PDA

View Full Version : wat is de vetste brugpickup voor mijn setup?



elmark
6 april 2004, 16:28
test

elmark
6 april 2004, 16:28
de setup: Ibanez SZ320, de originele 2 ibanez humbuckers zitten er nog in.. in combi met Engl Powerball + Engl Standard cab.

Ik ben vooral op zoek naar een vette brugpickup..mijn muziekstijl: rock/emo/metal, beetje in straatje van Deftones, At the drive-in, Tool, Chevelle, Glassjaw met uitstapjes naar Radiohead etc.

tips? Ik heb nog geen geprobeerd, zat vooral te denken aan Seymour Duncan sh-5 of sh-6! goede keuze...of weet je iets veeeel beters? ;)

Mr. Michiel
6 april 2004, 16:56
Dimarzio Superdistortion, klinken echt lekker op de brug, althans op een LP weet niet hoe ie op een iba klinkt

Negative K3 fan
6 april 2004, 16:58
SH5 is de custom toch? de SH6 distortion?

als je een beetje mahonie gitaar hebt zou ik dee JB (SH4) ook aanraden, ik begin er zelf steeds meer fan van te worden, past ook wel bij de stijlen die je opnoemt.

Ibanez RuleZ
6 april 2004, 19:56
Ik ben zelf redelijk te spreken van de DiMarzio Steve's Special. Zal goed samenwerken met de voicing van je amp: beiden hebben een midscoop. In een mahony gitaar zou die warm moeten klinken en toch heel duidelijke hoge registers.

Harrald

StereoX
6 april 2004, 21:05
ik heb zelf een SZ520 en daar heb ik een Duncan distortion ingepropt. hier speel ik mee over een jcm 900 top + kast en het geluid wat je noemde is hier zeker mee te bereiken.

maarten
6 april 2004, 21:20
je vergeet je vette chorus in je setup list 8-)

GIMAJA
6 april 2004, 21:42
Ik had vroeger een duncan sh4 in m'n Jackson maar hij gaf weinig sustain, dan heb ik hem vervangen door een duncan sh6 en is een hele verbetering, veel sustain en distortion maar zeker niet modderig en goed gedefineerd is zeker aan te raden op lichte houtsoorten.

elmark
7 april 2004, 09:52
is deze sh-6 ook goed geschikt voor clean a la..radiohead bv? bedankt voor jullie reacties!

GIMAJA
7 april 2004, 10:04
Hij is zeker geschikt voor clean, je kan hem ook splitten in single coil, daar hij een goeie sustain heeft wordt het cleane geluid niet afgekapt, en ook het element niet te dicht bij de snaren plaatsen dan heeft hij een ronderig gedeefineerder geluid .

Exitinside
7 april 2004, 10:21
ik heb zelf de tb-5 en de tb14(resp: custom en custom 5)
Deze zijn dezelfde als de sh5 en sh14 alleen in trembucker uitvoering( f-spaced).
En moet zeggen dat ik erg tevreden ben met beiden.
De SH 14 ligt tussen een custom en een '59 in en kan ook gesplit worden.
Hij is vanzichzelf al een beetje "smerig", dus scheuren kan die super.
De sh5 kan ook goed scheuren.....zonder dat het allemaal TE word.
Welke ik je kan aanraden weet ik eigenlijk nog niet......daarvoor heb ik die humbuckers te kort, maar voor die muziekstijl die je speelt kan je uit deze twee geen verkeerde keus maken....denk ik.

Iced Dragon
7 april 2004, 11:05
heb geen ervaring met dimarzio's.
vind de tb 4 niet zwaar genoeg voor de stijl die jij wilt spelen (da's niet mijn stijl maar ik gebruik hem ook liever niet voor metal, 't is wel een allround pup die zeer goed past bij mijn '59. Waarschijnlijk wel geschikt voor Radioheadtoestanden, maar weeral, da's niet mijn stijl...)
de distortion geeft clean te veel distortion :roll:
en dus zou ik jou de custom aanraden lekker vol. :-D en beter geschikt voor clean

elmark
7 april 2004, 11:26
ok! dan gaan we de SH-5 custom eens testen :) ..in combi met een SH-1 '59 in de neck!

Nog iemand iets te zeggen over de SH-4 jeff beck in de brug, of is die voor mijn setup minder geschikt?

Exitinside
7 april 2004, 11:38
Die gitaarbouwer waar ik mijn gitaar naartoe breng is zelf niet zo te spreken over de jeff beck humbucker.

gerrekat
7 april 2004, 12:01
de setup: Ibanez SZ320, de originele 2 ibanez humbuckers zitten er nog in.. in combi met Engl Powerball + Engl Standard cab.

Ik ben vooral op zoek naar een vette brugpickup..mijn muziekstijl: rock/emo/metal, beetje in straatje van Deftones, At the drive-in, Tool, Chevelle, Glassjaw met uitstapjes naar Radiohead etc.

tips? Ik heb nog geen geprobeerd, zat vooral te denken aan Seymour Duncan sh-5 of sh-6! goede keuze...of weet je iets veeeel beters? ;)


DiMarzio DP-100 Super Distortions, vette brug PU's zeer veelzijdig en zeer krachtig en klinken toch warm!

Zou echt een perfecte keus zijn!

gerrekat
7 april 2004, 12:01
de setup: Ibanez SZ320, de originele 2 ibanez humbuckers zitten er nog in.. in combi met Engl Powerball + Engl Standard cab.

Ik ben vooral op zoek naar een vette brugpickup..mijn muziekstijl: rock/emo/metal, beetje in straatje van Deftones, At the drive-in, Tool, Chevelle, Glassjaw met uitstapjes naar Radiohead etc.

tips? Ik heb nog geen geprobeerd, zat vooral te denken aan Seymour Duncan sh-5 of sh-6! goede keuze...of weet je iets veeeel beters? ;)


DiMarzio Super Distortions vette brug PU's zeer veelzijdig en zeer krachtig en klinken toch warm!

Zou echt een perfecte keus zijn!