PDA

View Full Version : John Miles - Music



spanky_franky
6 april 2004, 13:23
dag mensen,

hier een ingekorte versie van het nummer dat ik in een tijdelijke formatie heb gespeeld op het muziekfestival van m`n school afgelopen januari. De bassiste, de zangeres en ik zitten overigens ook in the Scizzors (zangeres pas sinds dit weekend)

http://members.chello.nl/m.heessels/Sietske,%20Lisanne,%20Rene,Kees,Frank%20-%20Music(short)%20.mp3


komt u maar!


Mod-break : URL aangepast

Gert-Jan
6 april 2004, 14:34
Sorry hoor maar dit kan echt niet. Die gitaar is niet om aan te horen.
Je bends blijven consequent een halve noot afwijken. Timing is beroerd en je chords zijn een grote brei. Niet erg vriendelijk dit commentaar maar ik zie geen verzachtende omstandigheden. Oh ja, een beetje off-topic maar jullie zangeres zou een goede zijn voor idols, de voorrondes alleen wel te verstaan!

spanky_franky
6 april 2004, 15:39
zo noem je een file toch niet, noem die mp3 nou gewoon "john_miles_SLRKF.mp3" of "liedje.mp3" en er is niks meer aan de hand. Komma's, dashes en spaties in bestandsnamen moeten verboden worden.

eh ok :oops:

Mithrandir
6 april 2004, 15:42
Hehehe, sorry, ik moest het even kwijt, ik zal zo ook nog even naar de mp3 luisteren :D

spanky_franky
6 april 2004, 15:57
Sorry hoor maar dit kan echt niet. Die gitaar is niet om aan te horen.
Je bends blijven consequent een halve noot afwijken. Timing is beroerd en je chords zijn een grote brei. Niet erg vriendelijk dit commentaar maar ik zie geen verzachtende omstandigheden. Oh ja, een beetje off-topic maar jullie zangeres zou een goede zijn voor idols, de voorrondes alleen wel te verstaan!

bedankt voor je reactie..

ehm tja.. hm

:wink:

nou goed je zult ongetwijfeld gelijk hebben, al helemaal als ik kijk naar wie het langste speelt en er het meeste van af weet enzo..

Solo`s zijn sowieso niet m`n sterkste kant.
wat de gitaar betreft speel ik op een squier strat, ook niet bepaald de beste gitaar on earth. Maar dat mag niks uitmaken, een goeie gitarist kan ook een squier goed laten klinken. En inderdaad zijn er geen verzachtende omstandigheden..

nu dan maar wat meer gaan oefenen, en aan de timing, chords, bends, en nog meer zaakjes gaan werken.. (alles als ik het zo hoor.. :-? )

maar dat je onze zangeres slecht vind zingen.. hm.. tja..
luister hier eens na misschien denk je er dan anders over:
http://members.chello.nl/m.heessels/Angel.mp3

BLOK182
6 april 2004, 16:09
Tja, ik barst niet meteen in huilen uit ofzo, maar die gitaar is niet echt lekker, en verder heb ik der ook een hekel aan als zangeressen allemaal van die vreemde boventonen, trillingen, en weet ik wat gaan uithalen als ze het niet echt kunnen, zoals veel meiskes dat idd bij idols doen :wink:
Maar goed, voor school is dit wel leuk hoor!

spanky_franky
6 april 2004, 16:53
dankuwel

tja idd, dat trillige vibrato christina aguilera achtige (dat is toch wat je bedoelt? ) is idd niet iets waar iedereen meteen fan van is. Maar geef toe dat het technisch zeer knap is! (de zang he :razz: )

Negative K3 fan
6 april 2004, 17:12
ik vind de zangeres eigelijk juist wel goed.

het gitaarwerk is idd redelijk matig

het is allemaal niet om te huilen, maar toch wel voor verbetering vatbaar, de productie valt me heel erg mee.

spanky_franky
6 april 2004, 21:54
misschien is er toch een lichte vorm van verzachtende omstandigheid.. ik ben pas een week voor het optreden erbij gekomen, en we hebben in totaal 2 keer geoefend. ..

