PDA

View Full Version : ESP VIPER



gerrekat
6 april 2004, 11:00
test

gerrekat
6 april 2004, 11:02
Heeft er hier iemand een ESP VIPER, of eventueel een duurdere LTD versie (viper 1000)?

ik dacht het niet maar wil tochweer eens wat anders, voor erbij, en zat aan de viper standard te denken.

ben altijd al gek geweets van GIBSON SG's en vind zo'n camo finish persoonlijk te gek, zou mijn amp ook graag met camo vinyl re tolexen.

http://www.espguitars.com/images/guitars/Viper_camo.jpg



Mara heb toch wel vaak gehoord dat deze gitaar behoorlijk neck heavy is, en de EMG's staan me niet zo aan...dat baart em een beetje zorgen, echt goedkoop is ie ook niet vandaar!

iemand ervaringen?

My Dying Bride
6 april 2004, 12:00
ziet er in elk geval mooi uit ...

gerrekat
6 april 2004, 12:07
ja vind hem ook wel tof....maar ja voor dat geld mag het natuurlijk ook wel wat voorstellen, het probleem is dat je die dingen nergens kan testen hier!

Zelfs de duurdere LTD's heb ik nog nooit ergens gezien!

gerrekat
6 april 2004, 12:08
ja vind hem ook wel tof....maar ja voor dat geld mag het natuurlijk ook wel wat voorstellen, het probleem is dat je die dingen nergens kan testen hier!

Zelfs de duurdere LTD's heb ik nog nooit ergens gezien!

art|saves
6 april 2004, 12:11
Dijkman in amsterdam heeft volgens mij viper's hangen zowel uit de LTD als de orginele ESP.

gerrekat
6 april 2004, 12:16
Hmmmm...eens checken! thanx!

BlackSun
6 april 2004, 12:44
Yup, Bij dijkman hebben ze flink wat ltd en Esp's staan! Alleen vorige eker dat ike r kwam was er niet 1 in stemming en met zo'n locking tremolo die de meeste hadden ook neit ff snel om te stemmen..maakt het bespelen beetje lastig.

Ik heb zelf een ltd, misschien niet 1 van de allerduurste(naja, 1100 Euro nieuw in Duitsland..), maar ik ben er erg tevreden over. Die viper ziet er iig zeeeer strak uit!!

gerrekat
6 april 2004, 12:57
belachelijk ja die ESP prijzen hier! ik zag dat een EC-1000 (LTD) al rond de 1100-1200 kost nieuw!

Een ESP VIPER standard kost ongeveer $ 1250 nieuw in de US als je een goede deal hebt!

gerrekat
6 april 2004, 12:58
belachelijk ja die ESP prijzen hier! ik zag dat een EC-1000 (LTD) al rond de 1100-1200 kost nieuw!

Een ESP VIPER standard kost ongeveer $ 1250 nieuw in de US als je een goede deal hebt!

cas121
6 april 2004, 13:07
heb toch wel vaak gehoord dat deze gitaar behoorlijk neck heavy is

Hebben SG-achtigen wel last van ja, bij mijn SG std is het ook altijd opletten geblazen dat ie niet ineens een snoekduik rochting podium maakt als ik m even loslaat

gerrekat
6 april 2004, 13:15
Ik heb twee GIBSON SG's gehad en ik kan me niet echt herinneren dat die zo neck heavy waren....maar goed dat is alweer een paar jaar geleden!

Ik heb namelijk een USA mockingbird gehad die gigantisch neck heavy was en dat irriteerde me mateloos!

THW
6 april 2004, 13:18
je kan desnods nog ff kijke op www.dijkmanmuziek.nl maar om echt de esp's tezien moet je naar de winkel

BlackSun
6 april 2004, 13:27
Op de site staat bijna niks :-? ...naja, ze hebben ze iig wel 8-)

gerrekat
6 april 2004, 13:28
nee dat viel me al op, nou ja aan de prijzen te zien denk ik niet dat ik daar ga slagen!


maar goed uitproberen kan altijd....

