PDA

View Full Version : Marshall VS100R



Paco...
24 maart 2002, 23:00
Marshall VS100R
Transistor versterker 80 Watt
met extra toebehorende Marshall gitaarbox

ik zit eraan te denken om deze como met extra box aan te schaffen, maar wil eerst ff weten wat voor ervaringen jullie ermee hebben... ik hoor namelijk dat Transistor lang niet aan buizen kan toppen...

Thnx...

Sandman
24 maart 2002, 23:18
ok, 2 dingen:
1. VS staat voor valvestate, en is derhalve geen transistoramp (deze heeft nl. 1 12ax7 buisje in de pre-amp)
2. der zijn ook goede transistors, is maar net afhankelijk voor wat voor een situatie je em wil gebruiken.

Ik heb een valvestate 8080 model. Ben er niet ontevreden mee. Althans voor een beginner die er toen ie em kocht (8 jr geleden) erg blij mee was. Ik vind het cleanchannel weinig karakter hebben. Mist punch en daar kan dat ene buisje niet veel aan veranderen. De boost channel is voor overdrive/distortion. Die doet het wel lekker. Als het je eerste is is ie wel ok. Trouwens dit is vlgs mij de 2e serie valvestates. Die zijn iets beter dan de eerste series, naar ik begrepen heb.
Verder kan ik je niet zoveel meer vertellen, behalve dan dat je em ff moet proberen, maar dat wist je vast alang.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sandman op 2002-03-24 23:24 ]</font>

JV
24 maart 2002, 23:21
ik heb alleen maar slechte ervaringen met de valvestate versterkers. lees mijn reactie in "slechte verster die je bespeeld hebt" maar, staat ook wel ergens int versterkerforum

Paco...
24 maart 2002, 23:22
ik wil hem gaan gebruiken voor meerdere soorten muziek...
waaronder Punk... waarvan ik weet dat dat lekker gaat met die Marshall...
maar ook een soort Funk, waarvoor hij ook een heel eind clean moet klinken... is te doen denk je? en wat bereik betref...?
100wat is neem ik aan genoeg voor kleine optredentjes en misschien iets grotere?

gershwin5150
24 maart 2002, 23:25
Op 2002-03-24 23:18, schreef Sandman:
ok, 2 dingen:
1. VS staat voor valvestate, en is derhalve geen transistoramp (deze heeft nl. 1 12ax7 buisje in de pre-amp)
2. der zijn ook goede transistors, is maar net afhankelijk voor wat voor een situatie je em wil gebruiken.


Ik heb zelf een VS100 (100 watt!) combo, en het is een aardige versterker, maar niet echt geweldig ofzo, leuk om mee te beginnen.
Wat mij betreft mag je het gewoon als transistorversterker zien, door dat ene buisje in de pre-amp is ie het nog niet waard om als buizen versterker gezien te worden.

Sandman
24 maart 2002, 23:25
Dan is 100watt wel voldoende. Maar ik weet niet zeker of ie best klinkt wanneer je het volume flink opendraait....dus....

Klopt idd Gersh...hou het op het produkt van een tube-amp en een transistor....een bastaard....:razz:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sandman op 2002-03-24 23:26 ]</font>

Paco...
24 maart 2002, 23:27
gershwin5150,
met niet echt geweldig bedoel dat het een beetje een blurry sound wordt met opendraaien...? want ik ben opzich wel tevreden met Marshall Valvestate, maar is dit type dan een van de mindere?

gershwin5150
24 maart 2002, 23:30
Op 2002-03-24 23:27, schreef Paco...:
gershwin5150,
met niet echt geweldig bedoel dat het een beetje een blurry sound wordt met opendraaien...? want ik ben opzich wel tevreden met Marshall Valvestate, maar is dit type dan een van de mindere?


Ik vind dat deze versterker het in alle opzichten net NIET heeft.
Het clean is redelijk, maar mist scherpte en dynamiek voor echt mooi clean spel.
De overdrive kanalen geven een vage (moeilijk te omschrijven) distortion, wat het absoluut in de verste verte niet haalt bij de dynamische overdrive van een buizenbak. Een beetje een vormloze massa.

