PDA

View Full Version : 7 snarige rakkers



bobby
7 april 2004, 01:05
Voor 700-800 euro, wat is de beste 7snarige gitaar voor die prijs?, ik heb al een beetje rondgekeken, en ik neig erg naar de Schecter C-7 blackjack.. maar sta open voor andere suggesties..

Bedankt.

Anders Destium
7 april 2004, 08:56
Als je die Schecter ergens kunt uitproberen, doen! Er zijn op dit moment nog maar weinig nieuwe 7-snarige gitaren op de markt, zodat 2ehands een goede (en vaak goedkopere) optie is.

Een Ibanez 7620 is goed gebouwd (heeft alleen een basswood body), de floyd die erop zit is zo'n beetje de beste die er is, al moet je dan wel op de 2ehands markt zijn.

bobby
9 april 2004, 19:10
Hee Anders, helaas heb ik niet de mogelijkheid om een schecter te proberen, het is helaas zo dat ik hem nog niet heb gezien/gevonden in nederland, dus ik neig erg naar een ibanez.. als iemand nog een te koop heeft?

bobby
9 april 2004, 19:11
Hee Anders, helaas heb ik niet de mogelijkheid om een schecter te proberen, het is helaas zo dat ik hem nog niet heb gezien/gevonden in nederland, dus ik neig erg naar een ibanez.. als iemand nog een te koop heeft?

Ronald
9 april 2004, 19:44
ik heb zelf een ibanez rg 1527, dies precies 800 euro

die heeft echt een fantastisch nek (prestige model) en da vind ik dus echt wel heel erg fijn, want ik heb ook ooit een andere 7 snaar vastgehad en ik kon bij die niet eens met mn duim om de hals heen

alleen de elementen zijn nie zo best, ik zelf ga ze nog vervangen door dimarzios

Stybanez
9 april 2004, 20:00
Heb er zelf (RG7620) evolution's in laten zetten bij aanschaf. Ontzettend vet geluid, maar door verschillende standen van schakelaar en tone knop bijna alles mogelijk :)
wat is er btw slecht aan basswood?

Swan
9 april 2004, 20:07
Hee Anders, helaas heb ik niet de mogelijkheid om een schecter te proberen, het is helaas zo dat ik hem nog niet heb gezien/gevonden in nederland, dus ik neig erg naar een ibanez.. als iemand nog een te koop heeft?


dichtbij:

http://www.limit.be/distr.html

Anders Destium
9 april 2004, 20:13
Heb er zelf (RG7620) evolution's in laten zetten bij aanschaf. Ontzettend vet geluid, maar door verschillende standen van schakelaar en tone knop bijna alles mogelijk :)
wat is er btw slecht aan basswood?

Basswood mist nogal wat laag als je het vergelijkt met bijvoorbeeld mahogany, ik vind het in vergelijking altijd wat "dun" klinken als gevolg daarvan. Als je er Evo's ingooit wordt dat natuurlijk flink gecompenseerd :wink:

Negative K3 fan
10 april 2004, 13:59
evo's zijn toch behoorlijke schelle elementen.

Stybanez
10 april 2004, 16:29
Mwah, alleen het brugelement en dit vind ik wel meevallen, maar het hals element is echt super 'warm'

maarten
10 april 2004, 17:39
Heb er zelf (RG7620) evolution's in laten zetten bij aanschaf. Ontzettend vet geluid, maar door verschillende standen van schakelaar en tone knop bijna alles mogelijk :)
wat is er btw slecht aan basswood?

Basswood mist nogal wat laag als je het vergelijkt met bijvoorbeeld mahogany, ik vind het in vergelijking altijd wat "dun" klinken als gevolg daarvan. Als je er Evo's ingooit wordt dat natuurlijk flink gecompenseerd :wink:

dan nodig ik je bij deze van harte uit om op mn rg770 te spelen die ook een basswood body heeft :)

das echt niet bepaald een dun geluid, maar mooi vol.