THW
6 april 2004, 13:31
wat op die site staat zijn als het goed signature modelen en die zijn gewoon harstikke duur

gerrekat
6 april 2004, 13:35
Nou ja een ESP VIPER kost in Duitsland ook al € 1800 dus hij zal hier nog wel iets duurder zijn!

Anders Destium
6 april 2004, 13:40
Ik vind hem echt spuuglelijk, maar ieder zijn meug natuurlijk :wink: Ik dacht trouwens dat je aan het inkrimpen was :razz:

Als er zoveel dingen zijn die je niet echt bevallen aan een gitaar (wie weet speelt hij ook niet lekker), vraag ik me af of het wel verstandig is om ervoor te gaan. Hij is niet goedkoop, en in tegenstelling tot je Deans kan het bij deze gitaar wel een tijd duren voor je hem weer kwijtraakt als hij niet bevalt...

Anders Destium
6 april 2004, 13:41
Ik vind hem echt spuuglelijk, maar ieder zijn meug natuurlijk :wink: Ik dacht trouwens dat je aan het inkrimpen was :razz:

Als er zoveel dingen zijn die je niet echt bevallen aan een gitaar (wie weet speelt hij ook niet lekker), vraag ik me af of het wel verstandig is om ervoor te gaan. Hij is niet goedkoop, en in tegenstelling tot je Deans kan het bij deze gitaar wel een tijd duren voor je hem weer kwijtraakt als hij niet bevalt...

BlackSun
6 april 2004, 13:42
Volgens mij als je hier een ESP te koop zet dat je hem zo kwijt bent hoor..ze zijn hier immers schaars.

maarten
6 april 2004, 13:51
Heeft er hier iemand een ESP VIPER, of eventueel een duurdere LTD versie (viper 1000)?




sinds wanneer zijn de limiteds (LTD) duurder dan de ESP's ?? :o



edit: :oops: jaaja ik zie t al say no more :D

BlackSun
6 april 2004, 13:56
Wehe, ben je me net voor :lol:

gerrekat
6 april 2004, 14:06
Ik vind hem echt spuuglelijk, maar ieder zijn meug natuurlijk :wink: Ik dacht trouwens dat je aan het inkrimpen was :razz:

Als er zoveel dingen zijn die je niet echt bevallen aan een gitaar (wie weet speelt hij ook niet lekker), vraag ik me af of het wel verstandig is om ervoor te gaan. Hij is niet goedkoop, en in tegenstelling tot je Deans kan het bij deze gitaar wel een tijd duren voor je hem weer kwijtraakt als hij niet bevalt...


ach ja jij vind superstrats mooi...HAHHAHAHA!


inderdaad ESP's zijn schaars...ik heb geleerd dat schaarse gitaren makkelijk te verkopen zijn, op mijn 2 DEANs had ik binnen een week al drie serieuze reacties te pakken.....


je zal verbaasd zijn over hoe snel ik zoiets kwijt ben , en ik vermoed zelfs dat ik er aan overhou als ik hem uit de USA laat komen!

Anders Destium
6 april 2004, 14:10
er zit denk ik wel verschil tussen een vintage Dean en een nieuwe ESP, zeker in zo'n finish...

BlackSun
6 april 2004, 14:18
Die Viper Finish is Ubergeil ja, mond houden!! 8-) :wink:

Anders Destium
6 april 2004, 14:41
Zou jij hem voor E1600 2ehands kopen?

gerrekat
6 april 2004, 14:46
Ach wie weet...er worden ook belachelijke prijzen betaald voor tweedehands afgeragde LP's dat is pas echt suf!

wat moet je nu met een belabberde LP custom of standard uit de jaremn 70 of 80, die dingen zijn echt niet geweldig en kosten nog 1500+ EURO!

de markt hier is gewoon verziekt met hoge prijzen!