Sandman
24 maart 2002, 23:30
Nou het is de 2e serie, van in totaal 3 geloof ik. En naar het schijnt worden steeds iets beter. En dan hoop ik dat dat voornamelijk het cleanchannel betreft.

Paco...
24 maart 2002, 23:30
met mij erbij hebben we 2 gitaristen,
een drummer, en een bassist komt eraan, gewoon een klein clubje duz,
MOET hij dan helemaal open...? want als dat niet echt lekker klinkt maar hij moet wel open staan, dan heeft het weinig nut om hem aan te schaffen natuurlijk...

Paco...
24 maart 2002, 23:32
al met al:
niet doen duzz...
tenminste, als ik het zow hoor,
kan ik beter ergens een verschrikkelijk buizenmonster vandaan toveren...
toch?!

gershwin5150
24 maart 2002, 23:33
jep, als je echt een beetje iets wilt hebben waar je een tijd mee vooruit kunt, kjan je beter naar een marshall buizenbak ofzo zoeken!

lars
25 maart 2002, 00:01
ik heb een vs100 (die 100 slaat op de 100 watt, geen 80 duz) top als 2e versterker maar die klinkt prima hoor, de buis word alleen in de overdrive gebruikt dus de clean channel is transistor. klinkt niet slecht vind ik persoonlijk als je de mid boost aan zet enzo, beetje tweaken maar dan klinkt het goed. overdrives zijn ook wel prima, maar het is een top van 300 gld dus verwacht geen wonderen.

en hard gaat ie zeer zeker wel, meer als hard genoeg.

Paco...
25 maart 2002, 00:01
nog enige aanraders wat betaalbare Marshall Buizen versterkers betreft?!

het liefst een losse top met kabinet, maar combo zou ook kunnen maar ik denk niet dat iemand die aan gaat raden hiero...

duz noem eens een paar betaalbare goeie Marshalls op ajb...

Paco...
25 maart 2002, 00:05
Lars,
voor een beginnend dus wel te doen?
(positieve kritiek for a change...)
want ik kan hem voor een mooi prijsje krijgen... dus ik verwacht ook geen wonderen, maar wil wel gewoon een goeie sound hebben...
je zegt dat hij goed klinkt... ook op het podium als hij open staat...?! (nouja... open...)

Paco...
25 maart 2002, 00:15
owjah... Lars,
je zegt dat je hem als 2e versterker gebruikt...
wat gebruik je daarbij dan?

Lacrymosa
25 maart 2002, 09:43
Het is een zeer aardige versterker hoor, Het clean kanaal is wat minder ja, maar de overdrive kanalen zijn lekker agressief.
En juist door die solidstate einversterker krijg je een wat strakkere sound (net als of er een onwijze compressor over heen staat)
Het kan natuurlijk nooit op tegen een 100 watt buizenbak, maarja, ik als arme student heb echt geen geld voor zon monster.

CheerS!!

Mitch
25 maart 2002, 13:19
Ik ben zelf overgestapt naar een AVT50, da's er dus één van de derde generatie. Ik heb 'm naast een vs65 gehad: haalde het bij lange na niet, met name clean ! Nou was dit ook één van je grootste 'zorgen', dus bekijk zeker de nieuwe lichting Advanced Valvestate eens.
Grootste verschil is dat de AVT's een dichte achterkant hebben. Mede daardoor komt de AVT50 met gemak boven de vs65 uit !
De AVT is er uiteraard ook in 100W.
Ik vraag me alleen af in hoeverre jij 100W nodig hebt ? Je beschreef een kleine band, dus je oefenruimte zal ook geen balzaal zijn. Ik weet niet wat je van plan bent qua optredens, maar voor een kroeg is de AVT50 echt hard zat en op een groter podium ga je toch meestal de PA in.
Maatje kleiner is echt niet minder.....

Paco...
25 maart 2002, 13:25
yo Seymour Paul...
ik kan deze 100watter juist voor een heel mooi prijsje krijgen waarschijnlijk, en wil daarom ook weten:
wordt die 100 wat, wat ik dus inderdaad eigenlijk niet nodig heb, geen nadeel i.p.v. een voordeel vergeleken met kleinere... ik bedoel, ook al heb ik zowveel power eigenlijk niet nodig, KAN ik hem wel gaan gebruiken voor kleinere ruimtes...?