BlackSun
6 april 2004, 22:37
Nou nou nou, Gert-jan, zo allerberoerdst slecht is het ook weer niet.... Je amg wel een beetje aan je bends werken ja. En als je er lol in heb met zo'n groepje hoor je niemand klagen, het is best redelijk (behalve voor gert - Jan dan :razz: )

Martien
6 april 2004, 23:28
ik vind het ook niet slecht hoor,
ik vind john milles gewoon een dikke homo, maar verder vind ik het best ok,

Mark S
7 april 2004, 01:44
Waar is die link dan??? jullie hebben me nieuwsgierig gemaakt!!

slayurrr
7 april 2004, 02:25
Sorry hoor maar dit kan echt niet. Die gitaar is niet om aan te horen.
Je bends blijven consequent een halve noot afwijken. Timing is beroerd en je chords zijn een grote brei. Niet erg vriendelijk dit commentaar maar ik zie geen verzachtende omstandigheden. Oh ja, een beetje off-topic maar jullie zangeres zou een goede zijn voor idols, de voorrondes alleen wel te verstaan!

Nou, nou, niet zo negatief, ik weet dat het een mening is, maar ZO slecht is het toch ook weer niet!?
Ik zeg niet dat het goed is, maar ik kreeg echt geen "pijn" in me oren hoor :wink:

Gert-Jan
7 april 2004, 07:45
BlackSun schreef:


Nou nou nou, Gert-jan, zo allerberoerdst slecht is het ook weer niet.... Je amg wel een beetje aan je bends werken ja. En als je er lol in heb met zo'n groepje hoor je niemand klagen, het is best redelijk (behalve voor gert - Jan dan )



Tja, dit is een gitaarforum en er wordt om ongezouten kritiek gevraagd. Mijn mening is dus dat ik de gitaarpartijen slecht vind. Dat zegt niets over de lol die zij natuurlijk mogen hebben. ik heb zelf ook wel eens opnames gemaakt met een clubje muzikanten en een hoop bier waarbij ik het eindresultaat nog niet aan mijn hond durfde te laten horen, laat staan dat ik het op dit forum zou hebben gezet. Maar goed, wie om reactie vraagt kan 'm krijgen.

Kjiratsiekoedel
7 april 2004, 08:00
dit is de link:

http://members.chello.nl/m.heessels/Sietske,%20Lisanne,%20Rene,Kees,Frank%20-%20Music(short)%20.mp3

=-=-=-=-=-=

-de 2e toon van de zang is dubieus
-ik houd ook niet zo van die flabberzang (ieder stemtrucje dat je hebt gebruiken)
-begin van de solo zou kunnen zijn van iemand die een beetje depressief is
-maar het publiek is toondoof en juicht goed => dus het is voor buitenstaanders best
-de rest van de solo mag best hoor, je had gewoon opstartproblemen
-hmmmm, het einde rukt, ik heb een hekel aan fade-outs

spanky_franky
7 april 2004, 17:25
@Gert-Jan: ja idd vraag ik om ongezouten meningen, anders zou ik hier niet posten :-D (je zou je af moeten vragen hoe ik speel als ik wat gedronken heb.. maar dat terzijde.. :wink: )

@Martien: Tja, ik werd een week van tevoren gevraagd of ik mee wilde spelen, en ik had zoiets van whatever, en ik had nog nooit van die John Miles gehoord. toch een geinig nummer opzich..

sunday violence
7 april 2004, 22:54
allereerst haat ik dit nummer, maar ik vind het wel redelijk gespeeld afgezien van die paar valse gitaarnoten en die overgang bij 1m25. En als gert jan hoort dat de gitaar wel vals is, dan snap ik niet dat ie niet hoort dat de zang NIET vals is. behoorlijk goed gezongen vind ik (alleen wat is dat allereerste kreunregeltje nou weer voor iets vaags??)

rien
7 april 2004, 23:59
ik vind john milles gewoon een dikke homo, maar verder vind ik het best ok,

grappig :D

Gert-Jan
8 april 2004, 15:05
allereerst haat ik dit nummer, maar ik vind het wel redelijk gespeeld afgezien van die paar valse gitaarnoten en die overgang bij 1m25. En als gert jan hoort dat de gitaar wel vals is, dan snap ik niet dat ie niet hoort dat de zang NIET vals is. behoorlijk goed gezongen vind ik (alleen wat is dat allereerste kreunregeltje nou weer voor iets vaags??)

Waar heb ik gezegd dat de zang vals is?? Ik vind alleen dat die 100 in een dozijn 'paling-sound' ideaal is voor de 100 in een dozijn huppelk.... die zichzelf graag laten afzeiken in idols.

Dat zangeressen tegenwoordig geen noot langer dan 0,3 seconden aanhouden om te vast te lopen in een weerwar van Merrie Kerrie notenbrij is al erg genoeg. Maar om dat zelfs op een nummer als Music los te laten vind ik wat erg overkill.

Maar vals? Nee hoor, niet overal tenminste.

spanky_franky
8 april 2004, 15:17
tja, dat soort zingen vind ik persoonlijk erg goed bij dit nummer passen, maar dat is eigenlijk ook wel een uitzondering. Bij andere (eigen) nummers in the Scizzors zingt ze een stuk vlakker en met veel minder tralala.

spanky_franky
8 april 2004, 15:20
allereerst haat ik dit nummer, maar ik vind het wel redelijk gespeeld afgezien van die paar valse gitaarnoten en die overgang bij 1m25. En als gert jan hoort dat de gitaar wel vals is, dan snap ik niet dat ie niet hoort dat de zang NIET vals is. behoorlijk goed gezongen vind ik (alleen wat is dat allereerste kreunregeltje nou weer voor iets vaags??)

Waar heb ik gezegd dat de zang vals is?? Ik vind alleen dat die 100 in een dozijn 'paling-sound' ideaal is voor de 100 in een dozijn huppelk.... die zichzelf graag laten afzeiken in idols.

Dat zangeressen tegenwoordig geen noot langer dan 0,3 seconden aanhouden om te vast te lopen in een weerwar van Merrie Kerrie notenbrij is al erg genoeg. Maar om dat zelfs op een nummer als Music los te laten vind ik wat erg overkill.

Maar vals? Nee hoor, niet overal tenminste.

het verschil wat ik toch wel ff wil noemen is dat zij wél de capaciteiten heeft om dit soort truukjes te doen terwijl de meeste idols-stakkers het op dat punt af laten weten..

Mark S
8 april 2004, 15:39
mmm, als ik naar de zangeres luister heb ik het gevoel dat er meer inzit met voldoende les/oefening.

Die tenenkrommende M.Carey versierselen mag ze wel achterwege laten, daar maak je geen vrienden mee!

alhoewel...

wisten jullie dat Mariah C.de op 2 na best verkopende artiest aller tijden is na The Beatles en Elvis :o

dodoweirdo
8 april 2004, 17:02
wisten jullie dat Mariah C.de op 2 na best verkopende artiest aller tijden is na The Beatles en Elvis :o

dat komt omdat die blonde trientjes die naar mariah luisteren kazzaa niet krijgen geopend!

alhambra
8 april 2004, 19:25
Ach ik ook dan nog maar ff. Vind het gitaarspel idd niet geweldig maar ja dat komt ook omdat het geheel erg zwak en zonder overtuiging overkomt heel heel heel onzeker. De volgende keer meer oefenen en dan pas optreden zou ik zeggen dit kunnen jullie beter ik weet het zeker zo hier en daar kan je dat horen.
De drum was wel aardig maar ook die was zoekende dat kon je gewoon horen jullie spelen nog niet lang samen en dat is niet erg wel erg is dat je het had kunnen weten.

spanky_franky
9 april 2004, 12:47
tja maar goed, het was ook voor de lol het ging niet om het presteren ofzo.. desondanks wilde ik toch even horen wat men er van vindt

abbys
9 april 2004, 14:46
vind het tof, mss zijn de bends minder, maarja, who cares, als ie gewoon der wat meer aan sleutelt ist voor mij goed genoeg hoor, moet weten dat meer als 85 procent van het publiek zelfs die paar valse noten niet hoorde....

Maiden Michiel
9 april 2004, 22:55
Mja, goed is het niet echt.
Die zangerwes in het begin is echt te erg vals. Voor de rest wel redelijk...

Dai
11 september 2004, 22:46
'die zangeres' doet toevallig wel de vooropleiding op het conservatorium en daar moet je toch aardig goed voor kunnen zingen.. en bovendien kan je geen redelijke mening over haar geven als je maar 1 nummer hebt gehoord.

Dai
11 september 2004, 22:46
oh....ik zie net dat dit topic wat weggezakt was.. :oops:

Mithrandir
12 september 2004, 13:34
En jij bent die zangeres zeker, of je zus, of je nichtje, een vriendinnetje misschien....dom weekdier.


Hee, geen geflame hier......sorry bram

Hempo
12 september 2004, 13:42
ben nu toch wel benieuwd hoe die klinkt.
Kun je m niet ff opnieuw online zetten s-f ? :wink:

Dai
12 september 2004, 13:53
En jij bent die zangeres zeker, of je zus, of je nichtje, een vriendinnetje misschien....dom weekdier.


Hee, geen geflame hier......sorry bram

hoe on earth kan ik m'n zus of m'n nichtje zijn.. :-?
en trouwens, ik 'slijm' niet graag over mensen, ookal zou ze m'n beste vriendin zijn of whatever. ik ken die hele zangeres niet! alleen van gezicht en geluid. en om hier te posten dat ze goed is terwijl ze dat niet is zou m'n eer te na zijn.. en het was trouwens gewoon mijn mening, en als je het daar niet mee eens bent, ook goed. en...weekdier?? komop..je kan toch wel met iets beters komen

Mithrandir
12 september 2004, 13:54
nee

Dai
12 september 2004, 13:58
:lol:

spanky_franky
12 september 2004, 14:16
@ Hempo: het is de zangeres van The Scizzors die hier ook zingt in dit nummer.

harrie-beton
14 september 2004, 13:35
ik wil hem ook wel horen als dat kan

de link doet het niet meer

Dai
14 september 2004, 14:25
www.scizzors.tk --> muziek
3 sampletjes van hun demo

Stratman70
14 september 2004, 17:19
Die link doetutookniet. Ik was eigenlijk ook nieuwsgierig geworden.

Dai
14 september 2004, 18:08
mja scizzors ligt even plat...misschien doetie het morgen weer

Dai
15 september 2004, 21:48
hijs weer online..btw..

Mr.Bluesbreaker
15 september 2004, 21:56
Maar het nummer waar het om draait nog steeds niet. Hier in sounds dan.

Dai
16 september 2004, 15:42
www.scizzors.tk --> muziek
3 sampletjes van hun demo

weet ik, maar je kan hier iig de zangeres horen

Mr.Bluesbreaker
16 september 2004, 18:43
Das mooi, op mijn site kun je mijn bassist/drummer/mij/gitarist/zangeres ook horen, maar ik denk dat nogmaals ff het NUMMER waar het om gaat online moet worden gezet anders kan ik het ook niet beoordelen. Het is een GITAARforum, remember? (neemt niet weg dat ik meestal het in het geheel benader maargoed.)

Dai
16 september 2004, 19:05
dat moet je dan maar aan frank vragen :P

Mr.Bluesbreaker
16 september 2004, 21:13
Het is geen vraag, maar een reactie op je opmerking dat ik ook naar je site kan om blabla, wijsneus.

Dai
17 september 2004, 00:08
nee kijk, als je het nummer online wil hebben zou je dat aan hem moeten vragen (en het is niet mijn site)