Ik vind die CAMO finish nu juist zo vet maar da's inderdaad een questie van smaak.....en dan zullen er hues mensen zijn die het of heel gaaf vinden of juist niet maar goed degenen die het heel gaaf vinden zullen bereid zijn er een goede prijs voor te betalen!

Anders Destium
6 april 2004, 15:14
Maar dan nog is het nog maar zeer de vraag of je hem zo snel kwijtraakt als een van je Deans :wink:

Ik ga binnenkort waarschijnlijk of mijn Jem of mijn John Petrucci model verkopen (of allebei, maar dat zal wel niet :)) , die ben ik allebei waarschijnlijk ook binnen een paar dagen kwijt als het moet. Het is dan natuurlijk wel de bedoeling dat er mensen zijn die de gitaar persé willen hebben en tegen elkaar gaan opbieden, en daarom wil ik best even wachten 8-)

Iced Dragon
6 april 2004, 15:20
ik heb 2 jaar geleden zo'n 625€ betaald aan een ESP Horizon (tweedehands welteverstaan, stamt waarschijnlijk uit begin jaren 90)
neck-thru en string-thru body
ebbehouten toets zonder inlays en donkerblauwe finish met glinstertjes.
Een heel prettig gitaartje.

heb er 3vraagjes over:
Heb ik er teveel voor betaald?
Kan ik het serienummer ergens nachecken?
Houtsoort?

tnx

doncker
6 april 2004, 15:38
Teveel betaald heb je zeker nie.
Kga binnekort een ltd viper-400 laten overkomen. 650 $ kost die denk dus dat kan nog goed meevallen .
@ gerrekat supervette gitaar , die je als je die terug wilt verkope in no time kwijt bent.

doncker
6 april 2004, 15:38
Teveel betaald heb je zeker nie.
Kga binnekort een ltd viper-400 laten overkomen. 650 $ kost die denk dus dat kan nog goed meevallen .
@ gerrekat supervette gitaar , die je als je die terug wilt verkope in no time kwijt bent.

THW
6 april 2004, 15:56
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3716084995&category=2384

gerrekat
6 april 2004, 16:06
Te Duur maar bedankt!

Ik vind de ESP's die ik tot nu toe gespeeld heel aardig, al zijn het geen DEANs natuurlijk :-D ....

maar ik wil gewoon weer eens wat anders dat ik were voor andere dingen kan gebruiken, ik vind een SG vorm gewoon mooi...en DEAN maakt geen SG achtige gitaren.

gerjo1980
6 april 2004, 16:21
Ik heb zelf een ESP LTD Viper in de kleur zwart. Gekcohtbij Dijkman op de Rozegracht in A'dam.

Ik vind hem zelf lekker spelen. In ieder geval de actie en de nek. Dat hij nekzwaar is heb ik zelf geen last van.
Qua elementen kan ik je niks vertellen. Heb ik geen verstand van. Er zitten nu EMG HZ's in en ik vind ze prima klinken.

Ik speel zelf over een marshall vs30R en sinds gisteren over een H&K Attax 100, maar hoe hij daar over klinkt kan ik nog niet zeggen

Soulflyhigh
6 april 2004, 17:48
@ gerrekat: wacht maar totdat je de urban camo versie ziet die nog veel vetter. Te vinden op www.espguitars.ru ff zoeken want alles is Russisch. In Rusland hebben ze pas echt een aanbod. Ook zijn van vele sig. serie ESP's standard versie gemaakt. Zoals bv die van Jeff Hanneman, Alexi Laiho, etc.

gerrekat
6 april 2004, 18:10
Ik heb die urban camo gezien maar ik vind de normale mooier...die signature modellen vind ik niets zeker die Hanneman niet da's een superstrat en daar hou ik niet van.

Ik vind de viper mooi, maar die puntige ESP headstocks vind ik behoorlijk lelijk, het Dave Mustaine model is echt niet om aan te zien, zijn Jackson Y2K V was veel mooier!