Frusciante
25 maart 2002, 14:49
aan de ene kant kan je hem wel gebruiken aangezien transistor's op lage volumes redelijk blijven klinken. bij hogere volumes wordt het wel wat minder, en zeker wanneer je dit vergelijkt met een buizenbak.
tja je kan hem dus gebruiken maar je loopt wel een klein risico dat het geluid bij minimale volume (bedroomlevel) redelijk slecht is. draai hem een kwart meer open en hij klinkt al beter. maar dan is 100 watt net iets te hard, begrijp je?? speel je altijd redelijk luid dan zul je geen probleem hebben denk ik.

lars
25 maart 2002, 16:19
ik heb 2 versterkers, een soort vox buizentop en die marshall vs100 top. ik gebruik ze afwisselend, daarom noem ik em maar 2e omdat ik die buizenbak eerder had.
Het geluid is gewoon goed maar het hangt ook af wat voor een speakers je eronder hebt, ik denk dat een hoop negatieve comentaar van mensen afkomt die de vs100 combo hebben met die marshall speakers eronder, die zijn niet ideaal. ik heb er een peavey kast onder of een vox kast en dat klinkt lekker helder.
en ik heb em meestal op mijn slaapkamer staan dus op dat volume is ie gewoon goed, en als je em hard zet (echt hard)blijft ie hetzelfde klinkten (alleen harder) geen gekraak of ruis wat je van die 10 watt combo'tjes kent.

PeArLjAm
25 maart 2002, 16:23
Ik denk dat je inderdaad (gedeeltelijk) gelijk hebt met die marshall speaker kast. Het is een kast die gemaakt is voor die valvestate top en is erg goedkoop. Waarschijnlijk klinkt ie met een andere (betere) speakerkast al een stuk beter.

lars
25 maart 2002, 16:33
dat klopt ja, maar ik doelde meer op de speakers die in die combo's zitten. je weet wel speaker en versterker in 1, ik heb een vs15 gehad ooit en die speaker die daarin zat (zogenaamde goldback) klonkt totaal aap eigenljk

Mitch
25 maart 2002, 22:32
Een ander voordeel van de AVT: aangepaste Celestion erin...echt, die derde generatie is niet zo maar 'dezelfde techniek in een nieuw jasje en met extra afkortingen', maar een echte stap vooruit. Geloof me, ik was zéér sceptisch voor ik hem had uitgeprobeerd...
Paco, ik zou toch maar erg goed kijken en vooral luisteren of het prijsvoordeel van de vs100 het wel waard is !

Sandman
26 maart 2002, 15:22
Ik weet niet wat er met aangepaste celestion bedoeld wordt, maar in eerste generatie Valvestates zitten ook Celestions.

lars
27 maart 2002, 01:45
het gaat toch nog steeds over een losse top of nie soms? daar zitten geen speakers in...
en die nieuwe generatie valvestates zijn in vergelijking met die ouwe niet te betalen dus die vergelijking gaat een beetje krom.

Paco...
27 maart 2002, 08:15
nope... geen losse top,
100wat combo, met extra toebehorend kabinet erbij...

Mitch
28 maart 2002, 12:37
De aanpassing van de Celestion zit 'm in het feit dat -ie moest worden aangepast aan een closed back. En inderdaad, in die oude zitten ook Celstions, maar de tijd staat niet stil !
En nog eens inderdaad, ze zijn duurder dan vroeger......sowieso waren ze al duurder, maar sinds vorige maand is het allemaal nog net een tikkie verder opgeschroefd (ik had de mijne net op tijd !)
Maar alle waar naar zijn geld; ik adviseerde alleen om het verschil in prijs en kwaliteit wel goed tegen elkaar af te wegen. Beetje kl*te als je de goedkope neemt en hij valt daarna weer tegen.....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Seymour Paul op 2002-03-28 22:06 ]</font>

Sandman
29 maart 2002, 12:26
A ok. Een speaker moet dan idd aangepast worden wanneer er een gesloten achterkant in komt.

Ic3gl0vE
30 maart 2002, 22:38
Op 2002-03-24 23:30, schreef Paco...:
met mij erbij hebben we 2 gitaristen,
een drummer, en een bassist komt eraan, gewoon een klein clubje duz,
MOET hij dan helemaal open...? want als dat niet echt lekker klinkt maar hij moet wel open staan, dan heeft het weinig nut om hem aan te schaffen natuurlijk...


100watt helemaal open kan eng hard zijn hoor...
110watt half open is ook niet cool als je 3 meter van je versterker afstaat (ik spreek uit ervaring hehe)
een transistor versterker met een buis erin heet HYBRIDE soow weer een nieuw woord geleerd iedereen :smile:

ik gebruik mijn 110 watt versterker ook in m'n slaapkamer en zacht klinkt 'ie net zo goed als hard (behalve als je 'm echt heel zacht zet, maar dan kan je ook beter een koptelefoon gebruiken)

En als je 2 dezelfde versterkers bouwt maar de een is 50 watt en de ander 100 watt scheelt dat maar 3dB dus zoveel verschil is er niet...
als je nog een keer dezelfde versterker zou bouwen maar dan 500watt DAN gaat 'ie 2 keer zo hard als de 50watt versterker

Maar sinds de goeie uitvinding van de volume knop is 100 watt voor een (transistor/hybride)versterker niet te veel en zeker ook niet te weinig

GrTz Maarten

PS hoeveel kost die Vs100 eigenlijk?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: IC3gl0vE op 2002-03-30 22:45 ]</font>

Paco...
1 april 2002, 10:18
uuuhz...
€400,-
dan heb je dus de combo,
en een extra kabinet...
(and footswitch, e.d. duhh)

Lacrymosa
1 april 2002, 12:12
das veel te duur man
ik heb die van mij 2 jaar geleden voor 1100 piek nieuw gekocht!!!

CheerS!!

Paco...
1 april 2002, 12:14
wow... kee, thnx...

Dude
1 april 2002, 16:02
Sorry mensen maar ik zie hier veeeeeeel onzin staan.

1 alleen bij de eerste serie werd de buis niet in het cleane kanaal gebruikt, bij de tweede wel en bij de derde (avt) serie ook.

2 VS100 wil dus zeggen 100 watt

3 er word teveel gezeikt over deze bakken. natuurlijk klinken ze niet als buizenbakken, dat komt omdat ze geen buizen hebben(eentje maar), het is ook marshalls bedoeling niet geweest om ze precies als een buizenbak te laten klinken want als dat het geval was, wie zou er dan nog een echt buizen versterker kopen.
De reden dat marshall deze serie heeft gelanceerd is om een marshall bereikbaar te maken voor een breeder publiek.....

Mijn mening over deze serie is zowel negatief als positief, ik speel zelf een marshall halfstack (JCM600+1960 greenback) en ik kan je zeggen dat de VS100 niet hetzelfde klinkt. In de oefenruimtes die mijn band elke week huurt staan de VS100R combos, en ik speel hier dus erg vaak over, en inderdaad, slecht klinkt hij totaal niet (en ik ben niet zon limb bizkit aanbiddende 16 jarige skater met 3 jaar ervaring)
ik heb opnames thuis van deze versterker en zoals ik al vaker gelezen heb, komt hij niet echt door de mix heen, je loopt tijdens het spelen vaak tegen een soort wirwar van geluid aan, hiermee bedoel ik dat hij gewoonweg niet strak klinkt in een band formatie, solos gaan prima, met name door de twee overdrive kanalen hoef je niet bang te zijn ddat je solo er niet bovenuit komt...





<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: iamyou op 2002-04-01 16:07 ]</font>

Paco...
1 april 2002, 16:12
Yo... veel reacties gehad hiero, tof man...
weet nu wel zeker dat ik hem niet ga kopen,
dan nog maar eventjes verder sparen...
en ik heb mijn oog laten vallen over een
50Wat Fender...
duzz...
daar ga ik weer eens wat meer info over inwinnen...
THNX!