PDA

View Full Version : SG Standard vs SG Supreme



Boom666
7 april 2004, 10:39
Ik wil een nieuwe gitaar aanschaffen en zit te twijfelen tussen de Gibson SG Standard en de SG Supreme. De SG Supreme is duurder maar ook mooier. Qua klank weet ik het niet, ik heb de Supreme nog niet kunnen testen. De standard wel en die vond ik iig erg goed klinken (ik zoek een ruige rock sound). Kan iemand me misschien een goede tip geven of helpen met de keuze?

Thanks!!! :-D

soup
7 april 2004, 10:59
ik zou als ik jou was de gibson supreme nemen,echt veel mooier (en zal denk ik ook wel beter klinken), en als kleur dan emerald burst of translucent black. :)

soup
7 april 2004, 11:00
ik zou als ik jou was de gibson supreme nemen,echt veel mooier (en zal denk ik ook wel beter klinken), en als kleur dan emerald burst of translucent black. :)

soup
7 april 2004, 11:00
oh sorry dat ik mijn bericht 2keer plaatste :-?

Josdevos
7 april 2004, 11:13
Zijn andere gitaren, de supreme heeft classic '57 pu's en een slim taper neck, is eigenlijk de luxe versie van de '61 reissue. De standard heeft een rounded les paul neck en 490R & 498T humuckers. Ikzelf heb de 61 reissue en ben daar heel tevreden van. Speelt veel fijner als een SG Special/Standard.

Boom666
7 april 2004, 11:43
Zijn andere gitaren, de supreme heeft classic '57 pu's en een slim taper neck, is eigenlijk de luxe versie van de '61 reissue. De standard heeft een rounded les paul neck en 490R & 498T humuckers. Ikzelf heb de 61 reissue en ben daar heel tevreden van. Speelt veel fijner als een SG Special/Standard.

Waarom vind je de 61 reissue fijner spelen dan de standard? Omdat ie geen les paul neck (minder dik/rond) heeft?

Josdevos
7 april 2004, 11:55
Is gewoon lichter en ik vinde de 60s slim taper leuker spelen.

gerrekat
7 april 2004, 11:57
is de slim taper neck een stuk dunner dan de normale GIBSON neck?

Josdevos
7 april 2004, 12:05
Minder rond... das dezelfde neck als op Les Paul Standard DC, Les Paul Classics en De 60's versies van de Les Paul Standard.

gerrekat
7 april 2004, 12:09
Nog nooit gehad.....


Ik heb een 1981 Les paul custom gehad een LP deluxe ergens in de 70's een 1972 SG deluxe en een 1991 SG standard, en nog 2 V's en een Explorer (allemaal 90's en 80's)

Josdevos
7 april 2004, 12:11
Die hebben die neck dus niet. Zelfs die SG's niet...

cas121
7 april 2004, 13:29
welke neck je wil is erg persoonlijk, ik denk niet dat je kan zeggen dat er een beter is dan de ander want het ligt er maar net aan wat je prettig vind.

Met die 60's slim taper neck is het echt iets typisch, of je vind hem helemaal geweldig of echt helemaal niks, geen tussenweg..
Ik vind hem echt niet relaxed, ik speel gewoon echt 3 x beter op een vette 50's hals..

Van de SG's vind ik de std het lekkerst spelen, daarom heb ik die gekozen en gekocht :) ps. jos: de special heeft ook een dunne neck trw..


Maar om die 2 gewoon eens goed te kunnen vergelijken moet je ze gewoon naast elkaar gaan proberen, om en om bij dezelfde amp-instellingen. zijn redelijk wat zaken in nl waar een supreme te krijg is...

als je een standard zoekt is 2ehands weer een aantrekkelijke optie, staan er een paar mooie voor redelijke prijzen te koop...

Boom666
7 april 2004, 14:23
Ok thanx!
Ga ze inderdaad nog even naast elkaar uitproberen.

gerrekat
7 april 2004, 14:35
Ik hou niet van die onwijs dikke boomstamnekken, mara ok niet van superdunne "shred" nekken.

Josdevos
7 april 2004, 14:37
Ik ook niet... Daarom vind ik die 60s neck ideaal...

gerrekat
7 april 2004, 14:43
kan ik me voorstellen...toch eens checken, alhoewel ik een dikke voorkeur heb voor een V neck!

Boom666
7 april 2004, 14:54
Ik vind iig zo'n ibanez/jackson neck maar niks...maar die zijn dan ook erg dun.

Mr. Michiel
7 april 2004, 17:49
ik heb de Gibson SG Std en die hals is echt prima. kan ik me goed mee vermaken. 8-)

maat van mij heeft een Gibson LP Std 60 neck en die is ook goed hoor. zo veel verschilt het niet. Ik weet ook niet waar mensen het ''boomstam hals'' verhaal bij SG's vandaan halen