PDA

View Full Version : goede keuze?



gnoe
7 april 2004, 01:02
ik ben van plan het volgende te kopen bij musik produktiv:

ashdown MAG SP 300W head
orange bass OBC115, 1x15", 400W cabinet

is dit een goede keuze?
heeft er iemand ervaring met de MAG-serie van ashdown en verschilt deze veel van de ABM-serie?
heeft er iemand ervaring met orange bass-cabinets?

vertel me alles :wink:

gnoe
8 april 2004, 16:58
iemand?

ToolRulez
8 april 2004, 17:20
Ik kan niet zo veel zeggen over de spullen die je in gedachte hebt, maar ik heb m'n twijfels over de combi 300W. top en 400W. box. Volgens mij is het voor je geluid lekkerder als je top wat meer vermogen heeft dan je box (ivm. headroom).
Toch één opmerking over de gear: Ik heb een keer Ashdown MAG getest en ik vond het heel aardig, lekkere beetje vintage sound (weet niet meer welke MAG, maar ik hoop dat ze een beetje dezelfde vibe hebben :) )

GuitarMaster
8 april 2004, 17:22
Als je top meer vermogen heeft dan je box kun je je box kapotspelen, beetje vreemd als je dan een box neemt met minder vermogen

BLOK182
8 april 2004, 19:04
Wou net zeggen, nooit een top met meer vermogen dan je box aansluiten!

alhambra
8 april 2004, 19:11
Ik kan niet zo veel zeggen over de spullen die je in gedachte hebt, maar ik heb m'n twijfels over de combi 300W. top en 400W. box. Volgens mij is het voor je geluid lekkerder als je top wat meer vermogen heeft dan je box (ivm. headroom).
Toch één opmerking over de gear: Ik heb een keer Ashdown MAG getest en ik vond het heel aardig, lekkere beetje vintage sound (weet niet meer welke MAG, maar ik hoop dat ze een beetje dezelfde vibe hebben :) )

volgens mij heb jij de gitaar wel gehoord maar de snaren niet zien zittten ofzo :D .

BS
8 april 2004, 22:12
ik ben geen bassist maar werkt een 15" speakerkast niet beter icm een 4 x 10 " ? en kun je beter met een 4 x 10 " starten ipvm een 15" omdat een 15" trager is en vooral bedoeld is om extra low end toe te voegen aan de kleinere speakers in de andere kast ? tenminste dat zegt ons basbeest altijd :-D

als ik het fout heb hoor ik het graag.

Diedo
8 april 2004, 22:47
i kdenk dat dit wel klopt itt wat er wat verder hierboven werd gezegd :-D

birt
8 april 2004, 23:03
ik ben geen bassist maar werkt een 15" speakerkast niet beter icm een 4 x 10 " ? en kun je beter met een 4 x 10 " starten ipvm een 15" omdat een 15" trager is en vooral bedoeld is om extra low end toe te voegen aan de kleinere speakers in de andere kast ? tenminste dat zegt ons basbeest altijd :-D

als ik het fout heb hoor ik het graag.

ik speel gitaar over een 4x12 en 1x18, die 1x18 is een beer avn een cab :-D

gnoe
9 april 2004, 00:44
ik ben geen bassist maar werkt een 15" speakerkast niet beter icm een 4 x 10 " ? en kun je beter met een 4 x 10 " starten ipvm een 15" omdat een 15" trager is en vooral bedoeld is om extra low end toe te voegen aan de kleinere speakers in de andere kast ? tenminste dat zegt ons basbeest altijd :-D

als ik het fout heb hoor ik het graag.

de versterker die ik nu heb is ook 1x15" en ik ben daar tevreden over, maar later als ik groot ben en er het geld voor heb zal ik het 4x10" ook kopen :wink:

bon, ik heb et zaakje besteld, nu hopen dat musik-produktiv geen pasen viert en het materiaal hier zo snel mogelijk staat :D

gnoe
9 april 2004, 00:45
ik ben geen bassist maar werkt een 15" speakerkast niet beter icm een 4 x 10 " ? en kun je beter met een 4 x 10 " starten ipvm een 15" omdat een 15" trager is en vooral bedoeld is om extra low end toe te voegen aan de kleinere speakers in de andere kast ? tenminste dat zegt ons basbeest altijd :-D

als ik het fout heb hoor ik het graag.

de versterker die ik nu heb is ook 1x15" en ik ben daar tevreden over, maar later als ik groot ben en er het geld voor heb zal ik het 4x10" ook kopen :wink:

bon, ik heb et zaakje besteld, nu hopen dat musik-produktiv geen pasen viert en het materiaal hier zo snel mogelijk staat :D

gnoe
9 april 2004, 00:45
levert musik-produktiv eigenlijk snel?