Maar goed ESP heeft wel een goede naam, en de Viper vind ik mooi dus misscxhien koop ik er een!

el loco
6 april 2004, 18:36
Ik vind het een vette gitaar, maar er zit voor mij wel een groot probleem aan vast. namelijk dat ie echt `neckheavy` is.
Laatst bij een goede vriend van me even op gespeeld zo`n viper (de duurdere versie, viper-1000 denk ik) Maar op het moment dat je hem aan een band hangt, dan kan ie alleen nog maar helemaal horizontaal, ik heb vrij korte armen en ben dus genoodzaakt om de gitaar erg hoog te hangen: vet irritant!

Wat betreft de bespeelbaarheid van de hals: super! Alleen wist de eigenaar mij te vertellen dat ie nogal snel ontstemt, wat natuurlijk weer minder is.

Anyway, vette gitaar maar oa dankzij de ligging van z`n zwaartepunt ga ik em niet kopen (eeuh, er niet voor sparen bedoel ik natuurlijk :D ) Als ik meer dan €1500 euro aan een gitaar uitgeef moet ie wel perfect zijn vind ik.

gerrekat
6 april 2004, 18:43
een viper 1000 kost geen € 1500 hoor HAHAHHA dat is een LTD die zijn een stuk goedkoper dan echte ESP's.....een 1000 is de duurste KOreaanse versie en kost in de US ongeveer $ 750-800 wel een vet ding ja.

Heb ik ook nog over zitten denken...maar ja dan heb iok toch weer het idee dat ik een low end gitara koop en die behouden hun waarde zelden!

maarten
6 april 2004, 19:05
een viper 1000 kost geen ? 1500 hoor HAHAHHA dat is een LTD die zijn een stuk goedkoper dan echte ESP's.....een 1000 is de duurste KOreaanse versie en kost in de US ongeveer $ 750-800 wel een vet ding ja.

Heb ik ook nog over zitten denken...maar ja dan heb iok toch weer het idee dat ik een low end gitara koop en die behouden hun waarde zelden!

nouja low end.... ok t zijn geen customshops ofzo, maar low end noem ik squier en epi etc.. ik denk dat je toch een gitaar van behoorlijke kwaliteit hebt met zo'n ltd 1000

el loco
6 april 2004, 20:15
Ik zei dus dat ie het duurdere model had en of dat nu de 1000/3000/6875 versie is, dat weet ik dus niet. Het model dat ik bespeeld heb is er iig een van rond de 2000 euro. En een ESP geen LTD...

Josdevos
6 april 2004, 22:33
Vergeet niet dat je een nieuwe ESP of LTD uit Amerika laten overkomen wel kan vergeten. Mag niet van ESP... :cry:
Moest er iemand er in slagen moet je me wel es zeggen in welke shop...
Iemand een EC-1000 kopen?

gerrekat
6 april 2004, 22:57
Ik denk dat ik daar toch niet zoveel moeite mee zal hebben......

Josdevos
6 april 2004, 23:40
Succes! :lol: Laat maar weten als het lukt...

gerrekat
7 april 2004, 06:40
Ik ken sinds FL een hoop mensen in de USA, waarvan ik enkelen als vrienden beschouw, die sturen zo'n ding echt wel hierheen als zijnde een gebruikte gitaar van $ 200!

Ik denk dat als je zoekt er ook wel dealers zijn die het doen mara bij de grote ketens hoef je niet aan te komen nee die zetten hun dealerschap niet op het spel!

Maar als je iemand kent daar is het al een stuk makkelijker van ESP zelf mag het niet nee want die hateren hier woekerprijzen!

maarten
7 april 2004, 16:35
kut ik ben blut
en volgende maand komt mn oom uit amerika
had al alles geregeld, dat ie de gitaar( ec-1000) mee zou nemen :(

gerrekat
7 april 2004, 16:36
dat zuigt man, ik vind die EC 1000 een vette gitar!

maarten
8 april 2004, 10:21
jah man, ik had em in amerika voor iets van 770 dollar gezien..
niet normaal meer das gewoon minder dan de helft van wat ze hier voor dat kreng vragen

gerrekat
8 april 2004, 11:58
ja ze kosten daar rond de 750-800 dollar, bij www.beyers-musik.de moet je hem wel iets goedkoper dan 1400 kunne krijgen hoor.

check dat eens zou je wel eens een hoop belasting en shipping kunnen schelen!


