kort na de introductie is.
Na het verstrijken van deze periode ligt de moeilijke verkrijgbaarheid van een 2de hands Powerball volgens jou meer aan het feit dat de eigenaars er zo tevreden mee zijn.
Wat je dus feitelijk zegt is dat de eerste 2 jaar ofzo het moeilijke verkrijgen niet aan de tevredenheid van de eigenaren (en dus de kwaliteit van de amp) ligt, maar dat dat pas een factor wordt na een paar jaar.
Je beweert dus dat de bezitters pas na een paar jaar een goed oordeel kunnen vormen over de vraag of zij de door hun aangekochte amp goed of slecht vinden klinken. :o
Ik denk dat je wel beter weet: jij doet er toch ook geen 3 jaar over om te kunnen beoordelen of je de Herbert wel of niet okee vindt ?
(1 speelbeurtje was voor jou als ik het me goed herinner al afdoende). :-D

I rest my case :razz:

Marc Oblivian
8 april 2004, 11:29
Hier in het noorden zie je nog relatief weinig Powerballs. Ik heb al menige gitarist met een harde plasser in de repetitieruimte gehad die even over de Powerball wilde blazen. :wink:

Jammer toch dat ik weinig vrouwelijke gitaristen(s) ken als ik dit zo lees :-D

andy
8 april 2004, 11:38
Hier in het noorden zie je nog relatief weinig Powerballs. Ik heb al menige gitarist met een harde plasser in de repetitieruimte gehad die even over de Powerball wilde blazen. :wink:

Jammer toch dat ik weinig vrouwelijke gitaristen(s) ken als ik dit zo lees :-D

Hehehehe, ik ken er wel een paar, maar ik denk dat als ik die op de Powerball met mijn afstelling laat spelen de trillingen alleen al voldoende zullen zijn om...... nou ja vul maar in. :P

Marc Oblivian
8 april 2004, 12:05
Hier in het noorden zie je nog relatief weinig Powerballs. Ik heb al menige gitarist met een harde plasser in de repetitieruimte gehad die even over de Powerball wilde blazen. :wink:

Jammer toch dat ik weinig vrouwelijke gitaristen(s) ken als ik dit zo lees :-D

Hehehehe, ik ken er wel een paar, maar ik denk dat als ik die op de Powerball met mijn afstelling laat spelen de trillingen alleen al voldoende zullen zijn om...... nou ja vul maar in. :P

en dan nog zijn er mensen die maar niet willen begrijpen waarom die versterkers zo gewild zijn...
Tja...je moet een beetje inzicht hebben natuurlijk :razz:

cas121
8 april 2004, 12:07
beter lezen en zoeken, er hebben er in de laatste periode 2 op gitaarmarkt gestaan..

supervette amps maar ik heb zo mn twijfels over de durability


hier, nog geen maand geleden

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=21097

Mark S
8 april 2004, 12:19
Net ff met die knakkers van http://www.klundertmuziek.nl/ gebeld maar alle prijzen zijn inclusief B.T.W


waar is m'n pinpas!?

Raffel
8 april 2004, 12:25
Hier in het noorden zie je nog relatief weinig Powerballs. Ik heb al menige gitarist met een harde plasser in de repetitieruimte gehad die even over de Powerball wilde blazen. :wink:

Jammer toch dat ik weinig vrouwelijke gitaristen(s) ken als ik dit zo lees :-D

Hehehehe, ik ken er wel een paar, maar ik denk dat als ik die op de Powerball met mijn afstelling laat spelen de trillingen alleen al voldoende zullen zijn om...... nou ja vul maar in. :P

Depth punch op 10, bass op 10, gain op 10, bottom switch aan of niet :)

jw009
8 april 2004, 12:53
nou dan is het wel goedkoop daar, als het MET btw is
scheelt gewoon bijna 200 euro met de gemiddelde prijs in NL.

andy
8 april 2004, 13:28
Depth punch op 10, bass op 10, gain op 10, bottom switch aan of niet :)

Hehehehehe, zoiets, alleen staan de bass en depth punch slechts op 9. :oops:

dml
10 april 2004, 05:05
Mensen mensen mensen, als je zo graag een Powerball wil hebben waarom ben je dan niet bereid het volle pond te betalen? Echt weer muzikantengezeik, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Een goede versterker kost gewoon veel geld. Heb je het geld niet, dan zul je geduld moeten hebben en door moeten sparen.

En heeft iemand Erik v/d Haar al gebeld? Een paar weken geleden had hij een z.g.a.n. Powerball staan, moest 1200 euro kosten. De eigenaar had 'm ingeruild voor, ik dacht, een Hook.
Dus bel Erik even!!!

dml
10 april 2004, 05:10
Mensen mensen mensen, als je zo graag een Powerball wil hebben waarom ben je dan niet bereid het volle pond te betalen? Echt weer muzikantengezeik, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Een goede versterker kost gewoon veel geld. Heb je het geld niet, dan zul je geduld moeten hebben en door moeten sparen.

En heeft iemand Erik v/d Haar al gebeld? Een paar weken geleden had hij een z.g.a.n. Powerball staan, moest 1200 euro kosten. De eigenaar had 'm ingeruild voor, ik dacht, een Hook.
Dus bel Erik even!!!

jw009
11 april 2004, 12:56
heeft v/d Haar ook een website?

Mark S
11 april 2004, 15:47
http://www.haarguitars.nl/

FaceCrawl
28 april 2004, 11:19
Ben ik dan de enige die een PB heeft gehad en weer verkocht heeft ? :D
Ik heb 'm ongeveer anderhalf jaar gehad, maar uiteindelijk toch verkocht.
Hetgene wat mij het meest tegenzat waren die hoge middentonen die altijd dominant aanwezig waren.
Heb verschillende cabs geprobeerd (ENGL, peavey, marshall, diezel), een EQ, en toch kreeg ik nie wat ik zocht...
Ik heb 'm op eBay gezet, en na een week was hij weg voor 1300 euro..
Voorlopig heb ik nu een 5150, maar in de toekomst ga ik voor een Uber of herbert...

LordRiffenstein
28 april 2004, 12:13
Ben ik dan de enige die een PB heeft gehad en weer verkocht heeft ? :D
Ik heb 'm ongeveer anderhalf jaar gehad, maar uiteindelijk toch verkocht.
Hetgene wat mij het meest tegenzat waren die hoge middentonen die altijd dominant aanwezig waren.
Heb verschillende cabs geprobeerd (ENGL, peavey, marshall, diezel), een EQ, en toch kreeg ik nie wat ik zocht...
Ik heb 'm op eBay gezet, en na een week was hij weg voor 1300 euro..
Voorlopig heb ik nu een 5150, maar in de toekomst ga ik voor een Uber of herbert...

Tja, die hoge mid-tonen zijn nou typisch aan Engl and I LOVE IT :razz: