PDA

View Full Version : watten bij je tremolo veren



idno
6 april 2004, 12:05
test

idno
6 april 2004, 12:06
Ik ben bezig met het vastzetten van mn tremolo met een blokje hout, maar nou hoorde ik dat het dan verstandig is om watten :-? bij je veren te doen.

waarom zou dit beter zijn :???:

ieme
6 april 2004, 12:22
lijkt me zeer onlogisch... t zal alleen sustain weghalen...(wat me nou niet echt de bedoeling lijkt)

bert k
6 april 2004, 13:00
Nee hoor, dat werkt best. Watten of een oud doekje. Het voorkomt dat de veren mee gaan resoneren, wat hoorbaar kan zijn soms (een soort verengalm als het ware :) ). Volgens mij kost dat dus helemaal geen sustain, je toon wordt via de brug naar het hout geleid. De veren dempen teveel om nog wat te kunnen betekenen.

Diedo
6 april 2004, 14:04
ik heb gewoon een stukje tape op die veren geplakt op mn oude gitaartje... ik had nergens meer last van

Negative K3 fan
6 april 2004, 14:34
ik had er gewoon een a-4'tje omgefrommeld, die veren kunnen heel irritant gaan rondzingen

idno
6 april 2004, 14:53
dus, het zal wel helpen als ik mn tremolo heb geblokkeerd.
ik denk dat ik dat dan ook maar doe.

help t ook bij een tremolo die niet is geblokkeerd.

bert k
6 april 2004, 16:39
Ja, hoor, merk je nix van. (Behalve dat het niet meer rammelt dus :) )

Jemboy
6 april 2004, 20:50
Wat Bert al zei, watten werkt uitstekend! Verlies geen Sustain. Wat sommige gitaristen ook doen is het afdekplaatje weg laten en watten op gaffertape plakken en dat vervolgens ervoor plakken. Werkt heel goed!

bat
6 april 2004, 22:20
rammelen die veren dan zo? Nooit last van gehad namelijk, in al die 9 jaar dat ik m'n strat heb met vastgezette tremelo (zonder blokje hout ook nog)...

idno
7 april 2004, 09:27
Nee, nergens last van en mn trem is nog niet geblokkeerd, maar ik hoorde het, dus ik vroeg het me zo af :)


@XXXX
:evil: Toen werkte het niet eikel, je moet je bek houden :evil: