PDA

View Full Version : Twijfel aan orginalitiet van een Fender



harrievandenberg
6 april 2004, 19:22
test

harrievandenberg
6 april 2004, 19:24
ik ga donderdag kijken naar een Fender American Strat (tweede hands), ik heb alleen wat twijfels. Het is er een uit '95 en de man in kwestie vertelde mij dat er een Spaghetti logo op de kop staat, ik dacht dat Fenders uit de jaren '90 geen spaghetti logo's hadden. Daarom vertrouw ik het nog niet helemaal. En nog iets, er zitten geen orginele papieren meer bij, is het dan verstandig om te kopen? Kan hem eventueel later dan gemakkelijk verkopen? En zijn er nog andere uiterlijke kenmerken waaraan ik kan zien of het om een orginele Fender gaat?
Groetjes Harrie

Trouwens de vraagprijs is 695 euro is dat een goede prijs voor een '95 inclusief hard shell case?

savecracker85
6 april 2004, 19:32
ik heb een fender uit '96 ook met spagetti logo...ik geloof dat is vanwege dat 'anniverserie' gebeuren..maargoed
Je kan natuurlijk ook ff het serienummer vragen/bekijken...En aan de hand daarvan kan je zien uit welk jaar hij komt (ff zoeken met google op 'serial number + fender' ofzo)

op de mijne staat bijvoorbeeld N6xxxxx, dat betekent dat het een amerikaanse is uit het jaar 96 ('n' van nineties en '6' van 96) :)

sash
6 april 2004, 19:33
Das een goeie prijs.

Fenders uit dat jaar hadden een spaghetti logo. Het serienummer zou moeten beginnen met N5. Dan weet je zeker dat het een '95er is.

Andere details waar je op kan letten zijn 2 punts brug, 22 frets.

taylor
7 april 2004, 11:09
je kan hem ook uit elkaar schroeven.

neckdate,bodyrouting,pick-ups,pots ect? met 90e jaren strats heeft dat misschien niet zoveel zin.maar er staat meestal wel 1 of ander serienummer op waar je kunt aan herleiden wat voor jaar(of usa) die is.

Rubenios
7 april 2004, 11:39
lekker, originalitieten :razz:

harrievandenberg
7 april 2004, 17:15
moeilijk woord hoor!

harrievandenberg
7 april 2004, 17:22
is het erg dat de orginele papieren er niet bij zitten?

GuitarMaster
7 april 2004, 17:30
die papieren zitten er wel vaker niet bij, alleen als je een customshop koopt zou ik het certificaat er wel bij willen hebben

harrievandenberg
8 april 2004, 18:02
ik ga zodadelijk kijken naar de strat, ben benieuwd of het iets is. Misschien ben ik straks de trotse bezitter van een American Strat?

gjlp
8 april 2004, 19:07
Harrie,

Toch even een vraagje nou. Ik dacht dat jij 600 euro genoeg vond voor een usa strat? Zelfs in absolute nieuwstaat met originele koffer en papieren, en een kickass kleur. I'm confused :???:

SiNiSTRaL
8 april 2004, 19:51
je kan hem ook uit elkaar schroeven.

neckdate,bodyrouting,pick-ups,pots ect? met 90e jaren strats heeft dat misschien niet zoveel zin.maar er staat meestal wel 1 of ander serienummer op waar je kunt aan herleiden wat voor jaar(of usa) die is.

haha, ja ik zie t al voor me, ik verkoop mijn gitaar, gast komt m uittesten en gaat rustig ff dat hele ding uit elkaar lopen halen :D

harrievandenberg
8 april 2004, 23:43
deze kleur vind ik toch mooier, en het was bij mij in de buurt. En die van jou moest meer opleveren dn 600 Euro, toch? Nou ja, ik heb een schitterende American Strat voor 600 Euro met een mooie case, en een schitterende Midnight wine kleur. De gitaar was amper bespeelt volgens mij, hij zag er zo nieuw uit. En dat voor een '95 er!
Heb jij je Strat eigenlijk nog verkocht Robert?

Bigfoot414
9 april 2004, 11:09
je kan hem ook uit elkaar schroeven.

neckdate,bodyrouting,pick-ups,pots ect? met 90e jaren strats heeft dat misschien niet zoveel zin.maar er staat meestal wel 1 of ander serienummer op waar je kunt aan herleiden wat voor jaar(of usa) die is.

haha, ja ik zie t al voor me, ik verkoop mijn gitaar, gast komt m uittesten en gaat rustig ff dat hele ding uit elkaar lopen halen :D

En dan zeggen, als ie uit elkaar ligt: nee, dit is toch niet echt wat ik zoek en dan snel weggaan :lol:

amon
9 april 2004, 11:27
foto's?

harrievandenberg
9 april 2004, 16:41
hoe kan ik die posten?

amon
9 april 2004, 19:24
check je inbox...

taylor
10 april 2004, 11:04
haha, ja ik zie t al voor me, ik verkoop mijn gitaar, gast komt m uittesten en gaat rustig ff dat hele ding uit elkaar lopen halen :D[/quote]

En dan zeggen, als ie uit elkaar ligt: nee, dit is toch niet echt wat ik zoek en dan snel weggaan :lol:[/quote]

nou nee ,zelf zou ik het niet doen als koper maar de verkoper kan dat best doen als die niks te verbergen heeft dat draai zo weer in elkaar.
met vintage is dat de normaalste zaak van de wereld.

de gast die topic begon heeft twijfel over het origineel zijn, het serienummer alleen zegt niks dat kan ook 1 goedkope sticker zijn.

Maiden Michiel
10 april 2004, 11:22
Ja man, foto's!!!

harrievandenberg
10 april 2004, 11:30
relaxed jongens

harrievandenberg
10 april 2004, 16:12
www.harrievandenberg.nl/photo

gjlp
10 april 2004, 16:46
Nee hij is nog niet verkocht harrie. Heb nog steeds dat bod op marktplaats. Mooie strat trouwens, gefeliciteerd..