PDA

View Full Version : Nieuwe PU's voor Epi G400



Bigfoot414
7 april 2004, 12:11
Hallo,

Ik ben van plan om de elementen van mn Epiphone G-400 (SG-model) te laten vervangen. Ik speel veel verschillende stijlen. Van Rage Against the Machine en Soundgarden naar Coldplay en Chili Peppers. Veelzijdig dus. Kan iemand mij een paar suggesties geven?

Mr. Michiel
7 april 2004, 14:06
dimarzio superdistortion op de bridge, en iets van een seymoure duncan op de hals ivm chillipepper clean enzo

Negative K3 fan
7 april 2004, 14:16
SD JB in de brug en SD 59 in de nek.

cas121
7 april 2004, 18:28
en zorg dat je ze kan splitten door een push-pull pot ofzo, kan je eens een beetje single coilen..

vind die JB trw vaak wel wat korrelig overkomen

ijff
7 april 2004, 18:50
SD Custom in de brug en Alnico Pro II in de nek...

NeeraDJ
7 april 2004, 19:22
Volgens mij heb je eerder helderheid dan output nodig.

@Michiel:Een Seymour Duncan pick up alleen is geen advies, dat is bijna net zoals zeggen dat ie er een humbucker in moet zetten :lol:

Mijn advies: Seymour Duncan Pearly Gates hals, Seymour Duncan Custom 5 brug. Waarom? De Pearly Gates is een ongelofelijk helder element, met een soort van country-tone clean en een beetje Chili Peppers, RATM sizzle iets met wat meer bite zeg maar. De Custom 5 is wat warmer in de brug, wat meer output voor de wat hardere stukken en een warme clean sound, maar mist niets aan output en heeft een wat grommender karakter. Volgens mij is de G400 ook wat helder en heeft het wat alder in zich, de C5 balanceert dat geweldig uit voor een geweldige sound, maar natuurlijker dan over the top high output elementen als de Super Distortion (DiMarzio).

Succes!

Bigfoot414
8 april 2004, 09:28
Kijk, hier heb ik wat aan. Thnx! 8-)

SiNiSTRaL
8 april 2004, 10:43
Bill lawrence L500L niet te superveel output (minder dan de xl iig ;) ) en je kan um splitten naar single coil...

gerrekat
8 april 2004, 13:21
Nou de XL heeft ook niet zo ongelofelijk veel output ongeveer vergelijkbaar met een JB....medium dus!

Negative K3 fan
8 april 2004, 15:31
ik zou de JB niet meteen als medium output element klassificeren, medium is denk ik meer voor 59s en screaming deeamon, low is voor single coils en lipstickjes.