Kost ie "maar" 1250.....

Soulflyhigh
8 april 2004, 13:29
bij musik produktiv hebben ze hem al voor 1000 pleuro :o

Josdevos
8 april 2004, 13:36
Ja de prijzen van de LTD's zijn gezakt. De 400 series met deftige pu's en goeie tuners zitten nu tussen de 620-670 euro. Doe mij maar een witte Viper.

maarten
8 april 2004, 13:45
ja ze kosten daar rond de 750-800 dollar, bij www.beyers-musik.de moet je hem wel iets goedkoper dan 1400 kunne krijgen hoor.

check dat eens zou je wel eens een hoop belasting en shipping kunnen schelen!


Kost ie "maar" 1250.....

yeah maar als mn oom em meeneemt, dan kost t me niets aan shipping en belasting ;)

Soulflyhigh
8 april 2004, 14:20
Ja de prijzen van de LTD's zijn gezakt. De 400 series met deftige pu's en goeie tuners zitten nu tussen de 620-670 euro. Doe mij maar een witte Viper.
Hopen dat de ESP's ook in prijs zakken :-D

gerrekat
8 april 2004, 14:37
het gekke is dus dat een ESP Viper standard in de USA zo'n 1250 dollar kost, dat valt best mee en is ongeveer € 1000 net zoveel als hier een deluxe LTD....

Josdevos
8 april 2004, 14:40
Sja, zo is het met alles hé...maar ESP is inderdaad een beetje overpriced in Europa, misschien is der nu verandering in gekomen?

gerrekat
8 april 2004, 15:15
Ik hoop het want de prijzen zijn echt belachelijk, ik bedoel een VIPER is echt een gave bak maar hij is echt geen € 500-600 meer waard dan een SG standard!

Ik zag dat een Viper deluxe 899 is bij musik produktiv da's best OK!

Theije
8 april 2004, 19:44
Ik zit er al een tijdje over te denken om een Viper Baritone te kopen.
Ik geil zowiezo best wel op ESP, k vind het wel één van de vetste merken out there momenteel.

gerrekat
8 april 2004, 20:01
Vind de meeste ESP's niet mooi, maar de Viper en de EC-1000 zijn super gave dingetjes, geevolueerde GIBSONS zo te zeggen.

Maar die puntige dingen van ESP vind ik niet echt mooi......


PS een dag of twee geleden ging er zo'n LTD limited ed. James Hetfield Viper baritone "the grynch" weg op ebay.com voor iets van $ 550!

THW
8 april 2004, 20:42
Vind de meeste ESP's niet mooi, maar de Viper en de EC-1000 zijn super gave dingetjes, geevolueerde GIBSONS zo te zeggen.

Maar die puntige dingen van ESP vind ik niet echt mooi......


PS een dag of twee geleden ging er zo'n LTD limited ed. James Hetfield Viper baritone "the grynch" weg op ebay.com voor iets van $ 550!
:o ik wil ook zo'n mooie gitaar voor zo weinig geld :-(

Iced Dragon
8 april 2004, 22:01
Ik geil zowiezo best wel op ESP, k vind het wel één van de vetste merken out there momenteel.

zeg dat maar niet op het Jackson/Charvel forum :razz:

gerrekat
9 april 2004, 07:56
ik ben een Viper camo op het spoor, ik ben benieuwd of ik die kan scoren voor een leuke prijs!

Soulflyhigh
9 april 2004, 22:57
Ik geil zowiezo best wel op ESP, k vind het wel één van de vetste merken out there momenteel.

zeg dat maar niet op het Jackson/Charvel forum :razz:
Hoezo, is dat erg vloeken in de kerk?

doncker
9 april 2004, 23:22
Kvind het ook een van de mooiere merken opt moment. Zeker de viper en eclipse series. Het spijtige is dat ze zo moeilijk 2dehands te vinden zijn.

