PDA

View Full Version : Keuzes .Iedereen graag z'n mening of tips...



e_lukather
6 april 2004, 15:03
Keej mensen,

ik heb de grote MAIN knop in mn hoofd omgedraait en besloten om te gaan bassen. Ik zat al een tijdje te twijfelen (Khad een jaar geleden hier ook een tread voor geopent). Ik heb toen gewoon een basgitaar geleend van een kennis van me (ibanez tr series? 5). Maar om nu ff van het onderwerp te switchen.

Ik heb totaal geen verstand (nouw beetje misschien) van basgitaar e.d. Ik ben van plan om binnen nu en een half jaar en compleet bassysteem aant te schaffen. NU heb ik al veel getest. Feedback/Keesdee/MP/MUSIKMESS FRANKFURT.

Ik zal eerst met de bgitaren beginnen.

Ibanez BTB405QM Ligt lekker in de hand en prijs is o.k.
BTB406QM

Yamaha RBX775 Mwoah... wel lekker prijsje alleen ik mis een mooie houtnerf.

Yamaha RBX John Muyng SUPER VET DING!! Alleen wat moeilijker verkrijgbaar sinds de JM2. Staat wel 2e hands bij Kees Dee voor 900:| Gewoon de nieuw prijs.

Yamaha TRB6 Ziet er volop wijsuit. Vette body! Speelt alleen moeilijk maar dat is gewoon wennen door de 6snaar.

G&L 1505 Echt een donders vet ding... alleen ik denk dat het een beetje boven mn budget is. Ik hoorde de soundclips... echt WOW!


Ik zat ff te kijken naar wat mooie swr combinaties... een 750 met 2x10 en een 18 of 15. Of een mooie ebs combo. Maar dit terzijde. Eerst maar de basgitaar.

Naja.. ik ben eigenlijk nog niet echt uit of het een 5 of 6 gaat worden. Ik heb al veel topics gelezen maar toch vraag ik jullie om hulp.

Ik speel richting funk en goede rock. Maar niet ruig. En beetje knorren is ook errug fijn. Beetje Level/Tower of Power/A.Laboriel/M.Miller/J.Pastorius
Alvast bedankt. :)

ps. als jullie nog een ander alternatief hebben GRAAG.