Anders Destium
10 april 2004, 20:06
Het geluid van basswood is duidelijk dunner als je het vergelijkt met een mahogany of mahogany/maple body :)

Stybanez
10 april 2004, 20:21
Tsja, hoeft niet altijd een nadeel te zijn natuurlijk. Maar laten we dr maar over ophouden, denk niet da we dr uit komen, kwestie van smaak ook :)

Anders Destium
10 april 2004, 21:01
Bij een 7-snarige is het wel prettig om wat extra laag te hebben, maar ik houd al op :wink:

maarten
10 april 2004, 22:00
:D


welles

nietes


welles

nietes

:wink:

guhlenn
14 april 2004, 10:23
HE Maarten,
\
ben jij de maarten?

anyway, mahonie is echt veel warmer hoor.
LOL

maarten
14 april 2004, 14:59
hee glenn,

yess ik ben DE Maarten :wink:

achja, warmer of niet, mn tooooooooooon is goed en daar gaat t toch om :D

Ibanez RuleZ
14 april 2004, 20:30
hmm, het lijkt mij niet ondenkbaar dat een 7 snaar met een mahony body een beetje modderig wordt bij lage noten. ik vond dat mn les paul dat al had als ik m in Eb stemde... met basswood zal je DAT probleem niet hebben.

Harrald

urezna
15 april 2004, 09:21
ik heb een 7snaar van mahonie, kan nou niet zeggen dattie modderig gklinkt hoor... maar een en ander hangt natuurlijk ook af van de elementen, verterker, afstelling daarvan etc.....
nee, ik zou het eerder als een lekker vet en vol geluid typeren dan als modderig....

Josdevos
15 april 2004, 16:25
Ik heb een Schecter 007 Elite. Vanuit de States.
Kosten daar $650 maar daar komen nog shipping en taksen bij.
Er zitten nu Duncan Designeds in maar er komt wsch een Evo bij de brug en een Blaze SC in de neck.
Bevalt me prima! Speelt lekker, niet te zwaar voor een mahonie body.
Goeie hardware.

http://users.pandora.be/josdevos/SCHECTER/schecter%20001.jpg
http://users.pandora.be/josdevos/SCHECTER/schecter%20002.jpg

ieme
15 april 2004, 17:21
ach man laat ff 1 bouwen door erik vd haar, een silversparkle ofzo een prs singlecut maar dan 7 snaar

Ronald
15 april 2004, 20:10
das een mooi dingetje jos :)

SymphonY-X
16 april 2004, 17:42
Hey jos,

Zou je me willen vertellen wat er nou in totaal nog ongeveer bijkwam, bij die 650 dollar, toen je hem uit de USA bestelde ?? En waar had jij hem nou precies besteld?

bobby
16 april 2004, 20:32
Is dit niet de schecter gitaar waar Jeff Loomis van Nevermore ook op speelt? mooi ding trouwens, en ik ook ben benieuwd wat dat nou kost, een gitaar importeren..

bobby
16 april 2004, 20:32
Is dit niet de schecter gitaar waar Jeff Loomis van Nevermore ook op speelt? mooi ding trouwens, en ik ook ben benieuwd wat dat nou kost, een gitaar importeren..

Nevermore
17 april 2004, 11:25
Ja dat is inderdaad de axe die Loomis nu bespeeld, heb dezelfde als Jos zie ik, ik ben er supertevreden over. Echt een fijne gitaar, nog fijner als er straks een Duncan Custom humbucker in zit.

Josdevos
17 april 2004, 12:49
Haa jij hebt er ook een. Vet.
Ik vind de Duncan Designs nog niet zo verkeerd klinken op mijn Savage. Een duncan custom gaat volgens mij ook goed klinken, maaar ik ga ook eens een evolution uit mijn ibanez er in steken om te testen.

Als prijs moet je rekenen:
( gitaar + verzending (+-100$) ) x BTW (1.21) x INVOERRECHTEN (1.0375)