PDA

View Full Version : nieuwe behringer stacks!



bartkruizenga
6 april 2004, 22:26
test

bartkruizenga
6 april 2004, 22:30
op de behringer site staan de nieuwe basscabinetten!!!!
te vet, en eigenlijk fucking goedkoop!!!
wel een bottom prize merk...is dit wel goed?
wel fucking krachtig....2400watt (piek?) voor 8 keer 10"

check www.behringer.com

bart

Surferboy
7 april 2004, 00:45
Woohoow.....das idd goedkoop! Kan vast niet veel zijn........hmmz........zou mijn versterker (150 watt) ontploffen als ik er een 500 watt 2*10 aanhang? :-?

Phyrexian
7 april 2004, 09:13
Nice,
eens testen of de klank goed is, lijkt me zo.

Venomer
7 april 2004, 09:38
Ja, ja, een 2x10" die 600 Watt aankan, maar ze zeggen er niet bij of dat "peak" of "RMS" is. Mijn gok is dat ze "peak" bedoelen.

En even luisteren hoe ze klinken, dat duurt nog even. Ze zijn volgens de website pas vanaf het derde kwartaal 2004 beschikbaar.

Bazz
7 april 2004, 10:59
Jij had toch ook die versterker getest phyrexian, of ben ik nou in de war??
anyway, 500 eur voor een 300 watt versterker en een 2*10 eronder is lang niet gek!
Nu inderdaad nog afwachten wat de kwaliteit is

Chris Wolstenholme
7 april 2004, 11:22
hmmmz duur worden ze cker niet.
ik kan wel een goedkope extensie gebruiken in t oefenhok, maar of dat combo'tje het aankan, of er uberhaupt een extensie aankan..

zit wel behringer dealer in de buurt hier, maar die heb zon kleine winkel dat hij onmogelijk meer dan 1 cab kan hebben staan.

Phyrexian
7 april 2004, 14:46
Jij had toch ook die versterker getest phyrexian, of ben ik nou in de war??
anyway, 500 eur voor een 300 watt versterker en een 2*10 eronder is lang niet gek!
Nu inderdaad nog afwachten wat de kwaliteit is

It wasn't me... iemand hier op't forum had die Behringer versterker gekocht.

Behringer is (volgens veel van de gebruikers) ok voor thuis gebruik, maar om veel mee op te treden is er steviger materiaal beschikbaar/nodig.

Anavrin
7 april 2004, 15:11
yep, ik heb die behringer amp. Maar wat ik nou niet snap van Behringer is: de enige bastop die ze hebben is 300 watt, waarom komen ze dan met speakercabs van 500 Watt of meer (maak er dan in ieder geval 1 die je fatsoenlijk voor je eigen amp (van Behringer dus) kan gebruiken).

Zoals een aantal van jullie waarschijnlijk wel weten ga ik binnenkort (binnen een maand of 3 zeker) een Hartke HA3500 kopen (en een Korg Racktuner en een 4HE rack, waar dan alles (incl m'n sennheiser receiver) ingebouwd gaat worden). Of heeft iemand een betere top als advies, maar die ook zo rond de 500 euro zit?

Clunk
7 april 2004, 16:42
ik ken niet wachten :D

whaaaaaaa en ze zijn ook nog zo goedkoop 8-)

vatsig!

bassopotmus
7 april 2004, 17:21
budget!!!!

Anavrin, check je PM

Chris Wolstenholme
7 april 2004, 17:23
yep, ik heb die behringer amp. Maar wat ik nou niet snap van Behringer is: de enige bastop die ze hebben is 300 watt, waarom komen ze dan met speakercabs van 500 Watt of meer (maak er dan in ieder geval 1 die je fatsoenlijk voor je eigen amp (van Behringer dus) kan gebruiken).

Zoals een aantal van jullie waarschijnlijk wel weten ga ik binnenkort (binnen een maand of 3 zeker) een Hartke HA3500 kopen (en een Korg Racktuner en een 4HE rack, waar dan alles (incl m'n sennheiser receiver) ingebouwd gaat worden). Of heeft iemand een betere top als advies, maar die ook zo rond de 500 euro zit?

jah dat is inderdaad niet logisch, maar jah behringer heb wel meer rare acties. zoals een bas head en gitaar cab op de markt brengen, en later pas de andere dingen ipv gitaar bij gitaar en bas bij bas.
maar jij wil er nu al weer vanaf? voor een hartke? bevalt ie zo slecht of ga je speciaal voor de hartke?

Anavrin
7 april 2004, 17:29
Hij bevalt me zeker niet slecht, maar ik ben er een beetje huiverig voor om 'm mee te nemen naar optredens. Bij een Hartke weet ik zeker dat ie een heel optreden volhoudt, bij Behringer weet ik dat niet, en ik wil niet het risisco lopen, om na 2 liedjes "plop" te horen, en dat dan die amp het niet meer doet. Ik speel er thuis op laag volume soms 2 uur achter elkaar op, dus eigenlijk is die twijfel geheel ongegrond, maar ja.

Phyrexian
7 april 2004, 17:30
Voor zo'n 500 euro heb je niet veel meer keuze dan een HA3500; de power en de sound die je uit deze amp krijgt voor het geld, wordt door geen ander merk aangeboden. Bovendien zijn het werkpaarden die absoluut gemaakt zijn voor het leven on the road.

Alhoewel,
Misschien dat je voor die prijs ook een Peavey head kan scoren op de tweedehands markt, maar ze zijn nogal zeldzaam op de zoekertjes sites.

Laus
7 april 2004, 23:33
Hij bevalt me zeker niet slecht, maar ik ben er een beetje huiverig voor om 'm mee te nemen naar optredens. Bij een Hartke weet ik zeker dat ie een heel optreden volhoudt, bij Behringer weet ik dat niet, en ik wil niet het risisco lopen, om na 2 liedjes "plop" te horen, en dat dan die amp het niet meer doet. Ik speel er thuis op laag volume soms 2 uur achter elkaar op, dus eigenlijk is die twijfel geheel ongegrond, maar ja.

Behringer bezuinigd vooral op componenten.
Niet op degelijkheid. Het blijft duits van oorsprong volgens mij.

Bij overheerst meer het gevoel dat ik er niet mee gezien wil worden.
Evenals het verschil tussen een goede compressor en een MDX14000....oerdegelijk maar erg vlak allemaal.

bartkruizenga
8 april 2004, 12:53
Phyrexian
Alhoewel,
Misschien dat je voor die prijs ook een Peavey head kan scoren op de tweedehands markt, maar ze zijn nogal zeldzaam op de zoekertjes sites.

is et ff beter dat ik een oude peavey 400 top heb en een 15" cab eronder voor 350 euri! (oud, maar oerdegelijk)

bart