PDA

View Full Version : Line 6 Flextone II Plus



Oliver
25 maart 2002, 16:03
Misschien dat er iemand is die me kan helpen. Ik zit met het volgende probleempje... Ik heb een Line6 + floorboard en een OLP Axis gitaar. Als ik tijdens een repetitie of gewoon thuis sta te oefenen en ik speel een nummer waar redelijk wat distortion op hoort te zitten klinkt het echt super vet. Wanneer ik met dezelfde settings optreed en ik hoor het later terug is de distortion volledig verdwenen en lijkt het net alsof ik op een banjo speel. Ik gebruik meestal de Black Panel met de distortion op 5. Graag hulp...

Sandman
25 maart 2002, 16:27
Wellicht dat dat te maken heeft met de grootte en akoestiek van de kamer. Bijvoorbeeld: laatst heb ik in een klein oefenhokkie een versterker getest. En thuis in mijn kamer en in de woonkamer gespeeld. Verschil? In de woonkamer (met plavuizen) klinkt ie veel holler, het geluid kan ook meerdere kanten op. In het hokkie klonk alles dikker/voller aangezien het geluid niet ver kan gaan in een ruimte van 1,5x1,5x2,0 mtr.
Zo zal dat bij jou ook wel zo zijn denk ik. Je versterker zal ook anders klinken in een band, dan zonder.
grtz

Missing Act
24 mei 2002, 14:05
Ligt ook aan de instellingen van je Flextone. Je volumepedaal staat bij de Black Panel voor je overdrive geschakeld. Als je dan een beetje met het volumepedaal speelt, verandert je distortion ook heel snel. Pedaal helemaal naar beneden trappen dus.

Ik heb ook een vraagje aan Flextone gebruikers. Bij gigs is het volume van overstuurde presets (dus niet de distortion) in verhouding met cleane presets veel lager dan bij presets thuis. ik heb gehoord dat dat aan de ingangsspanning zou kunnen liggen. Iemand daar iets meer van gehoord en/of hoe ik dit op kan lossen?

Greetz,

Wbremer
30 mei 2002, 22:01
Zelf heb ik de AX 2 212 en die heeft hetzelfde probleeem. Kijk in de manual, daar staat een heel stuk over dit probleem. Ligt niet aan de versterker, aan de omgeving. Groot klinkt heeeeeeel anders dan thuis "tussen de schuifdeuren." (www.line6.com)