Swan
9 april 2004, 23:36
en jammer dat LTDs allemaal zo kut spelen

JV
9 april 2004, 23:38
persoonlijk vind ik mijn f50 heerlijk spelen, maar inderdaad, de m-202 van een vriend van me speelt weer helemaal voor geen meter. scheelt misschien per type

gerrekat
9 april 2004, 23:46
Ik vind de goedkopere LTD's ook niet echt super spelen, al zien ze er op zich vaak best mooi uit!

Die Deluxe serie is misschien wel OK, ik heb die nog nooit geprobeerd.

Sliver
10 april 2004, 17:54
ze hebben iig zat gitaren in die winkel, dus aan de keuzemogelijkheden zal t niet liggen.

Theije
11 april 2004, 21:20
Ik geil zowiezo best wel op ESP, k vind het wel één van de vetste merken out there momenteel.

zeg dat maar niet op het Jackson/Charvel forum :razz:

Hahahaha neej idd, ik heb absoluut niks tegen Jackson hoor t zijn mooie gitaren om te zien, k heb zelf ook eens op het punt gestaan een kelly te kopen maar k vind Jackson over het algemeen gewoon niet zo lekker spelen/in de hand liggen.

Iced Dragon
11 april 2004, 22:24
hé,
ik heb niks tegen ESP hoor. Heb zelf een horizon die erg lekker speelt, waarschijnlijk iets beter in de hand ligt dan m'n dinky maar m'n RR is toch mijn favoriet

trouwens, had graag een ESP explorer gehad à la James Hetfield

Soulflyhigh
12 april 2004, 13:49
@ Gerrekat ik zag je bericht op het esp forum
De Ltd viper deluxe is 899 pleuri
De ESP Vierp Standard is minstens 1549 pleuri

Dat is in Europa nog al een groot verschil. Ik zou alleen voor die ESP gaan als je hem voor een leuke prijs op de kop kan tikken op ebay ofzo. Of je moet echt bereid zijn die 1549 euro neer te leggen.

gerrekat
12 april 2004, 22:30
De goedkoopste Viper die ik gezien heb (CAMO) was 1800 of zoiets, maar ik ga hem natuurlijk uit de USA halen, ik heb er al een op het oog, dat komt wel goed.

ben erg benieuwd of het allemaal gata lukken er staat er een op ebay voor $ 1099, ik wacht lekker af...

Soulflyhigh
12 april 2004, 22:44
ebony fretboard hubahubahuba 8-)

ps ga je die EMG's switchen?

gerrekat
13 april 2004, 06:45
Weet ik nog niet misschien wel, maar waarschijnlijk laat ik ze zitten heb genoeg andere gitaren met passives...

Die gozer heeft de nek al ervangen door een EMG 60 dus dat hoef ik zelf niet meer te doen....als ik het echt niets vind haal ik ze eruit!

gerrekat
13 april 2004, 08:10
ebony fretboard hubahubahuba 8-)

ps ga je die EMG's switchen?


ben een groot fan van ebony boards al mijn huidige gitaren hebben dat (nou ja ik heb er nog twee met een rosewood fretboard) maar ik vind ebony echt het mooist!

jorrit
13 april 2004, 10:37
persoonlijk vind ik mijn f50 heerlijk spelen, maar inderdaad, de m-202 van een vriend van me speelt weer helemaal voor geen meter. scheelt misschien per type

vreemde zaak die f50 is (dacht ik...) de goedkoopste uit de f serie en helemaal van aghatis....(troep dus eigenlijk) endie mh202 is toch uit een serie hoger..... denk dat jij hem gewoon een stuk beter hebt afgesteld, dat maakt een wereld van verschil maar dat hoef ik je waarschijnlijk niet uit te leggen...